Eric van den Munckhof heeft de eerste race van de Supercar Challenge powered by Pirelli Sport-divisies tijdens de Finaleraces op TT circuit Assen op zijn naam geschreven. De BMW-coureur kende een spannende race en kon in de slotfase de eerste positie voor zich opeisen. Tweede werd Huub Delnoij, voor Koen Bogaerts en Pieter van Soelen. In de Sport-divisie ging de overwinning naar John van der Voort, voor het duo Wisselink/Adams. Dennis de Borst en Martin de Kleijn legden beslag op de derde positie en pakten daarmee de titel in de Sport-divisie van de Supercar Challenge. Bij de start van de race was Cor Euser meteen alert. De Lotus-coureur had een goede start en kon meteen de leiding pakken. Achter Euser sloot Eric van den Munckhof aan op positie twee en Werner van Herck op positie drie. Achter Van Herck lag Dennis de Groot na de eerste ronde op de vierde plaats.

Cor Euser kon zijn eerste positie in de eerste ronden behouden en ook Eric van den Munckhof bleef op positie twee. Daarachter waren de coureurs fel met elkaar in gevecht. Werner van Herck stond onder zware druk van Dennis de Groot en kon zijn derde positie niet behouden. Ook Koen Bogaerts en Huub Delnoij konden de Mazda-coureur verschalken. Van den Munckhof kon zijn tweede positie niet behouden. Dennis de Groot zette Van den Munckhof meer en meer onder druk en slaagde er in de vierde ronde in om Van den Munckhof in te halen. De BMW-coureur reed daarna snelle rondetijden en reed het gat naar Cor Euser ook snel dicht. Van den Munckhof stond ondertussen alweer onder zware druk van Koen Bogaerts.

De strijd om de eerste positie bleef daarna onverminderd spannend. Na zeven ronden zat de top vier zelfs binnen één seconde en dit viertal reed dan ook bumper aan bumper over het circuit. Cor Euser kon ondanks de zware druk wel de leiding behouden met Dennis de Groot daarachter op positie twee. Eric van den Munckhof lag op de derde positie maar stond onder hevige druk van Koen Boagerts. Na een tiental ronden lukte het Bogaerts om Van den Munckhof te verschalken.

Ook Cor Euser moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in zijn achtervolger. Dennis de Groot lukte het na 25 minuten om toch een gaatje te vinden bij Euser waarna de BMW-coureur de leiding in de wedstrijd kon overnemen. Na de pitstops had Cor Euser de eerste plaats in de wedstrijd weer in handen gekregen. De Lotus-coureur had opnieuw de De Groot BMW achter zich aan, nu met Michael Verhagen achter het stuur. Eric van den Munckhof lag op positie drie en Pieter van Soelen op plaats vier. Verhagen kon zijn tweede positie niet behouden, want Eric van den Munckhof was na de pitstops snel onderweg en kon al snel Verhagen verschalken. Van den Munckhof kreeg niet veel later zelfs de eerste plaats in handen, want Cor Euser kreeg een drive through aan zijn broek voor een te korte pitstop. Euser viel hiermee terug tot de vierde plaats, achter Pieter van Soelen.

Euser kwam meteen in een fel gevecht met Huub Delnoij, die erin slaagde om de vierde positie van Euser af te pakken. Delnoij kende een sterke slotfase van de wedstrijd, want de Lotus-coureur slaagde er daarna in om ook Michael Verhagen en Pieter van Soelen te verschalken. Achter Van den Munckhof en Delnoij lagen met nog vijf minuten op de klok Pieter van Soelen en Cor Euser op de posities drie en vier. Eric van den Munckhof zag zijn eerste positie in de laatste ronden niet meer in gevaar komen en pakte op TT circuit Assen een knappe overwinning. Huub Delnoij eindigde na een hoop technische problemen in de kwalificatie in de race toch nog op de tweede plaats en Koen Bogaerts en Pieter van Soelen legden beslag op positie drie. Kampioenschapsleider Cor Euser eindigde op positie vier en zag daardoor Pieter van Soelen en Koen Bogaerts weer een stapje dichterbij in het kampioenschap komen. De beslissing in dit kampioenschap gaat vallen in de race op zondag!

In de Sport-divisie had Dennis de Borst een goede start. De Clio-coureur pakte meteen de leiding voor Maurits Caransa en Erwin van Dijk. John van der Voort, die pole position had getraind, viel bij de start terug tot de vierde positie. Dennis de Borst kon zijn eerste positie in de eerste ronden behouden. Achter De Borst lag ook Maurits Caransa nog op de tweede plaats, maar de BMW-coureur stond onder zware druk van Erwin van Dijk en John van der Voort.

Erwin van Dijk en Maurits Caransa waren flink aan elkaar gewaagd en wisselden meerdere malen van positie. Aan dit gevecht kwam helaas voortijdig een einde, want Maurits Caransa moest zijn BMW na een kwartier door technische problemen naast de baan parkeren. De tweede plaats bij de Sport-divisies kwam daarmee vaster in handen van Erwin van Dijk. Aan hem was het nu de taak om het gat naar Dennis de Borst, dat inmiddels acht seconden bedroeg, dicht te rijden. Na de pitstops was Rob Nieman op de eerste plaats beland, met daarachter Martin de Kleijn op de tweede plaats en Harold Wisselink op positie drie. Voor Erwin van Dijk was de wedstrijd na de pitstops helaas al voorbij. De Lotus-coureur moest namelijk door technische problemen voortijdig de strijd staken.

Rob Nieman kon zijn eerste positie in de wedstrijd niet behouden. De Clio-coureur stond onder hevige druk van Martin de Kleijn, die kans zag om de leiding van Nieman af te pakken. Ook Harold Wisselink kon niet veel later Rob Nieman verschalken. Nieman kwam uiteindelijk zelfs niet op het podium, want in de slotfase van de wedstrijd pakte John van der Voort de derde positie van Nieman over. De strijd om de eerste plaats was in de laatste ronden nog uitermate spannend. Martin de Kleijn was teruggevallen naar positie drie, achter Harold Wisselink en John van der Voort. Wisselink en Van der Voort waren op hun beurt in fel gevecht met elkaar en dit gevecht ging tot de laatste ronde door. Uiteindelijk pakte John van der Voort de overwinning door in de allerlaatste ronde Harold Wisselink nog te verschalken.

Dennis de Borst en Martin de Kleijn legden uiteindelijk beslag op de derde positie. Omdat directe concurrent Erwin van Dijk voortijdig was uitgevallen hadden De Borst en De Kleijn genoeg aan deze derde positie om het kampioenschap in de Sport-divisie veilig te stellen!

9462780
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
5745
12036
37151
9360657
186481
158014
9462780

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven