Nadat het reguliere autosportseizoen is afgesloten met groot succes in de vorm van een kampioenschapsprolongatie, heeft Dennis de Borst zich voorgenomen om ook zijn titel in het Winter Endurance Kampioenschap te prolongeren. De eerste aanzet daartoe werd gegeven op zaterdag 18 november. Het winterseizoen werd traditioneel afgetrapt met de Zandvoort 500, waarin Dennis een team vormt met Pim van Riet. In lastige omstandigheden wist het duo direct een podiumplek op te eisen.



In de opwarmronde begon het te regenen, waardoor er flink wat tumult ontstond in het veld. De deelnemers stonden allemaal op slicks, maar moesten een extra stop maken voor regenbanden. Febo Racing koos ervoor om direct na de opwarmronde regenbanden te monteren, wat aanvankelijk de nodige posities kostte. Toen talloze andere deelnemers een ronde later ook voor regenrubber naar binnen gingen klom Febo weer op naar de top zes van de wedstrijd. De gehele race zou later blijken in het teken te staan van een tactisch spelletje bandenkeuze. Het ene moment waren slicks de beste keuze, het volgende moment waren profielbanden aanzienlijk rapper.  

Ondanks de vele stops en daarmee gepaard gaande georganiseerde chaos in de beginfase van de wedstrijd wisten Dennis en Pim uitstekende zaken te doen. Halverwege de race lag de Febo Racing equipe op een fraaie vierde positie algemeen en waren ze met afstand de leiders in de tweede divisie, al leek de equipe Henry Zumbrink en Mark Van der Aa op de tweede positie onderweg met snode plannen.



Dankzij slim uitgekiende bandenwissels van het Ferry Monster Autosport team, die de Febo Racing bolide technisch runt, konden Dennis en Pim een uitermate sterke race rijden die hen de vijfde positie algemeen opleverde. De dominante race van Febo Racing mocht helaas niet leiden tot een klinkende zege. In de slotfase van de vier uur durende strijd wist de concurrerende equipe Zumbrink/Van der Aa de leiding uiteindelijk over te nemen.

Omdat Van Riet nog een extra tankstop moest maken gaven ze de leidende positie en dus grote voorsprong uit handen.  Pim, die de wagen over de finish reed, blikte terug: “De auto is echt geweldig goed en racen in de stromende regen geeft mij altijd heel veel voldoening. Ik heb met plezier achter het stuur gezeten van de SEAT.” Dennis, die de eerste stint voor zijn rekening nam, vertelde: “Ik had enorm last van de spray van de wagens voor me en door de vele regen had ik ook wat last van aquaplaning. Maar de omstandigheden zijn voor iedereen gelijk en wij hebben daar heel goed gebruik van gemaakt. Jammer dat we aan het einde de leiding moesten afstaan, maar die BMW was gewoon sneller dan wij op dat moment. De Auto stond op droogwreer afstelling wat niet optimaal was met deze barre weersomstandigheden”

6756577
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
96
4778
32657
6690768
49067
219993
6756577

Vrienden van NoSpeedLimits.nl
Ga naar boven