De eerste meters zitten erop tijdens een DSC evenement. Moet zeggen: ik heb genoten. Mooi weer, sinds tijden weer es scheuren, nieuwe mensen, .. helemaal goed. Zandvoort was geen optie meer voor mij, vandaar deze keuze. Best spannend met de diesel. We hebben ervoor gekozen om mee te rijden met de standaard cupuitvoering om te kijken hoe we het zouden doen. Kort: niet best. We moeten zelf nog wat leren, maar de auto komt echt te kort om ook maar van het middenveld te kunnen dromen; en vechten om de laatste plek is niet helemaal mijn ding. We zijn geëindigd op de 27ste plaats van de sport 1 en sport, maar dat kwam meer door de overige uitvallers dan het daverende geweld van onszelf en de diesel. Desalniettemin: leuk weekend! ;0)

MAAR….
We gaan er wel wat aan doen natuurlijk… :0) Trainen is het eerste, auto in de verkoop is de tweede en als die niet werkt dan is optie twee a om aanpassingen aan de auto te doen…

Wat mogelijk ook wil helpen is als je geen tik op je achterwiel krijgt tijdens een crash voor je, waardoor je sporing achter niet meer zo lekker loopt met wat toespoor van rechtsachter. Echter, dit is als race-incident te verkroppen. Het wil nog meer helpen als je niet aangereden wordt, na de verplichte pitstop, in de pitstraat waardoor je voorsporing naar de kloten is, je spoorstang krom is, je stuurstang een beuk heeft opgelopen, je velg aan barrels is, het wiellager beschadigd blijkt EN je een hele ronde hebt moeten overleven met een lekke rechtervoorband. Kost toch wat tijd.

Daar had ik dan wel weer mazzel mee. Ik had een goede crew. Die hebben in ieder geval mijn band goed verwisseld en me VEILIG de pitstraat ingestuurd. Dit was bij het andere team niet het geval. Die sturen gerust hun rijder weg als er een andere wagen aankomt. De auto sloeg klaarblijkelijk af, maar dan nog moet je iemand tegen houden lijkt me. Helemaal niet sjiek is dan de opmerking (gelukkig tegen iemand anders –Laurens- en niet tegen mij want dan was ik witheet geworden) dat de ‘die BMW heeft toch ook remmen’? Incasseren en je excuses maken (deed de rijder overigens wel) was dan een betere optie geweest dan een té ongenuanceerde houding en té groot ego voor het postuur van het manneke.  Maar goed.. zijn we niet allemaal even goed in.. blijkt.

Ondanks deze voorvallen toch een leuk weekend. Spannend, maar leuk. De Masters te Zandvoort wordt nummer 2, mits de auto niet verkocht is natuurlijk…. Keep y all posted.

T’race

De wagen is dus niet verkocht en komend weekend komen Theresia Balk en Laurens Okkers wederom met de BMW120 uit in de Supersport 2 en Sport Divisie klasse. Zij zullen het team van  Brax Racing versterken die met de Aquila en Seat uiteraard weer van de partij zijn.

Bob Herber zal aankomend weekend de Aquila aan de tand voelen. Hopelijk gaat dit zonder technische mankementen. De teleurstelling van de afgelopen weekenden is dan ook de reden dat Bob eenmalig in de lagere klasse aan de start komt. Het strafgewicht zal ervoor zorgen dat niet de best haalbare prestaties bereikt kunnen worden, maar hopelijk kan Bob Herber alle races uitrijden en lekker meevechten in deze divisie.

Christian Dijkhof zal ook ongetwijfeld vooraan in het veld te vinden zijn. Na zijn debuut bij Brax Racing in de Dutch Supercar Challenge heeft hij erg uitgekeken naar het aankomende weekend. Het grote startveld, de Seat Leon Supercopa en de leuke gevechten die hij had tijdens het Superleague weekend in Assen hebben hem ‘besmet’ met het DSC-virus.

Nu Christian wat ervaring in de Seat heeft, zal de concurrentie moeten oppassen. Christian heeft laten zien een geduchte tegenstander te zijn. Hij geeft geen millimeter mee, als het kan dan. Want vechten doet hij op een zeer nette manier, getuige de foto’s van het vorige weekend. Hij laat zijn concurrentie net genoeg ruimte, om hen vervolgens de achterkant van de Seat te laten zien!

9825770
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
883
3873
29745
9746864
129112
129535
9825770

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven