Autocoureur Carlo Kuijer blijft de stijgende lijn in zijn prestaties in de Dutch Supercar Challenge sterk doortrekken. Afgelopen weekeinde reed hij zich op het Belgische Zolder naar de vijfde stek. ,,Waarna ik in de tweede manche zelfs een tijdje op een podiumplek heb rondgereden, maar helaas met mechanische pech te kampen kreeg’’, aldus de Brabantse rijder, die erg tevreden is over de progressie die hij en zijn Solution F-ASTRA doormaken.

 

Voor Carlo Kuijer, uitkomend in de SuperSport 1 divisie van de Dutch Supercar Challenge, begon het raceweekend op vrijdag met de vrije training en kwalificatie. ,,Tijdens het opstarten van de auto merkte ik direct dat de motor niet op alle zes cilinders liep. Dat bleek ook op de baan, aangezien ik een tekort aan vermogen had’’, vertelt de rijder van Team Divitec Racing. ,,Daarop heb ik besloten de vrije training op te offeren en vervolgens in de kwalificatie naar een goede race set-up te zoeken. Dat ging uitstekend. Ik reed de kwalificatie met een volle tank en was maar een paar tienden van een seconde langzamer dan de nummer zes, die met een lichte auto de ‘kwalli’ had afgewerkt. Dat sterkte mijn vertrouwen dat het een mooi raceweekeinde zou kunnen gaan worden.’’

Het goede gevoel liet Carlo Kuijer niet in de steek. De eerste race op de bekende Belgische piste, verreden op zaterdag, verliep uitstekend. ,,Van startpositie tien stoomde ik netjes naar voren. Na de verplichte pitstop kwam ik zelfs als 4de terug het circuit op’’, was Kuijer opgetogen. ,,Helaas kreeg ik in de slotfase een sterk oplopende bandenspanning en begon ik te glibberen en glijden. Dat kostte me nog een plekje. Maar met een vijfde stek, mijn beste van het seizoen tot nu toe, was ik absoluut tevreden. Zeker ook omdat we met het team de auto steeds beter afgesteld krijgen en continu harder gaan.’’

Op zondagmiddag openden de hemelpoorten zich boven Zolder en overstroomde de baan met flink veel regenwater. ,,Wij hadden het geluk dat we pas reden nadat de Superleague Formula-autos’s het circuit bijna compleet hadden droog gereden’’, was Carlo Kuijer verheugd. ,,Op één plek kwamen er nog wel wat stroompjes water naar beneden. Waarschijnlijk heet het daarom de Kanaal-bocht, haha. Dus het was een kwestie van goed geconcentreerd rijden.’’

Carlo Kuijer kende tijdens het begin van de tweede heat een geweldige, rollende start. ,,Het was super. Ik ging vanaf plek 5 liefst drie wagens tegelijk voorbij en lag bij het ingaan van de eerste bocht zelfs even tweede. Erol Ertan, de latere winnaar, kon me echter tijdens de exit van de bocht voorbij, waarna ik als de nummer drie goed kon aanhaken. Dat was echt super’’, aldus een verheugde Kuijer.

Maar ja, op Zolder heb je ook de Ziekenhuisbocht. Helaas voor de Team Divitec-racer gaf zijn bolide juist daar te kennen ‘verpleegd’ te moeten worden. ,,De motor begon te stotteren. Gevolg is dat je niet meer goed kunt doortrekken en veel snelheid verliest. Ik ben vervolgens twee keer naar de pits gegaan om het euvel op te lossen. Dat lukte wel, maar kostte helaas veel tijd. Ik verloor in totaal zeven ronden en dan ben je kansloos voor een topklassering. Ik heb de race nog wel uitgereden om extra kilometers te maken. Bovendien reed ik rondetijden die zich konden meten met de topdrie.’’

Dankzij de goede snelheid en progressie van de Solution F-Astra kijkt Carlo Kuijer met graagte uit naar Assen, waar in het tweede weekend van augustus de Rizla Racing Days worden verreden. ,,Ik heb er erg veel zin in. Zeker omdat we steeds meer naar voren kruipen. Onze doelstelling, om continu topzes te rijden, is meer dan haalbaar. Dat heeft het weekend op Zolder bewezen!’’

9069693
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4296
6230
16351
9013205
144575
211729
9069693

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven