K2 Content

Veel regen, safetycarperiodes, uitglijders en botsingen bepaalden de tweede race op het TT Circuit van Assen. Algemeen winnaars Alain Berg en Alex Cascatau hebben in hun Norma eindelijk de auto waarmee ze hun concurrenten kunnen verslaan. Ook in de Supersport is het een verrassende winnaar met de enthousiaste Luuk van Loon, die zijn opnieuw afgestelde BMW E46 foutloos naar de zege reed. In de Sport divisie zijn het de Zilhouttes die er weer een mooie wedstrijd van maakten. Mark Wieringa wint voor Jan Berry Drenth.  



De hemelsluizen staan al de gehele middag vol open. Geen pretje voor toeschouwers, coureurs, teams en marshals langs de baan. Vanwege de regenval worden er minimaal twee ronden achter de safetycar gereden voordat er gestart wordt. Alex Cascatau verrast iedereen met opvallende resultaten. De Zwitser start vanaf poleposition, met naast de snelle Norma coureur, een zelfde wagen voor Sam Dejonghe. Dat is verrassend, omdat de Norma van Dejonghe gisteren tijdens de Belcar race met flinke schade uitviel. Hulde aan de monteurs van Deldiche Racing, die de wagen voor deze tweede race weer in prima conditie hebben gebracht.

Tijdens de twee ronden achter de safetycar worden de buien nog extremer, het is bijna onmogelijk om zonder brokken te starten. De wedstrijdleiding maakt een wijs besluit, de safetycar blijft op de baan, er ligt gewoonweg teveel water op het wegdek en het zou te gevaarlijk zijn om iedereen nu los te laten.

De regen wordt gelukkig wat minder, na vier ronden doven de lichten van de safetycar en worden de wagens los gelaten. Cascatau trekt na de start gelijk een enorm gat op tweede man Max Aschoff met de LMP3. De wagen van Sam Dejonge blijkt toch in de regen niet goed te lopen en de Norma komt de pits in. Huub van Eijndhoven heeft vanaf de zevende startplaats een wereldstart en ligt derde. De snelste starter in de Supersport 1 René Steenmetz blijft Dennis de Borst voor in de openingsfase. In de Sport divisie is het de Zilhouette van Jan Berry Drenth, gevolgd door Mark Wieringa met een zelfde bolide.

Dennis Borst met zijn Hyundai maakt een foutje op het gladde wegdek en moet Oscar Gräper met de Leon Cupra voor laten gaan. Ook voor René Steenmetz is het glibberen en glijden, maar hij behoudt de koppositie in de Supersport 1 divisie. Ondanks het verschil in vermogen blijft Cascatau de veel krachtigere Ginetta Nissan van Max Aschoff lange tijd voor, maar moet uiteindelijk het onderspit delven.

Oscar Gräper komt steeds dichter bij de leidende René Steenmetz, de verschillen zijn minimaal. De verplichte pitstop periode begint en Dennis de Borst geeft als een van de eerste het stuur over, zijn snelle teamgenoot Lorenzo van Riet gaat op jacht naar het podium.

In de Sport divisie is Mark Wieringa Jan Berry Drenth voorbij gestoken met Chris Voet op de derde plaats. In de eerste helft van de wedstrijd blijven Luuk van Loon met zijn BMW E46 en Priscilla Speelman (VW Golf) met elkaar in gevecht. De snelle dame geeft echter geen krimp en houdt Van Loon achter zich.

Bernard Blaak heeft schade aan de voorzijde na contact met  de Peugeot van Voet en moet zijn Zilhouette naar de pits rijden. Rollen duct tape zullen hun waarde weer moeten bewijzen.

Het is nog spiegeltje glad en Marcel van de Maat verliest zijn BMW in de Haarbocht. Ook algemene koploper Aschoff houdt zijn imposante bolide niet op de weg, hij spint zijn LMP3 in het grind van Ruskenhoek.

De safetycar moet weer voor wat rust zorgen, terwijl de regen weer vol het TT Circuit teistert. Alain Berg moet zijn enorme voorsprong weer inleveren op de achtervolgers Van Eijndhoven en John De Wilde. Ronald van Loon ligt inmiddels verrassend eerste in Supersport 1 met Oscar Gräper, René Steenmetz en Lorenzo van Riet als aasgieren achter de BMW coureur. In de Sport divisie is het Mark Wieringa voor Jan Berry Drenth en Bernard Blaak die hun Zilhouette show voort zetten.

Na de herstart, met nog 14 minuten op de klok, ligt het veld weer heel dicht bij elkaar. Maar een onderdeel van de Zilhouette van Blaak op de baan zorgt voor een Full Course Yellow. Ook Hein Koopman moet met een kapotte velg zijn BMW Z4 GT3 aan de kant zetten na een botsing met Peter Guelinckx met zijn BMW M2.

De safetycar verschijnt zelfs op de baan. De geplakte voorzijde van de Zilhouette van Blaak valt veel verder uit elkaar na een botsing met een paaltje in de Geert Timmerbocht en hij krijgt een meat ball van de organisatie, wat inhoudt dat hij zijn wagen in de pits wederom moet laten maken. De voorkant is echter helemaal kapot en hij kan niet verder.

Luuk van Loon krijgt wat lucht vooraan in de Supersport 1 divisie doordat Oscar Gräper een drive through straf moet ondergaan vanwege een te korte pitstop. Zijn nieuwe belager worden nu Steenmetz en Van Riet.

Niemand kan het Alain Berg met zijn Norma nog moeilijk maken en de sympathieke Luxemburger wint algemeen de race voor Huub van Eijndhoven met zijn Porsche, die de snelste GT rijder wordt.

Lorenzo van Riet probeert nog een ultieme inhaalactie in de Geert Timmerbocht, schiet echter rechtdoor langs de paaltjes en moet zijn plaats teruggeven. Hij eindigt als tweede voor René Steenmetz.

Feest in Supercar tent bij de fans van Luuk van Loon, eindelijk weer een overwinning voor deze enthousiaste rijder, die vooraf de nodige veranderingen aan zijn BMW E46 met succes hadden aangebracht

In de Sport klasse is het Mark Wieringa die voor Jan Berry Drenth finisht, Chris Voet wordt derde.

PR

12532013
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3905
3844
18993
12478394
88874
143652
12532013

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven