Jan Versluis heeft ook de tweede race van de GT-divisies van de Supercar Challenge powered by Dunlop op de Slovakia Ring op zijn naam geschreven. De Ferrari-coureur kreeg de overwinning echter niet cadeau, want Versluis had in de race felle gevechten met Henry Zumbrink en zag ook nog het duo Lanting/Herber en vader en zoon Geddie dichtbij komen. Martin Lanting en Bob Herber eindigden uiteindelijk op de tweede plaats, voor Jim en Glynn Geddie. In de GT-divisie ging de overwinning naar Pierre Etienne Bordet en in de GTB-divisie waren Rudy Lemmens en Michael Wretschko het gevierde duo.

Jan Versluis had een zeer goede start van de race. Vertrokken vanaf pole position kon de Ferrari-coureur zijn eerste positie behouden. Hierachter schoot Bob Herber door naar de tweede plaats, met daarachter Jim Geddie in de Mclaren en Henry Zumbrinkin de Volvo. Herber maakte in de eerste ronde echter een foutje en viel hierdoor terug naar de vijfde plaats.

Achter koploper Versluis had ook Henry Zumbrink een goed begin van de race. In de race op zaterdag had Zumbrink veel moeite om aan Jim Geddie voorbij te gaan maar ditmaal lukt het de Volvo-coureur al in de tweede ronde. Jim Geddie kon zijn kunstje van de zaterdag niet nog een keer herhalen, want na een paar ronden waren ook Jan Storm en Bob Herber aan de McLaren voorbij.

Voor de Vipers van het Raceway Venray Racing Team verliep de race op zondag dramatisch. Al in de tweede ronde kwam Barry Maessen met zijn auto naast de baan stil te staan en niet veel later kwam ook Peter Hoevenaars met technische problemen naar binnen.

Achter koplopers Versluis en Zumbrink was ondertussen een spannend gevecht ontstaan tussen Bob Herber in de Ferrari 458 GT2 en Jan Storm in de BMW Z4 GT3. Jan Storm plaatste na een paar ronden een inhaalactie bij Herber, waarbij beide bolides met elkaar in aanraking kwamen. Dit liep verder goed af, maar niet veel later schoot Jan Storm rechtdoor de grindbak in. Zijn BMW had bij de inhaalactie toch schade aan het voorwiel of de ophanging opgelopen waardoor Storm dus rechtdoor schoot.

Aan de kop van het veld kwam Jan Versluis steeds meer onder druk te staan van Henry Zumbrink. De Volvo-coureur reed goede rondetijden en kon het gat richting Versluis volledig dicht rijden. Versluis moest alle zeilen bijzetten om de Volvo hierna achter zich te houden. Ook de strijd om de vierde plaats was zeer spannend. Jim Geddie had het hier namelijk aan de stok met Roger Grouwels, die verwoede pogingen deed om aan de McLaren voorbij te komen maar daar maar niet in slaagde.

Na de pitstops was het Henry Zumbrink gelukt om de eerste plaats over te nemen van Jan Versluis, waardoor het ditmaal de Ferrari-coureur was die de aanval op de koploper in moest gaan zetten.

Achter de koplopers lagen Martin Lanting en Roger Grouwels op de posities drie en vier, maar daarachter was Glynn Geddie weer aan een opmars bezig. Geddie ging na een paar ronden weer voorbij aan Grouwels, maar moest daarna flink zijn best gaan doen om het gat richting Martin Lanting dicht te rijden.

Lanting lag namelijk niet zo heel ver achter de koplopers. Bij de koplopers kon Jan Versluis na een paar ronden Henry Zumbrink weer inhalen en elke ronde en paar tienden uitlopen. Zumbrink moest bovendien in zijn spiegels gaan kijken, omdat Martin Lanting niet ver achter de koplopers reed.

Achter de top drie reed Jim Geddie nog steeds snelle tijden. Het gat naar de koplopers werd steeds kleiner, maar Geddie zag plotseling zijn race bijna in de grindbak eindigen omdat hij moest uitwijken voor achterligger Lev Fridman. Geddie ging door de grindbak maar kon zijn weg wel vervolgen. De McLaren-coureur verloor door deze actie wel ongeveer vijf seconden.

Ondertussen had Martin Lanting het gat richting Henry Zumbrink volledig dicht gereden. Lanting slaagde er daarna in ronde 25 in om aan de Volvo van Zumbrink te verschalken. Zumbrink was zijn derde positie daarna ook niet veilig, want Glynn Geddie zat inmiddels aan de staart van de Volvo. In de laatste waagde Geddie aan het einde van het rechte stuk een inhaalactie op Zumbrink, die niets anders kon doen dan op de vierde positie aansluiten. Geddie kaapte hiermee het podium recht voor de neus van Zumbrink weg.

Jan Versluis kon ondertussen zijn eerste positie behouden en zijn tweede overwinning van het weekend behalen. Tweede werden Martin Lanting en Bob Herber, voor Jim en Glynne Geddie op de derde plaats.

In de GT-divisie had Martin Short een zeer goede start. Met zijn Ferrari 458 Challenge was Short begonnen vanaf de vierde plaats maar hij pakte in de eerste ronde meteen de eerste plaats over. Lang kon Short hier niet van genieten, want in de tweede ronde viel hij alweer terug naar de vierde plaats. De eerste positie in de race kwam hierdoor in handen van Jan van der Kooi, gevolgd door Graig Wilkens en Pierre Etienne Bordet.

Bij deze groep was Bordet snel onderweg, Hij kon in de beginfase van de race binnen een paar ronden doorstoten naar de eerste plaats, gevolgd door Van der Kooi en Graig Wilkens. Bordet had het echter niet gemakkelijk, want Jan van der Kooi drong flink bij de Fransman aan. Voor Steve Vanbellingen verliep de beginfase van de race minder goed. De BMW-coureur spinde namelijk in de negende ronde en kwam hierna vast te staan in het grind. Vanbellingen kon zijn weg nog wel vervolgen maar liep hierdoor wel meerdere ronden achterstand op.

Na de pitstops lag Pierre Etienne Bordet nog steeds op de eerste plaats, maar nu was het Lev Fridman die achter de Volvo op de tweede plaats lag. Fridman kon het tempo vlak na de pitstops echter nog niet volgen en moest toestaan dat Jan van der Kooi en Aaron Schott aan hem voorbij gingen.

In de slotfase van de race werd de strijd om de eerste plaats in deze divisie nog zeer spannend. Bordet lag op de eerste plaats maar Jan van der Kooi zette de Volvo-coureur flink onder druk, maar Bordet gaf zich niet zomaar gewonnen. Van der Kooi moest uiteindelijk zijn strijd voortijdig staken, omdat hij door technische problemen zijn Lotus langs de baan moest parkeren.

De overwinning in deze divisie ging hierdoor naar Pierre Etienne Bordet, gevolgd door Aaron Schott en Graig Wilkens. Lev Fridman en Martin Short eindigden op uiteindelijk op de vierde plaats, maar zagen de finishvlag niet. Met nog twee ronden te gaan moest Fridman de Ferrari 458 namelijk met technische problemen langs de baan parkeren. Hierdoor kwam de derde plaats in de divisie in handen van Wim Lumbeeck.

In de GTB-divisie had Werner van Herck met de Mazda 3 tri-rotor de beste start, met daarachter de KTM van Rudy Lemmens en Michael Wretschko. In de beginfase van de race ontstond tussen dit tweetal meteen een spannend gevecht, dat de KTM in de vijfde ronde in zijn voordeel besliste. De Porsche van Patrick Lamster en Jurgen van Hover reed inmiddels al op ruime afstand, terwijl Gerard de Jong door technische problemen niet eens van start was gegaan.

De strijd om de eerste plaats in deze divisie was zeer spannend. De KTM en de Mazda wisselden namelijk meerdere malen van positie met elkaar en gaven elkaar niks toe.

Na de pitstops leek Van Herck met een ruime voorsprong de race verder uit te rijden, omdat zijn concurrenten meer resultaatseconden hadden. Van Herck kreeg echter te maken met technische problemen en moest zijn Mazda hierdoor langs de baan parkeren.

De overwinning in de GTB-divisie ging hierdoor naar Rudy Lemmens en Michael Wretschko in de KTM X-Bow. Patrick Lamster en Jürgen van Hover eindigden op de tweede plaats.

Tekst: PR

9476927
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
10220
9672
51298
9360657
200628
158014
9476927

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven