K2 Content

Opnieuw twee Norma’s vooraan voor de tweede Supercar Challenge race in Assen. Alain Berg, met zijn snelle teamgenoot Alex Cascatãu die de tweede stint zal rijden, start vanaf de beste positie, met daarnaast de Belg Tim Joosen.



Vanwege de eerder behaalde successen moet Cascatãu vijf seconden langer in de pits staan bij de rijderwissel voordat de Roemeen zijn stint mag beginnen. Ook de in de eerste race onverslaanbare Max Weering in de GT divisie moet wat extra successeconden langer blijven stilstaan, wellicht dat Cor Euser daar gebruik van kan maken. In de Supersport divisie gaan de pitstops waarschijnlijk het verschil maken. Henri Zumbrink met Leon Cupra teamgenoot Oscar Gräper hebben daarmee voordeel op hun concurrenten die 15 tot 20 seconden langer moeten wachten voordat zij de baan weer op mogen.



Na een prima rollende start blazen de bolides naar de Haarbocht. Alain Berg is vanaf poleposition heel matig weg, waarvan Tim Joosen, Max Weering en Cor Euser profiteren. De Luxemburgse gymleraar herstelt zich nog voor de Strubbenbocht en haalt de twee rijders uit de GT divisie weer in. Cor Euser met de Marc II V8  en Max Weering met de Lamborghini wisselen een aantal maal van plaats. Ook Dennis de Borst maakt niet zo’n prettige start mee en is teruggezakt naar een zesde positie in de Supersport 1 divisie, waar Bart Arendsen zijn BMW op kop heeft gemanoeuvreerd voor Henri Zumbrink en Marcel van de Maat.

In de Supersport 2 is het Henk Tappel die het beste uit de startblokken is gegaan voor de Volvo S60 van Johan Hoogewerff. Berry van Elk met de nieuwe BMW M2 moet nog op stoom komen en ligt derde. Tappel spint in de Ossebroeken bocht en zakt terug naar de voorlaatste plaats.



In de Sport divisie zorgt Chris Voet voor een full course yellow door even de bandenstapel aan te tikken die in de bocht van de Geert Timmer zijn geplaatst. De banden zijn de baan opgerold en moeten weer teruggeplaatst worden. De sympathieke Peugeot RCZ rijder kan gelukkig gewoon zijn weg vervolgen.

Max Tubben voert met zijn Zilhouette zijn merkgenoot Jan Berry Drenth aan. Danny Wagtmans met de Ford Focus Silhouette en Jim Ringelberg (Golf Gti) raken elkaar een aantal keer op rij. Ringelberg heeft een lekke band en moet binnenkomen. Dit incident wordt na de race verder opgepakt door de wedstrijdleiding. Na beide rijders gesproken te hebben wordt er geen straf uitgedeeld.



Vooraan het veld strijden de twee Norma’s met elkaar. Het verschil is minimaal, maar Berg heeft onder de full course yellow periode een achterligger ingehaald en krijgt een 20 seconde straf aan zijn brandvrije broek. Max Weering heeft in de GT klasse Cor Euser al op 10 seconden gezet.

Bart Arendsen is nog steeds de leider in de Supersport 1 divisie voor Henri Zumbrink en René Steenmetz. Na 25 minuten racen is het tijd voor de verplichte pitstops en het doorstaan van de eventuele extra successeconden en tijdstraffen. De pitstop is voor Ruud Olij helaas meteen het einde van zijn race. Zijn BMW E92 heeft problemen aan het linker achterwiel en Olij stapt teleurgesteld uit.

In de GT divisie is het na het pitsbezoek toch weer spannend geworden. Cor Euser pakt de kop, maar het duurt niet lang voordat Max Weering, met dank aan enkele achterblijvers die Euser ophouden, de volgorde weer in zijn voordeel heeft aangepast. Bumper aan bumper strijden deze twee giganten om de leiding in hun klasse. Het racefeestje wordt echter bruut verstoord. Euser krijgt een 30 seconde straf omdat zijn pitstop veel te kort heeft geduurd.

Oscar Gräper profiteert optimaal na een foutje van Marcel van de Maat en neemt de kop in de Supersport 1 divisie over. Derde is Bart Arendsen, gevolgd door René Steenmetz en Lorenzo van Riet, die Dennis de Borst heeft afgelost. Ted van Vliet spint in Madijk en verliest kostbare tijd. Marcel van de Maat verliest een zekere podiumplaats doordat de BS Racing team rijder zijn BMW in de pits moet parkeren.



In de Supersport 2 divisie blijft Johan Hoogewerff nog steeds koploper voor Berry van Elk, die nog een waarschuwing voor de track limits krijgt. In de Sport klasse zakt Max Tubben één plaats waardoor Jack Hoekstra, die Pieter de Jong heeft afgewisseld na de pitstop, de leiding overneemt. Jan Berry Drenth is derde voor Bart van den Broeck, de teamgenoot van Chris Voet die het flink aan de stok had met vader en zoon Blaak.

Tim Joosen wint uiteindelijk de wedstrijd voor equipe Berg-Cascatãu. In de GT’s blijft Max Weering voor op Cor Euser, maar het verschil was minimaal. De laatste podiumplaats is voor John de Wilde, die er nog even flink voor moest knokken met Hein Koopman, die met zijn fraaie BMW Z4 GT3 dus net het podium mist.

In de Supersport 1 is het de equipe Gräper-Zumbrink die hun lang gekoesterde overwinning eindelijk binnen hebben. Bart Arendsen bleef op een ruime zes seconden steken en werd tweede. Laatste podiumgangers zijn Dennis de Borst en Lorenzo van Riet, die nog veel plaatsen heeft goedgemaakt.

In de Supersport 2 divisie verliest de Volvo van Johan Hoogewerff in de laatste fase van de race toch nog de overwinning aan Berry van Elk met zijn BMW M2.



In de Sport klasse blijkt Zilhouette coureur Max Tubben uiteindelijk de winnaar voor eveneens een Zilhouette van Jan Berry Drenth. De Belgische equipe Voet-Van den Broeck brengt hun Peugeot als derde over de finish.

Tekst: PR

12695349
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3670
3950
23352
12644411
119536
132674
12695349

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven