Bij de start van deze voorlaatste race van de DTM dit seizoen op de Hockenheimring kwam na het vallen van de vlag iedereen goed weg. Halverwege de eerste ronde was het Gary Paffett die de leiding in handen mocht nemen van Lucas Auer en daarmee een ga kon slaan naar Paul di Resta die vanaf de achtste plaats naar de vijfde is gegaan in de eerste ronde. Robin Frijns wist ook een paar plaatsen in te halen bij de start van de negende naar de zesde plaats.



Augusto Farfus had de derde tijd in handen maaar werd binnendoor ingehaald door René Rast, die nog geen ronde later ook Lucas Auer wist te verschalken voor de tweede plaats. Robin Frijns tikt an tegen Di Resta die daardoor een plaats verliest als Auer naar binnenkomt en zijn Mercedes-AMG in de box moet parkeren en daarmee de eerste uitvaller is met technische problemen.

De wedstrijdleiding had natuurlijk ook gezien dat Frijns zijn BMW in de Mercedes van Di Resta reed en liet weten dat de Nederlander de Engelsman voorbij moest laten. Di Resta komt in zijn strijd om zover mogelijk naar voren te komen de Braziliaan Augusto Farfus tegen maar deze laat het niet zo makkelijk voorbij om die vierde plaats in handen te nemen.

In de veertiende ronde komt Paffett binnen voor zijn verplichte pitstop nadat hij de baan weer op is gekomen komt hij vlak voor René Rast weer de baan op. Rast heeft al een ronde de tijd gehad om zijn banden te warmen en bij de hairpin zit hij er vlak achter maar kan nog niet voorbij. Een ronde later komt ook Paul di Resta binnen voor zijn pitstop en weet zijn Mercedes achter die van Paffett weer de baan op te krijgen.

René Rast, zou René Rast niet zijn als hij niet zou proberen om de leiding in de wedstrijd op zich te nemen en een heel mooi maar fair gevecht ontwikkeld zich tussen de bijde mannen waarbij Rast aan het langste eind trekt.

Nadat iedereen de pitstops heeft ondernomen is het inderdaad René Rast die aan de leiding gaat terwijl Gary Paffett op zijn staart blijft zitten om bij een klein foutje de leiding weer in handen te nemen. Met nog iets meer dan een kwartier te gaat Paffett naast Rast te zitten en neemt de leiding weer over terwijl Paul di Resta op de zesde plaats rond rijdt en Robin Frijns de tiende plaats in handen heeft.

Dan komt, met nog 14 minuten te gaan, de safetycar de baan op en het hele veld komt weer bij elkaar. De safetycar kwam de baan op om de deur van de BMW van Augusto Farfus van de baan te halen. Farfus komt natuurlijk gelijk naar binnen om een nieuwe deur erin te laten zetten maar de monteurs hebben toch wat moeite om de deur goed dicht te krijgen. Ze krijgen het niet voor elkaar waardoor hij achterwaarts de pitbox wordt ingereden.

Bij de herstart komen de rijders twee aan twee richting de startstreep en is het Rast is goed wakker en neemt een flinke voorsprong op Paffett en Timo Glock die Daniel Juncadella achter zich weet te laten. Paul di Resta kent even een momentje als hij buiten de baan komt maar hij weet toch de vijfde plaats in handen te nemen.

In de laatste momenten van de race lijkt het alsof Paffett problemen krijgt want hij krijgt Glock in zijn kielzog en heeft moeite om de Duitser achter zich te houden die de druk hoog weet te houden en met nog vijf minuten te gaan de tweede plaats overneemt. Frijns neemt de vierde plaats over van Loic Duval. Frijns weet dan ook voorbij te gaan aan Paffett en op het moment dat hij dit doet zit Timo Glock in de weg waardoor Paffett hard tegen de achterkant van Glock aanrijdt. Frijns heeft de vaart er goed in zitten en weet ook de tweede plaats in handen te nemen door Glock te verschalken.

Op zijn beurt zit ook Di Resta niet lekker want hij wordt ingehaald door Mike Rockenfeller en Nico Müller. In de laatste ronde zit Frijns op de achterbumper van Rast maar heeft niet genoeg tijd en moet genoegen nemen met een tweede plaats terwijl Glock de derde plaats in handen neemt en Paffett van het podium stoot.

Morgen wordt de tweede race van het weekend gereden en tevens de laatste van dit seizoen als Gary Paffett als leider aan de wedstrijd zal staan met 239 punten terwijl Paul di Resta met 233 nu de tweede plaats in handen heeft voor René Rast die nu 224 punten heeft.

8607141
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3262
18686
36095
8533550
92832
173066
8607141

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven