Eric van den Munckhof kon zijn geluk niet op toen hij  net voor het einde van de race zijn BMW Z4 Coupé op de eerste plaats nestelde. Een geweldig weekend voor hem, na de tweede plaats op zaterdagmiddag. Pechvogel was Huub Delnoij. Hij leek naar een welverdiende overwinning te rijden, maar moest in de laatste ronde zijn witte Lotus Exige voor de ‘Jacky Ickx’ chicane aan de kant zetten met pech. Racen kan soms hard zijn.

Mart de Graaf startte vanaf pole, maar werd bij de start direct voorbij gestoken door Koen Bogaerts en door een ontketende Steve van Bellingen. De Belg was zo gemotiveerd, dat hij nog een aanrijding had met Marth de Graaf, maar gelukkig konden beiden de race vervolgen. Opvallend was de opmars van Jan van der Kooi, vanaf startplaats acht reed hij binnen drie ronden op plek twee! De zwarte Lotus werd gevolgd door de witte Lotus van Huub Delnoij, op zijn beurt achterna gezeten door de BS Racing-BMW van Scheurs. Plek vier was ook Scheurs zijn plaats op de startgrid.

Nog een snelle Lotus was Pieter de Jong die in de Sport 2-klasse op de eerste plaats reed. Het bleef geen feest voor de Lotussen, want na enig aandringen moest Jan van der Kooi in de vijfde ronde Eric van den Munckhof voorbij laten. Jan terug naar plek vijf. Ronald van Loon ging in de beginfase ook goed, hij reed op de zesde plaats met in zijn nek de ontketende Steve van Bellingen, die Dennis de Borst voorbij gestoken was. De Belg liep zienderogen in op Van Loon en bij het passeren spint Ronald van Loon en moet twee plaatsen inleveren. Ook Mart de Graaf ging hem namelijk voorbij. Er ontspon zich daarna een mooi gevecht tussen Van Bellingen en De Graaf, die iets vermogen te kort kwam om de Belg te passeren. Uiteindelijk lukte het hem met een fraaie actie in de ‘kleine chicane’, kort voordat de pit window open ging.

De Sport 2-klasse bleef vanaf het begin een constante race rijden. Pieter de Jong voorop, met Voet, Stan van Oord, Rob Nieman, Wybe Wijtzes, Kim Troeyen en Toon Rutgers er achteraan. In ronde veertien verdween Pieter de Jong echter onverwachts in de pits en kwam er niet meer vandaan. Oorzaak onbekend?! Boeiend was het gevecht tussen de Renault Clio’s van Wiebe Wytzes en Stan van Oord, wat uiteindelijk in het voordeel uitviel van Wytzes. Hij won de

De pit window zorgde zoals vaker weer voor de nodige drive throughs vanwege te korte pitstops. Dit keer waren Eric van der Maat, Marc van der Aa en Steve van Bellingen de sigaar. Eric van der Maat kwam daarna in de 26e ronde alweer binnen en verliet de pits niet meer. Jan van der Kooi wist zich in de zestiende ronde voor Eric van den Munnickhof te werken, maar na de rijderswissel spinde teamgenoot Luuk van Loon in de ‘eerste links’ en ging de felbevochten plaats weer verloren.

Vanwege een langere pitstop zat Eric Qvick weer voor De Groot en begon de strijd tussen de BMW’s weer opnieuw. Dennis de Borst (Seat Sport Leon Cup Racer) knokte tegen de KTM van Mezquita/Weishaupt, maar behield de zesde plaats.  Om de eerste plaats werd ook even gevochten, maar Huub Delnoij wist het gevecht met Marcel van de Maat in zijn voordeel te beslissen.

AT Motorsport had geen geluk. Eerst verdween Leo Kurstjes in de nieuwe, gele Ford Focus Silhouette in de 22e ronde van het toneel, na een heel constant gereden race. Daarna volgde teamgenoot Kim Troeyen met de groene Focus. Haar auto vatte vlam en ze wist hem in de ‘Gilles Villeneuve’ chicane door de brandweer te laten blussen. Kim Troeyen uiteraard ongedeerd, de toestand van de auto vernemen we nog wel.  

De 33e en laatste ronde betekende een drama voor Huub Delnoij. Vlak voor de ‘Jacky Ickx’ chicane moest hij de Lotus aan de kant zetten met pech en kon Eric van den Munckhof zijn overwinning paken. Hij beleefde in ieder geval een top weekend!

9934118
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1537
2708
21176
9885139
89517
147943
9934118

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven