Alles was tot in de puntjes voorbereid, inclusief een last-minute test op het Belgische Circuit van Zolder. Desondanks brachten de vrije trainingen nog niet de verwachtte resultaten. Problemen met het schakelen werden opgelost en de kwalificatie resulteerde in een achtste startpositie voor de eerste race.



Daarin wist de Nederlander nog een plaats winst te boeken en finishte dus op een strakke zevende plek. Het beste seizoenresultaat tot nu toe inclusief de bijbehorende WK-punten. Maandag vond in de ochtenduren de volgende kwalificatie plaats en ook nu was er sprake van maar hele kleine onderlinge tijdverschillen. Tom ontbeerde net wat geluk op het moment dat het moest en scoorde uiteindelijk een 22ste startplaats. In de ochtendrace liep het lekker en kon hij de strijd aangaan om uiteindelijk als 14de te eindigen. De derde race begon hij weer op een 22ste plaats. De technici van Boutsen Ginion Racing hadden binnen de beschikbare hersteltijd de Civic weer in topconditie gebracht. Wat volgde was een goede start, maar bij het uitkomen van de Gerlachbocht kwam Coronel klem te zitten tussen twee andere deelnemers. De schade rechtsvoor was zo groot dat hij de ronde uit reed en in de pits zijn Honda teleurgesteld parkeerde. 



Na afloop verklaarde Tom Coronel: “Dit was in alles een echt topweekend. Natuurlijk is het mijn thuisrace, komen er meer dan 100.000 toeschouwers en zijn er allerlei zaken die je bijvoorbeeld voor sponsors en fans moet invullen. Supertof! Maar je hebt hier als team en coureur ook nog een job te doen. Gelukkig hadden de mannen van Boutsen Ginion Racing hun zaken goed voor elkaar en lieten mij ook af en toe even mijn ding doen. De vrije trainingen liepen minder door een schakelprobleem, maar in de kwalificatie zat ik er voor het eerst echt heel goed bij. Een mooie achtste plek. Een plek waar we volgens mij thuishoren. Dat maakt ook je positie bij de start anders, waardoor je gelijk echt voor de punten aan het racen bent. Echt top om mee te maken en natuurlijk prachtig dat er zoveel punten zijn bijgekomen.

Op maandagochtend waren de baanomstandigheden anders, maar hadden we alles goed voorbereid. Ik zou drie runs maken, maar in de eerste twee had ik veel last met verkeer op de baan en in de derde maakte ik zelf een foutje. Dan zie je gelijk weer hoe klein de tijdverschillen zijn, want nu stond ik voor de beide races op een 22ste plaats. In de eerste race kwam ik goed weg en had meerdere mooie gevechten en inhaalacties. Daarbij kon ik mijn baankennis gebruiken en in totaal acht plaatsen opklimmen. Ik kon echt racen en dat bracht bij mij ook echt a big smile op mijn gezicht. Tijdens de race raakte mijn splitter nog wel beschadigd dus de tussenliggende repair-time hebben we tot het laatst gebruikt om die schade te herstellen. De start van race drie ging goed, maar na de Gerlachbocht wilde ik naar de buitenkant van de baan, maar daar wilde nog iemand tussendoor.



We raakten elkaar en de schade was te groot om door te racen. Jammer, want ik had het weekend graag met nog een mooi resultaat afgesloten. Nu hebben we op de kalender even wat rust tot de volgende race. Dus analyseren we het eerste deel van het seizoen met elkaar en maken in alle rust alles klaar voor deel twee. Dit weekend bleek dat we er bij kunnen zitten, dus dat wordt het uitgangspunt.“

Tekst: PR  

7699285
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1722
4923
37209
7629345
84816
159191
7699285

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven