De Zolder Superleague werd een geweldig evenement. Verschillende prachtige raceklassen reden naast de Dutch Supercar Challenge tijdens dit evenement op Circuit Zolder. Voor evenveel belangstelling op de grid zorgde de deelname van Michel Braxhoofden, teameigenaar Brax Racing. Tijdens de laatste nieuwsbrief is het resultaat al even genoemd, zijn verhaal volgt nu!

Circuit Zolder, België
De eerste vrije training gaat van start en de baan is nat, er wordt dus gestart op regenbanden. Het zijn mijn eerst rondjes sinds 2001. En dat in een raceauto waar ik voor het eerst in stap, de Seat Leon Supercopa. Een prachtige volbloed raceauto waarbij het schakelen met flippers aan het stuur gebeurt en er met links moet worden geremd. Tot mijn verbazing heb ik de eerst 20 minuten op een natte baan op p1 gereden. Doordat ik laat overgegaan ben op slicks en maar twee rondjes heb kunnen rijden op deze ongegroefde banden, ben ik op P8 terecht gekomen met een goede tijd die ik zelf niet had verwacht.

De kwalificatie
De baan was droog, dus de slicks konden weer onder de auto gezet worden. De kwalificatie gaat voorspoedig en zorgt ervoor dat ik een 9de startpositie bemachtig! Ik had zelf toch wel een paar plekjes hoger verwacht, maar kreeg de 1e bocht t/m de Kanaalbocht niet zoals ik het wilde en verloor daar te veel tijd. In de chicanes maakt ik veel tijd goed, helaas te weinig om hoger in de top 10 te komen. Al met al is het toch een resultaat waar ik tevreden over kan zijn.

Race 1
Later is race 1 aan de beurt. De start pakt goed voor mij uit. De 1ste bocht tot en met de kanaalbocht verliep een stuk beter dan tijdens de vrije training en de kwalificatie. Een paar keer de chicanes afgesneden omdat ik te veel snelheid had bij het inkomen. Een stukje afsnijden is dan de beste redding, anders had ik de bocht nooit gehaald. Ik heb een paar goede gevechten geleverd met de BMW Z4 (Albi- Engineering, Eugène Janssen) en de Marcos (Moritz Racing, Sijthof). Na de pitstop viel ik terug naar plaats 7 door 20 seconde straf, 15 sec omdat ik een gastrijder ben en 5 extra om het podium niet in de war te gooien. Uiteindelijk ben ik geëindigd op de 4e de plaats, wie weet waar ik zonder de straf secondes geëindigd zou zijn. Een geweldige prestatie die de feeststemming op mijn verjaardag zeker een boost gaf!

Race 2
Ik sta naast Bob in de Saker op de tweede rij, ik had afgesproken met Bob dat ik hem niet zou aanvallen, omdat Bob en Milko 1 stonden in het kampioenschap. Na de opwarmronden gaat het licht op groen en de race is gestart, in bocht 1 is het gaan regen. Direct spint Bob voor mij. Ik ben van mijn gas afgegaan om Bob niet te raken en sluit weer achter Bob aan. Tot voorbij de kanaalbocht was het nat, maar bij de eerste chicane is het weer droog en dus ga ik vol op het gas. Op dat moment was ik een stuk sneller dan Bob. Zo veel sneller dat ik toch Bob ben gepasseerd.

In bocht twee ligt nog steeds veel water en op slicks heb je daar geen grip. Er volgt dan ook een uitstapje naar de grindbak. Op dat moment keek ik in mijn achteruitkijkspiegel en zag dat Bob mij ook gevolgd was in de grindbak. Gelukkig lukte het ons allebei om onze auto’s zonder kleerscheuren weer op de baan te krijgen en de race te vervolgen.

Ik had de snelheid er goed in en zat al snel achter Luc de Cock van Deldiche Racing met zijn Lotus. Luc was geen probleem voor mij. Project nummer twee; de Seat van de Monster Brothers en de Marcos. Het leek wel alsof de Marcos in een veilige modus reed. Met twee vingers in mijn neus had ik al snel aansluiting met de Monster Brothers en de Marcos. Bij de ziekenhuisbocht positioneerde ik mij voor een aanval. Ik schiet uit de bocht en het lijkt alsof er geen power meer uit de motor komt.

Ik parkeerde de Seat langs de kant van de baan, probeer de motor te herstarten. Helaas is de benzinepomp is er mee gestopt. Bad Luck, maar je zo gaat het in de racerij. De Monster Brothers hebben op de tweede positie gereden voor Luco, dus als mijn Seat er niet mee gestopt was….wie weet waar ik dan geëindigd was?

Ik wil alle sponsoren bedanken die dit race weekend mogelijk hebben gemaakt: Karel van Mahutte Schilders, Coen van Torentrans, Bob van Chairsupply, Kees van Dunlop, Dick namens de DSC, Peter van Pasteur Reizen, onze eigen ECDisie (Edwin), Claudio en Arthur van Schade Techniek Rotterdam.
Tot slot wil ik mijn eigen mannen van Brax Racing bedanken, zonder was dit zeker niet gelukt.
Ik heb mijzelf weer ingeschreven voor de volgende race op Zandvoort. The Wijnozol Trophy of the Dunes op 6 september. Wilt u als sponsor opvallen? De bedrijfsnaam op de Seat, als VIP in de hospitality tent samen met uw eigen gasten? Neem dan contact met mij op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. U bent van harte welkom!

10041124
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3050
5265
26186
9988192
78352
118171
10041124

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven