De vijfde ronde van het kampioenschap op de Supercar Challenge kalender en de eerste in Nederland kwam in het eerste weekend van augustus op naam van de Gamma Racing Day. Het grootste gecombineerde auto-, motor- en kartsportevenement van Nederland en ieder jaar weer een garantie voor volle tribunes en prachtig racegeweld op twee en vier wielen.

De rappe en opvallende groene Honda S2000 kwam vrijdag in de verzengende hitte niet in actie, waardoor de eerste race vanaf de laatste positie moet worden begonnen. De wagen zette geen tijd, maar bewees al zo vaak eerder dat een slechte startpositie werkt als stimulans voor Michael Verhagen.

Met een startpositie achteraan was Verhagen vast van plan om flink ver naar voren te rijden en zo zijn slechte uitgangspositie te doen vergeten. De Honda S2000 coureur kon helaas in de race weinig uitrichten. Hij kreeg voortijdig te kampen met een mechanisch probleem in de auto. Een defecte waterpomp zorgde voor een wel heel korte eerste race voor Verhagen. De coureur kon na één rondje zijn helm al weer afzetten en de overall uithangen voor de tweede race op zondag.

De wagen werd door het team snel en vakkundig voorzien van de benodigde  nieuwe onderdelen, wat hem weer een volledig nieuwe kans gaf om zondag alsnog te schitteren met de Japanse bolide die altijd zo razendsnel blijkt te zijn.

“Bij de start ging de waterpomp stuk en heb ik geen ronde kunnen rijden”, was het korte en duidelijke verhaal van Michael Verhagen na de teleurstelling van de eerste race.

Na de eerste race die alles behalve volgens plan liep, wist de snelle Honda coureur dankzij de perfecte preparatie en reparatie van zijn auto door zijn team, naar de winst te rijden. De overwinning in de Sport divisie smaakte Verhagen uitermate zoet na de bittere pil die hij eerder tijdens de Gamma Racing Day te slikken kreeg.

Michael wist vanaf de laatste startplek in een geweldige opmars naar de kop van zijn klasse te komen wat niet eenvoudig is omdat alle Sport divisie deelnemers flink aan elkaar gewaagd zijn. De Honda S2000 bewees echter dat hij flink snel kan zijn als de mechanische problemen uit blijven.

In zijn gifgroene nummer 534 bolide wist Michael Verhagen in de tweede race onder mooie zomerse omstandigheden voor een kleine 80.000 bezoekers te schitteren en alles goed te maken dat eerder in het weekend fout liep. Het technische team maakte het voor de coureur mogelijk om alsnog te kunnen scoren en vóór zijn kampioenschapsrivaal te eindigen.

Over de tweede race vertelde Michael: “Ik zag na een heleboel inhaalacties in de verte Van de Munckhof rijden wat me extra motivatie gaf om door te trappen. Ik had wel last van wat glijden van de auto doordat de banden enorm warm waren. Omdat ik op een goed moment aan de leiding ging kon ik het wat rustiger aan gaan doen. Ik dacht natuurlijk ook aan het probleem van gisteren en zag de temperatuur al iets oplopen. Ik zag Van de Munckhof richting einde van de race weer wat opkomen en moest toch weer wat aanzetten, maar alles ging prima zonder problemen. Ik ben erg tevreden met het resultaat en de punten, hierdoor krabbel ik toch weer een beetje omhoog in het kampioenschap.”

Tekst: PR

9512903
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
5440
9802
15242
9425629
236604
158014
9512903

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven