Vol goede moed trok Priscilla Speelman met haar team afgelopen week naar Engeland om daar twee races te rijden in de SuperSport klasse van de Supercar Challenge powered by Pirelli. Voor de eerste keer in de geschiedenis van de series werd dit Engelse circuit van Snetterton in Norfolk aangedaan waar de in totaal 25 rijders uit vier klassen tegelijk de baan op zouden gaan voor twee races van elk 90 minuten op het 3.123 km lange circuit ten Noord-Oosten van Londen.



Op zaterdag stond de kwalificatie op het programma en dat was wellicht een voorbode voor de rest van het weekend. Er waren wat problemen met de distributieketting die een halve tand verschoven was.Hierdoor verloor ze toch het nodige aan vermogen om een goede tijd neer te zetten. Voor de eerste race die gereden werd dit weekend moest deze ketting vervangen worden, maar ondanks het harde werken kreeg het team de auto niet op tijd af waardoor er vanuit de pitstraat gestart moest worden.

Door de regen die er viel werden er twee opwarmronden gereden en kon Priscilla deelnemen en na een ronde mocht ze, zoals gezegd, vanuit de pitstraat achteraan aansluiten. Na anderhalve ronde merkte zij dat het vermogen veel minder werd en nog een halve ronde later kreeg ze de melding op de display van de Lotus dat de motor te warm werd. Er bleef maar een ding over en dat was de wagen aan de kant te parkeren en via de communicatie overleg plegen met het team wat er het beste gedaan kon worden. Door het even stil staan was de motor alweer enigszins afgekoeld en besloot Priscilla de baan weer op te gaan. Ze kwam echter niet verder dan halverwege de baan omdat de temperatuur weer te veel opliep. “Gelukkig kwam ik nu op een punt stil te staan waar het team naar de auto kon kijken om te zien wat het probleem was. Al snel bleek dat de pully van de waterpomp los was gekomen en daardoor ook de multiriem”, laat Priscilla na afloop van de race weten.



Dit was wat het vermogensverlies veroorzaakte en normaal gesproken zou je daar dan een waarschuwing op het display krijgen, maar dat gebeurde deze keer niet. Het team heeft de wagen weer gemaakt zodat Priscilla de rest van de race uit kon rijden en zo wat meer circuitkennis op kon doen voor de tweede race die op zondag verreden zou gaan worden. Helaas is de 75% regel niet gehaald.

“Voor de start van de tweede race was er nog een warm up, waar we de auto nog even konden testen”, laat Priscilla vol goede moed weten. Met de problemen van gisteren nog in gedachten dacht Priscilla voorzichtig te starten en verloor ze wat plekken en liep ze een kleine achterstand op doordat Fiona James recht voor haar neus spinde. Na een ronde had ik het gat naar Van Loon en een gastrijder gedicht. Het ging goed en ik kon zelfs een gat naar de koplopers dichtrijden en op dat moment was ik de snelste in de SuperSport tot dat...... het linkerwiel afbrak in de Williams bocht. Dat was helaas het einde van de race. 

De volgende races worden gereden op het circuit van Spa-Francorchamps in het weekend van 8-9 oktober tijdens het Racing Festival.



Priscilla Speelman wordt ondersteund door de volgende sponsoren: MSS Transport, DCB Energy, Logistic Force, ATL renting, Deba bedrijfswagens, De Kort trailerservice, Aleco Sport Vision, TB Daf en Deko Sign.

9072874
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1051
6426
19532
9013205
147756
211729
9072874

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven