De Bohemia  Energy  racing  with  Scuderia Praha  Ferrari  488  GT3  (#11, Jiří  Písařík/ Josef  Kral/ Matteo  Malucelli)heeft  op  overtuigende  wijze  deHankook  24H  PORTIMAO  gewonnen  en daarmee zijn  vierde opeenvolgende zege in de 24H SERIES powered by Hankook van dit jaar behaald.



Jiří  Písařík  reed  na  721  ronden  op  het 4,652  kilometer  langeAutódromo Internacional  do  Algarve,  slechts  een  ronde  minder  dan  het  bestaande afstandsrecord   bij   het   evenement,   als   winnaar   over   de   eindstreep   en vergrootte daarmee de voorsprong van het team als leider in de tussenstand van  de  24H  SERIES  Europe  GT.  Het  Tsjechische  team  blijft  ook  in  de  race voor de 24H SERIES Continents GT-titel.

Net zoals vorige maand in Brno kwam de Scuderia Praha naar dit weekeinde met een  100-procent-overwinningsscore  bij  de  Hankook 24H  PORTIMAO en reist nog steeds ongeslagen weer naar huis. Nu kijkt het team alweer vooruit naar de Hankook 24H BARCELONA over twee maanden.“We hebben  buiten  alle  problemen  weten  te  blijven”,  zei  een  dolgelukkige Josef Kral tegen Joe Bradley van Radiolemans.com. “Het was heel zwaar, maar  de  auto  was  perfect.  Dit  circuit  was  waarschijnlijk  fysiek  het  zwaarste waar we dit jaar gereden hebben, dus ik hoop dat Barcelona wat makkelijker wordt.”

De GPX Racing-Porsche 911 GT3 R (#24, Nicky Pastorelli/ Jordan Grogor/ Alexandre  Cougnaud/ Jean-Pierre  Valentini)  sloot  een  sensationele  race  af met  de  tweede  plaats  algemeen,  het  beste  resultaat  tot  nu  toe  in  de  24H SERIES  voor  het  team  uit  de  Verenigde  Arabische  Emiraten.  Ze  moesten  in de slotfase flink verdedigen tegen de Wochenspiegel Team Monschau-Ferrari 488  GT3  (#22, Georg  Weiss/ Leonard  Weiss/ Jochen  Krumbach/ DavidPerel),  die  zijn  eerste  algehele  podiumplaats  behaalde  en  ervoor  zorgde  dat er twee Ferrari’s op het algehele podium eindigden.

Een  sterk  optreden  voor  deHerberth  Motorsport-Porsche  991  GT3  R  (#93, Edward  Lewis  Brauner  /  Stefan  Aust/ Klaus  Rader  /  Klaus  Bachler/ Hans Wehrmann)resulteerde in de vierde plaats algemeen en de overwinning in de klasse  A6-Am,  net  voor  de CP  RacingMercedes-AMG  GT3  (#85, Charles Putman/ Charles   Espenlaub/ Joe   Foster/   Shane   Lewis). De   laatste podiumplaats  in  de  klasse  was  voor  de  tweede  A6-Am-auto  van  Herberth Motorsport (#94, Tim  Müller  /  Taki  Konstantinou  /  Jürgen  Häring  /  Alfred Renauer / Joachim Thyssen), die na een karaktervormende race als zevende algemeen over de eindstreep kwam.

De derde Herberth  Motorsport-Porsche 991  GT3  R  (#91, Daniel  Allemann/ Ralf Bohn/ Robert Renauer / Alfred Renauer)streed mee om de overwinning, maar viel halverwege de race op de tweede plaats rijdend uit, nadat de auto op de baan vlam gevat had.Mercedes-AMG  Team  Driving  Academy(#500, Hubert  Haupt/ Maximilian Buhk/ Kenneth  Heyer/ Charles  Putman/ Rik  Breukers) reed  tussen  de  A6-Am-teams naar de zesde plaats algemeen bij de eerste race in het kader van het ontwikkelingsproces van de gloednieuwe Mercedes-AMG GT3 ‘Evo’.

Na  de  strijd  om  de  991-klassewinst,  die  de  hele  race  aanhield,  eindigde  de DUWO   Racing-Porsche   991-II   Cup(#909, Andrey   Mukovoz/ Sergey Peregudov/ Stanislav Sidoruk) bovenaan, iets minder dan twee ronden voor de Porsche   Lorient   Racing-Porsche   991-II   Cup   (#911, Jean-François Demorge  /  Gilles  Blasco  /  Lionel  Amrouche  /  Gavin  Pickering  /  Frédéric Ancel).  Ondanks  tijdverlies  van  meer  dan  een  uur  voor  reparatie  aan  de stuurinrichting  en  op  de  baan  opgelopen  schade  behaalde  de MRS  GT-Racing-Porsche  991-II  Cup  (#980, Alex  Autumn/ Nicola  Michelon/ Dorian Mansilla/ Hendrik  Von  Dannwitz)toch  nog  de  laatste  podiumplaats  in  de klasse.

De  Leipert  Motorsport-Mercedes-AMG GT4  (#710,  Harald Schlotter  /  Marcus Påverud / Ilmari Korpivaara / Yury Wagner / Dominik Baumann) overleefde en won in de SPX-klasse, waarin er sprake was van een hoog uitvalpercentage. De Cor  Euser  Racing  MARC  II  V8  (#717,  Cor  Euser  /  Jim  Briody  /  Einar Thorsen  /  Ricky  Coomber) had  een  motordefect,  de QSR  Racingschool Mercedes-AMG GT4 (#454, Jimmy de Breucker / Johnny de Breucker/ Lance Bergstein / Dominique Bastien / Thomas Jäger) viel net voor het invallen van de duisternis uit met remproblemen.

Ondanks  problemen  met  de  brandstofinspuiting  in  de  slotfase  behaalde  de Hofor Racing by Bonk MotorsportBMW M4 GT4 (#50, Martin Kroll/ Thomas Jäger/ Michael  Fischer/ Michael  Schrey  /  Alexander  Prinz)de  zege  in  de klasse  GT4,  voor  de Parkalgar  Racing  TeamMercedes-AMG  GT4  (#412, Paulo Pinheiro/ Jose Monroy/ Malcolm  Sandford/ Joaquim Penteado).  Het laatstgenoemde  teamkon  voor  eigen  publiek  een  podiumplaats  op  het thuiscircuit  vieren.  De Team  VirageAston  Martin  Vantage  AMR  GT4  (#417, CO. Jones/ Peter Peters/ Thomas Padovani/ Pedro Lamy)eindigde bij het eerste  optreden  in  de24H  SERIES  powered  by  Hankookna  een  race  vol problemen als derde in de klasse.

De Autorama  Motorsport  by  Wolf-Power Racing Volkswagen Golf GTi TCR(#112, Stefan Tanner/ Ralf Henggeler/ Marlon  Menden/ Yannick  Mettler/ Jérôme  Ogay) heeft  zijn  derde  TCE-overwinning in het Europese seizoen en de vierde opeenvolgende zege in de 24H SERIES powered by Hankook van dit jaar behaald.



Ralf Henggeler kwam na 641 ronden op het 4,652 kilometer lange Autódromo Internacional do Algarveals winnaar over de eindstreep. Met de overwinning blijft  het  Zwitserse  team  aan  de  leiding  van  de  TCE-divisie  in  zowel  de  24H SERIES Europe als de24H SERIES Continents. Het team beleefde een sterk optreden, al had het in de slotfase ook heel anders kunnen aflopen...

“We hadden in de laatste twee uur een probleem met de versnellingsbak, dus we hebben echt geluk dat we het gehaald hebben”, zei Ralf Henggeler tegen Joe Bradley van Radiolemans.com. “Mijnteamgenoten deden het heel goed, het hele team heeft hard gewerkt en dit is mijn eerste overwinning in de 24H SERIES, dus ik ben heel blij met dit resultaat!”

Achter  de  racewinnaars  eindigde  de AC  Motorsport-Audi  RS3  LMS  (#188, Stephane  Perrin/ Mathieu Detry/ James  Kaye/ Sam  Dejonghe)op  de tweede plaats, ondanks dat er in de laatste twee uur van de race een wiel van de auto liep. Voor het team was het de derde podiumfinish van het jaar.

De Nordschleife  Racing-Peugeot  308  Racing  Cup  TCR(#172, Guillaume Roman/ Michel Derue/ Michel Sallenbach/ Thierry Boyer)completeerde de TCR-klasse,  ondanks  dat  het  team,  dat  voorheen  als Team  Altran  Peugeotactief was, in de laatste 40 minuten tot twee keer toe te maken kreeg met een defecte  brandstofpomp,  waarmeede  kansen  op  een  plaats  op  het  algehele TCE-podium in rook opgingen.

Daarmee  behaalde  de Synchro  Motorsport-Honda  FK8-Civic  Type-R(#676, Alyn   James/ Daniel   Wheeler   /   Martin   Byford)uiterst   verrassend   de klassewinst  in  A3  en  daarmee  de  laatste  plaats  ophet  TCE-podium  in  de laatste twee minuten van de race.

“Ongelooflijk”, zei Alyn James tegen Joe Bradley van Radiolemans.com. “Wij zijn  geen  fabrieksteam,  we  bouwen  zelf  onze  auto  en  met  wat  we  gedaan hebben om dit te bereiken, voelt dit echt heel bijzonder.”

De Red Camel-Jordans.nl-CUPRA TCR (#101, Luc Breukers/ Klaus Kresnik / Nuno Corvo/ Henry Littig)werd als vijfde in TCE geklasseerd. In de beginfase
streed  de  CUPRA  mee  om  de  leiding,  maar  had  twee  keer  een  gebroken ophanging en viel uit na een flinke crash in de vangrails van de eerste bocht. Na in de beginfase aan de leiding te hebben gereden, viel de TOPCAR sport by   Bas   Koeten   Racing-CUPRA   TCR   DSG   (#131, Ronny   Jost/ Julien Apotheloz/ Kari-Pekka Laaksonen / Antti Buri)iets na halverwege de raceuit met een motordefect.

De Hofor Racing by Bonk Motorsport-BMW M240i Racing Cup (#869, Martin Kroll/ Nicole Holzer/ Axel Burghardt/ Michael Bonk/ Markus Fischer) verloor meer  dan  vijf  uur  bij  het  vervangen  van  de  turbo  in  de  beginfase,  maar eindigde nog als tweede in de klasse A3 en zesde algemeen in TCE.

De  volgende  race  van  24H  SERIES  powered  by  Hankook  zijn  de 2019 Hankook 24H BARCELONA van 31 augustus-2 september. De Spaanse race telt  zowel  mee  voor  de  24H  SERIES  Europe  als  voor  de  24H  SERIES Continents.  Twee  maanden  daarna  volgt  de  derde  editie  van  de  24H  COTA USA  in  Austin,  Texas.  Nadere  informatie  over  de  kalender  van  dit  jaar  is  te vinden op www.24hseries.com


PR

11120516
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2021
10262
22815
11023017
190383
278108
11120516

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven