Voor de elfde en twaalfde race van het Supercar Challenge kampioenschap verkasten de Febo Racing coureurs tijdelijk naar het circuit van Snetterton. Voor Martin de Kleijn en Dennis de Borst een geheel nieuwe baan die ze moesten zien te leren kennen in twee uur vrije training op zaterdagmorgen. Daarnaast moest ook de SEAT Cup Racer op de specifieke eisen van de baan worden afgesteld. Het duo pakte een prachtige overwinning op het voor hen onbekende circuit.



Op zaterdagmorgen, ten tijde van de vrijetrainingen, was het prachtig zonnig weer in Snetterton. In de loop van de morgen betrok de blauwe lucht en werd de kwalificatie verreden onder een dreigend grijs wolkendek. Ondanks de nodige technische uitdagingen wisten de Febo coureurs de vierde startplek in de Supersport divisie te pakken. Martin vertelde: “We hadden nogal wat technische uitdagingen begin van het weekend, we hebben verschillende sensoren vervangen en pas in het laatste deel van de kwalificatie bleef de auto goed lopen. De vierde plek is niet slecht, misschien had er zelfs nog wel iets meer in gezeten. Maar dit is prima onder de omstandigheden.”

De eerste race werd een regenrace, waardoor de mannen voor grote uitdagingen gesteld werden. Het relatief onbekende circuit was immers nog niet eerder nat tijdens een training, waardoor regenlijnen en een optimale afstelling onbekend waren. Desondanks wisten Martin en Dennis de SEAT rap over de Engelse piste te sturen en leken enige tijd af te stevenen op een podiumklassering. Door toenemende regen en een niet optimale auto verloren de mannen terrein en kwamen na 90 minuten racen op een doorweekte baan als zevende over de streep. “Ik ben geen toprijder in de regen, maar zeker op een onbekende baan als deze is dat heel lastig. Ik zat misschien hier en daar niet op de goede lijn, waardoor ik iedere ronde tijd verloor. Ik hoop dat de tweede race wel droog zal zijn, dat ligt mij een stuk beter.” Wel pakten de heren zo weer waardevolle punten

Met een start vanaf de vierde positie verging het de Febo Racing mannen tijdens de tweede race aanzienlijk beter dan tijdens de eerste race. Race twee bleef droog, al dreigde Pluvius geregeld de hemelsluizen te openen, er viel slechts hier en daar een spatje. Absoluut geen probleem voor de heren die er volgas tegenaan gingen met het idee om met een goed gevoel het Britse land weer te verlaten. De heren slaagden hier uitstekend in door tijdens de race de nodige gevechten aan te gaan en in hun voordeel te beslechten. Martin had een rondenlang gevecht met Eric van den Munckhof. Hij wist meerdere keren de SEAT naast de BMW te zetten, maar op de rechte stukken kwam hij dan net te kort op de concurrentie. In het bochtige gedeelte van de baan zette hij de SEAT naast de BMW en kon hem zo voorbij en pakte hierdoor uiteindelijk ook de leiding in de Supersport divisie. Bij de pitstops gaf hij in leidende positie het stuur over aan Dennis de Borst die het afmaakte en de SEAT als winnaar over de meet stuurde. Tevreden gaf Martin zijn visie: “Ondanks dat we aan de voorkant de standaard dempers hebben moeten monteren waardoor de auto niet zo lekker ligt als normaal hebben we vandaag een erg goede race kunnen rijden. De auto is afgesteld op Intrax dempers, dus de standaard dempers voor werken niet perfect. In bochten is dat voelbaar, maar ik kon mooi strijden met Eric van den Munckhof. Met de winst hebben we een maximaal resultaat gescoord door de zege te pakken. Dit is goed voor onze kampioenschpsaspiraties!”

PR

9492881
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
5228
10101
67252
9360657
216582
158014
9492881

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven