De tribunes waren op vrijdag zo goed als leeg, bijna vol op zaterdag en op zondag was het bijna uitverkocht. Op de vrijdag werd het publiek getrakteerd op de kwalificatie waarin Inter Europol Competition de pole miste met maar 0.030 seconden achterstand voor de eerste race. Maar Kuba Smiechowski wist wel de tweede tijd in handen te nemen en daarmee kon Christopher Dreyspring van pole vertrekken voor de tweede race die zondag verreden zou worden.  




De eerste race eindigde met een knal, letterlijk en figuurlijk. Heel veel rook en geen motor meer, maar Kuba Smiechowski en Christopher Dreysping werden alsnog als derde naar het podium gehaald. De tweede race was er een om door een ringetje te halen en wisten zij met de Ligier LMP3 de race te winnen.



Smiechowski starte de 60 minuten durende race vanaf de tweede plaats en wist gelijk de druk uit te oefenen op de Hauser broers met de #222 LMP3 die van pole mochten vertrekken. Hij wist uiteindelijk in de achtste ronde de leiding in handen te nemen en pakte ook gelijk de snelste raceronde met een 1:35.183 doe sneller was dan zijn kwalificatieronde.



Tijdens de pitwindow, die halverwege de race ingezet werd, was het Dreyspring die in de wagen stapte en ook weer een snelle ronde liet noteren waarna het noodlot toesloeg. De motor werd opgeblazen en met een geweldig rookgordijn, die Tom Coronel met een 9+ beoordeelde. Er was alleen maar rook en geen vlammen waardoor Dreyspring rustig en zonder kleerscheuren de wagen kon verlaten. Smiechoswki en Dreyspring wisten ondanks het uitvallen toch de derde plaats in handen te nemen. Het team moest na de race wel aan de slag om een nieuwe motor in te bouwen.




De tweede race, die op zondag verreden werd, was het Dreyspring die van pole mocht vertrekken. Hij was een gat te slaan naar de nummer twee zodat het team iets meer speling had met de pitstop en rijderswissel. De motor hield zich goed, maar het was nog steeds spannend voor het team. Net als in de eerste race ging ook deze rijderswissel goed en nam Smiechowski het stuur over. Hij wist wederom een snelste ronde neer te zetten en samen met het team wisten zij deze race te winnen.



Kuba Smiechowski: "Mijn woord voor dit weekend moet wel 'bittersweet' zijn. Natuurlijk was het vandaag zoet vanwege de overwinning, maar gisteren eindigde toch wel bitter toen de motor opgeblazen werd terwijl wij aan de leiding lagen. Een groot compliment naar het team voor al het werk dat ze hebben moeten doen dit weekend en ons daardoor toch op het podium hebben gekregen."



"Gisteren was er een flinke klap, maar vandaag kwamen we terug met een ander soort klap... een overwinning. Gisteren was ik behoorlijk teleurgesteld, maar vandaag was behoorlijk spannend. Er was geen enkele waarschuwing, niets alleen..... een knal. Ik zat rustig in de auto en na de start wist ik een gat te slaan. het enige waar ik vandaag iets last van had was onderstuur, maar dat was verder geen probleem. Toen ik de wagen aan Kuba over gaf lagen we riant aan de leiding. Kuba kon de wagen veilig thuis brengen en ook van mij een grote pluim voor het team," aldus Christopher Dreyspring na afloop.

9495575
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
7922
10101
69946
9360657
219276
158014
9495575

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven