Na de enorme schade die tijdens de vorige race op Assen werd opgelopen bleek de SEAT Léon Supercopa van Ferry en Robin Monster voor het Masters weekend op het Circuit Park Zandvoort weer in prima conditie te verkeren. De heren hebben de laatste weken al hun vrije uren opgeofferd aan de herstelwerkzaamheden en preparatie van de auto om toch het eerste weekend van juni bij de volgende ronde van de Dutch Supercar Challenge van start te kunnen gaan. Met bloed, zweet en tranen werd de auto herstelt en tijdig naar Zandvoort getransporteerd om aan de eerste trainingen op vrijdag mee te kunnen doen.

Vanaf de eerste meters ging het met de Team Riwal auto van de gebroeders Monster al goed, ondanks dat de auto pas heel laat klaar was. In de kwalificatie wist de fraaie Spaanse bolide zich te nestelen op een hele mooie derde positie met een prima uitzicht op een van de hogere treden van het podium. Ferry en Robin hadden 1:51.772 nodig om het 4.307 meter lange circuit door de duinen te ronden.

In de eerste race werd de opwaartse lijn doorgetrokken door een sterke en fraaie race te rijden die uiteindelijk uitmondde in een vierde positie op slechts 1/10e seconde van het podium. Die positie kennen de heren goed, dit seizoen lijken ze een abonnement te hebben op de eerste plek buiten het podium. Helaas voor Robin en Ferry was de race enkele meters te kort om de BMW van Fontijn & Furth te kunnen verschalken. Nadien waren de competitieve Monster broers niet 100% tevreden getuige de woorden van Robin: “De auto lag in de race niet helemaal lekker op de weg. Het was niet slecht, maar net niet goed genoeg. We kwamen net iets te kort om nog verder naar voren te komen een derde plaats had er in gezeten als de race iets langer was geweest.”

Ondanks de ‘problemen’ wisten de Monster broers met hun Team Riwal bolide het beste seizoensresultaat te evenaren, wat een knappe prestatie is met een bolide die net weer uit de steigers is en pas de eerste race weer meemaakt nadat de carrosserie zwaar beschadigd werd in Assen.

Voor de tweede race op zaterdag werd de auto nog eens stevig technisch onder de loep genomen door de techneuten van het Riwal Team. Dat de aanpassingen in de set-up van de Supercopa zich uitbetaalden werd duidelijk bewezen in de tweede race die op zaterdag werd verreden. Met een verbeterde set-up ging Ferry zaterdagmiddag op pad om alsnog een beker te scoren en slaagden in die opzet perfect. Met een zeer sterke race wist Monster zich uiteindelijk op een prachtige tweede positie te manoeuvreren met een groot aantal zeer sterke deelnemers achter zich. Slechts de dikke BMW van Pieter van Soelen ontsnapte aan de snelheid van Ferry en Robin.

Ferry vertelde: “Ik had een perfecte start en ging er echt als een speer vandoor. De hele race liep eigenlijk heel erg lekker, ondanks dat we de auto pas net voor de eerste sessie voor elkaar hadden. We hebben na de eerste race wat dingen aan de auto aangepast en verbeterd en dat heeft duidelijk een positief effect gehad op de snelheid. We hadden een paar mooie gevechten en ik ben dik tevreden met dit resultaat. Ik ben heel blij dat we dit hebben weten te bereiken nadat we zoveel werk hebben gehad om de auto weer op te bouwen. Dit is super voor het hele team, het geeft echt een positieve boost.”

Met een uitermate goed gevoel ging Robin de zondagse derde race in, die minder prettig zou verlopen voor de sympathieke coureur van Team Riwal. Vanaf de tweede startplek ging de bolide prima onderweg, maar kwam al snel in  aanraking met de Marcos van Diederik Sijthof, die met zijn voorsplitter het ventiel van het rechterachterwiel van de Supercopa afsneed, waardoor de pits moest worden opgezocht. Dit kostte de snelle Supercopa dermate veel tijd dat het hopeloos leek te zijn om terug de baan op te gaan. Echter de Monster broers geven nooit op, zo bleek toen de auto terug de baan op kwam met twee ronden achterstand.

Dat de auto zeer snel is liet Monster zien door tijden te rijden die gelijkwaardig waren aan de kop van het veld. De ene langzamere deelnemer na de andere moest eraan geloven en kreeg het nakijken. Al na enkele ronden had de Supercopa zich weer opgewerkt naar een positie in de top twintig om uiteindelijk aan het einde van de race te worden afgevlagd als tiende.

PR

9462425
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
5390
12036
36796
9360657
186126
158014
9462425

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven