Op 22 en 23 juni werd het Superstars @ Zolder evenement gehouden. In het voorprogramma van de Italiaanse GT racers was de Supercar Challenge uitgenodigd om acte de présence te geven. De mannen van Verhagen Racing wilden op het circuit van Zolder graag met de Honda S2000 weer meestrijden voor het eremetaal in de Sport divisie waarin de bolide is ingeschreven.

Michael Verhagen wist met zijn opvallende groene racebolide een tijd van 1:46.697 te noteren. Hij legde hiermee beslag op de derde positie in de Sport divisie en de tweeëntwintigste plek in het algemene klassement. De op één na snelste tijd van  1:47.475 was goed genoeg voor de derde positie aan de start van de zondag race.

Voor Michael Verhagen pakte de eerste race niet goed uit. Weliswaar dreigde het wolkendek zich te zullen ontladen boven de asfaltstrook door de Limburgse bossen, de baan bleef droog gedurende de gehele eerste race. Een race die voor Michael helaas niet erg lang zou duren. De snelle Honda reed prima mee in de kop van de Sport divisie, maar kreeg te te kampen met technische problemen. Autosport is en blijft een mechanische sport, wat ook voor Verhagen pijnlijk duidelijk werd. Het differentieel van de gifgroene bolide gaf voortijdig de geest, wat Michael Verhagen dwong om de race te staken. Hij moest de race uitzitten als toeschouwer in plaats van als coureur de strijd aan te gaan met de concurrentie.

Na de race verklaarde een teleurgestelde Michael Verhagen: “Ik had een hele goede start, alleen bleef het daar helaas bij. Een aantal ronden later brak het differentieel waardoor ik geen aandrijving meer had en de auto aan de kant moest zetten.” Met de wetenschap dat autosport een mechanische sport is en uitvallen dus helaas een onderdeel van het spelletje, toonde Verhagen zich vastberaden om een nieuwe kans af te dwingen: “We gaan de hele nacht hard werken om er een nieuwe onder te zetten en dan staan we morgen gewoon weer aan de start!”

Zondagmiddag stond de Honda S2000 weer geheel klaar voor een nieuwe ronde in het kampioenschap. Ditmaal zou Verhagen loon naar werken krijgen en een zilveren finishpositie behalen. Het eremetaal ging naar de Honda coureur toe nadat hij een race reed waarin hij continue voorin te vinden was. Slechts de Lotus van de uiteindelijke winnaar bleef buiten het bereik van de snelle coureur in de gifgroene bolide. Het leek er aanvankelijk op dat de race wellicht met nattigheid te maken zou krijgen. De regen viel een race eerder en dermate kort dat zelfs de baan al weer droog was voordat de Supersport en Sport divisies van start gingen. Mede hierdoor werd het voor Michael een relatief makkelijke race.

“We hebben gisteren de auto nog gemaakt. We hebben er een nieuw differentieel onder gezet. Voor de volgende race in Assen hebben we ook een update van de auto. We gaan er een sequentiële versnellingsbak inzetten waardoor we sneller moeten kunnen schakelen en dus tijd winnen”, aldus Michael Verhagen die tevreden was na de tweede race.

Over de race vertelde hij nog: “Ik ging samen met Pim van Riet rechtdoor door de Villeneuve chicane, maar verder ging het goed. De pitstop ging prima binnen de tijd. Alleen Aart Bosman ging me met de pitstops voorbij waarop ik besloot om hem niet te achtervolgen. Hij is een stuk sneller dan ik, dus dat had toch geen zin gehad. Al met al heb ik toch een goed weekend gehad na al die problemen van eerder.”

Tekst: PR

9512509
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
5046
9802
14848
9425629
236210
158014
9512509

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven