Het voorlaatste raceweekend van het Supercar Challenge kampioenschap werd op 4 en 5 oktober verreden op het circuit Spa-Francorchamps. De Belgische Ardennen huisvesten jaarlijks het Racing Festival waarvan de Supercar Challenge al jaren deel uitmaakt. Leon Zappeij en Michael Verhagen stonden voor ronde zeven van het SuperSport divisie kampioenschap aan de start met de BMW 1-serie GTR.

De BMW van Zappeij en Verhagen startte de zaterdagse race vanaf de negende positie. Gedurende de race van een uur + 1 ronde hadden de mannen moeite om het gedrag van de listige 1-serie GTR in goede banen te leiden, wat erin resulteerde dat de snelheid niet optimaal was en de finishpositie ook niet wat gehoopt. Een tiende positie aan de meet was hun deel na de eerste van twee races op het fraaie Spa-Francorchamps. Michael: “Ik had een goede start, maar ik mis topsnelheid op de rechte stukken waardoor ik heel veel mensen niet voorbij kon ondanks dat ik in de bochten sneller was. Door een foutje raakte ik uit mijn ritme en ging het niet meer. Ik ben teleurgesteld, tiende was niet nodig geweest.” Leon: “De pitstop liep perfect, we gingen perfect op tijd weer weg. Wat Michael zegt heb ik ook ervaren, we missen snelheid op het rechte stuk en zijn daardoor een seconde of twee te langzaam. We hebben vandaag vooral gevochten tegen onszelf en de rondetijden. Morgen nieuwe kansen!”

Op zondagmiddag werd het Racing Festival programma afgesloten door de tweede en laatste race van alle Supercar Challenge divisies tegelijk op de baan los te laten. Ditmaal betrof het een nat circuit in de Ardennen, waardoor de omstandigheden lastig waren. De grootste problemen voor Leon en Michael bleken echter te komen van een technisch mankement aan de wagen wat een voortijdig einde aan hun race betekende. Leon vertelde: “Michael maakte een goede start en had een mooi gevecht waarbij het steeds stuivertje wisselen was. Hij kwam als zevende binnen en we hebben een hele goede pitstop gedaan, perfect op tijd vertrok ik weer. Michael merkte wel dat richting de pitstops de sporing achter slechter werd. Toen ik de auto had overgenomen heb ik twee hele goede rondes gereden, waarna de sporing steeds slechter werd. Ik haalde op het rechte stuk nog 230 km/u, maar merkte bij het aanremmen dat de achterkant van de auto alle kanten op ging. Daarom ben ik de pits ingekomen waar we merkten dat de rechter achterwielophanging stuk was. Dat was het einde van onze race, zonde want de tijden waren er absoluut!”

Tekst: PR

9947473
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1455
5275
14892
9912942
102872
147943
9947473

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven