In de Super GT divisie gingen de Volvo van Zumbrink en de snelle Ferrari van Jan Versluis direct de strijd met elkaar aan, bochtenlang gingen beiden zij aan zij, maar Henry Zumbrink wist uiteindelijk de leiding in handen te nemen. Peter Hoevenaars doorkruiste de plannen van Versluis door zich langs de Ferrari te wurmen en op de tweede plek te nestelen. Berry van Elk kon met de Mosler niet meestrijden, hij moest na een vijftal ronden de auto met problemen aan de kant zetten. Zumbrink reed zonder problemen naar de overwinning met een riante 13 seconden voorsporng op Barry Maessen en Jan Versluis.

De strijd om de podiumposities in de GT divisie werd aangevoerd door Bert de Heus die Jan van der Kooi in de Lotus op zijn hielen had. Ook Pierre-Etienne Bordet speelde in de tweede race weer een aardig deuntje mee door op de derde positie rond te rijden in de eerste stint. Na de verplichte stops werd de volgorde weer eens goed door elkaar gehusseld.

De Heus bleef weliswaar aan de leiding, de equipe Wilkens – Scott dook in zijn spiegels op met Jan van der Kooi daar weer achter. Die volgorde zou tot na het vallen van de vlag gehandhaafd blijven.

Jacky van der Ende liet zien dat hij met zijn Ford Mondeo Silhouette nog altijd bijzonder snel kan zijn, hij voerde de GTB divisie aan voor Lamster-Nyens en Lemmens-Quick. Van der Ende wist met rappe tijden en een foutloze pitstop aan de leiding van zijn divisie te blijven. Achter zijn rug was de strijd gaande tussen Lamster-Nyens en Lemmens-Quick die van positie wisselden en in omgekeerde volgorde van de eerste stint de tweede ingingen. Het podium werd echter nog niet definitief vastgesteld  net over de helft van de race. Ook Frijns-Wijnen bemoeiden zich nog met de strijd en pakten de derde positie, die ze niet meer afgaven. Van der Ende won soeverein in de GTB divisie, Lemmens – Quick pakten de tweede positie en bleven Wijnen en Frijns voor.

Andre de Vries had in de eerste stint in de Supersport de beste papieren in handen, hij reed op een mooie eerste plek terwijl om de posities twee en drie flink werd gestreden door twee BMW’s. Koen Bogaerts en Pieter van Soelen hadden de tweede positie in handen, tot ongenoegen van Bas Schouten en Mark van der Aa die probeerden hun derde plek om te zetten in de tweede van hun teamgenoten vlak voor zich. Het probleem van Schouten en Van der Aa loste zichzelf op toen Van Soelen en Bogaerts de auto het grind in stuurden. Ze kwamen nog wel terug op de baan, maar konden niet meer meespelen om de prijzen. Voor het vallen van de vlag viel voor hen al het doek. André de Vries won de grootste beker, de gebroeders Monster kwamen als sluipmoordenaar stilletjes dichterbij en pakten een mooie tweede positie. De derde plek kwam in handen van Schouten en Van der Aa die het weekend succesvol afsloten met twee bekers.

9069663
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4266
6230
16321
9013205
144545
211729
9069663

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven