K2 Content

Kelvin Snoeks start de tweede race op de zondagmiddag tijdens de VRM Voorjaarsraces vanaf poleposition. Er schijnt een voorzichtig zonnetje en de omstandigheden zijn een stuk beter dan tijdens de eerste BMW M2 Cup Benelux race.



Bij de rollende start behoudt Snoeks de leiding voor Tomasz Madziarz en Lorenzo van Riet. Donald Molenaar is teruggevallen, Maxime Oosten heeft vanaf de vijfde startpositie na een ronde de vierde plek ingenomen.

Tomasz Madziarz valt in de tweede ronde verder terug naar de zevende plek, Oosten is juist op dreef en rijdt al derde. Fred Caprasse en Giovanni Scamardi bezetten de posities vier en vijf, terwijl Jop Rappange zesde is. Madziarz lijkt een probleem te hebben, want hij zakt in de derde ronde nog verder weg naar de negende plek.

De top drie maakt er een mooie strijd van, ze zitten binnen een seconde met een gaatje van twee seconden naar Caprasse. Ook Molenaar heeft problemen, want waar hij in race 1 de snelheid te pakken had kan hij het vandaag niet volgen, hij rijdt negende.

Jop Rappange weet Scamardi te passeren en gaat op weg naar Caprasse voor p4. Magdziarz komt na zes ronden door als 13e. Max Veels rijdt zevende, na zijn sterke optreden in race 1 heeft hij vandaag duidelijk moeite om het tempo te volgen.

In de zesde ronde verliest Snoeks de leiding aan Van Riet en ook Oosten passeert hem, zodat de MV Motorsport-rijder nu als derde doorkomt. Jayden Post, gisteren goed op dreef, heeft het vandaag niet zo naar zijn zin op de 13e plek en hij valt even later zelfs uit. Magdziarz heeft inmiddels de snelheid hervonden, in ronde 9 rijdt hij negende.

In ronde 10 passeert Oosten Van Riet bij het insturen van de Hans Ernstbocht en neemt de leiding. Caprasse rijdt erg sterk op de vierde plek, een kleine zes seconden achter Snoeks. Joeri Janssen spint in de Kumhobocht zelfstandig en raakt de vangrail. Hij kan verder, maar komt de pits in.

Maxime Oosten is in ronde 14 een seconde los van Van Riet. Dan gaat de pitwindow open en Veels , Jochems, De Vreede en Rosoux Piron komen direct binnen. De top vier rijdt door.

Oosten loopt steeds iets verder uit, na 15 ronden is het gat bijna twee seconden op Van Riet. Snoeks rijdt als eerste van de leiders de pits in.

Van Riet komt binnen, Oosten zit in een goed ritme en rijdt door, met nog 3 minuten pitwindow te gaan. In de eerste race maakte het team van Oosten een fout waardoor hij 13 seconden te lang in de pits bleef stilstaan, daardoor zijn leidende positie in die eerste race verloor en als vierde weer aan een opmars moest beginnen. Dat moet nu anders gaan en na ronde 17 komt dan eindelijk ook Oosten binnen, net als Caprasse op p2 en Molenaar op p3.

Na alle pitstops behoudt Oosten de leiding, maar Meijer zit er nog maar 0,2 sec achter. Snoeks volgt als derde op 3,5 seconde. Meijer geeft Oosten geen moment rust, ronden lang rijdt hij op de bumper van de Ekris BMW M2. Snoeks is echter afgehaakt, hij rijdt inmiddels 4,5 sec achter Meijer en in ronde 22 komt Snoeks nogmaals de pits is. Hij komt weer terug de baan op, maar is teruggevallen naar p10.

Caprasse is achter Oosten en Meijer de solide nummer drie, maar hij rijdt wel op grote achterstand achter de kemphanen op kop. Warmerdam is vierde, weer acht seconden  daarachter.

Daan Pijl is na de rijderswissel al snel weer opgeklommen naar p5, vlak voor Scamardi. Maar zijn opmars wordt gestopt als hij bij het aanremmen voor de Tarzanbocht een klapband krijgt. Hij gaat hard rechtdoor in de Tarzanbocht, komt zelf uit de grindbak en valt uit.

Ronde 28 is Meijer dan toch langs Oosten gegaan, de jonge Fries volgt op 0,2 seconde en geeft de strijd nog niet op. De volgende ronde gaan ze honderden meters zij aan zij over de baan, met Oosten als winnaar van dit gevecht. Op start/finish is het verschil nog maar 0,1 sec en met drie minuten op de klok is alles nog mogelijk.

Het leidende duo geeft elkaar geen duimbreed toe. Oosten houdt het hoofd koel en behoudt de leiding ondanks de enorme druk van Meijer. Bij het ingaan van de laatste ronde heeft Oosten 0,8 sec voorsprong op Meijer en hij lijkt het mooie gevecht te gaan winnen.

Na 33 ronden komt Maxime Oosten 1,2 van een seconde eerder over de finish en wint de spectaculaire race. Willem Meijer/Lorenzo van Riet worden tweede en Caprasse wordt derde, op ruim 20 seconden.
 
PR

15215853
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3780
5247
46332
15138822
111477
90734
15215853

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven