Ondanks 2 drive-through straffen wist Nicky Pastorelli de overwinning op zijn naam te schrijven tijdens de vandaag verreden eerste race van de Dutch Supercar Challenge op het circuit van Assen. Dat het de bedoeling is om tijdens een race op het grijze gedeelte te blijven was niet bekend bij veel rijders vandaag. Dat is ook de reden waarom er zo ontzettend veel drive-throughs uit werden gedeeld. Ook waren veel rijders niet op tijd binnen voor de verplichte pitstops wat op zich ook weer veel straffen opleverden.

Ardi van der Hoek wist bij de start goed weg te komen en nog maar net de leiding in handen te houden door Martin Short die een ook een goede start had. De Graaff/Ribbens kregen direct bij de start al de V8Star van Nicky Pastorelli te zien en niet lang daarna wist Pastorelli de Viper van het tweetal voorbij te gaan. Berry van Elk die van de vijfde plaats vertrok moest een plaatsje toegeven op Peter Versluis.

Pastrorelli schiet rechtdoor en wordt door de wedstrijdleiding bestraft met een drive-through. Deze nam hij tijdens een pitstop window waardoor hij te laat binnenkwam voor zijn daadwerkelijke pitstop. Hierdoor ontving hij wederom een drive-through. Hierdoor verloor hij de leiding aan Arjan van der Zwaan met de DTM Audi TTR. Maar toen was het Van der Zwaan die rechtdoor schoot en hiervoor een drive-through ontving. Door deze straf was het Pastorelli die de leiding weer op zich nam en deze ook niet meer uit handen gaf. "Het verliep chaotisch voor ons vandaag. Onze communicatie werkte soms niet waardoor ik te laat binnenkwam voor mijn pitstop en ik een extra drive through kreeg. Verder ging het eigenlijk wel erg lekker vandaag, het zou mooi zijn als we dat morgen kunnen herhalen,” aldus Pastorelli.

De strijd achter Pastorelli was er niet minder om. Het ging hier tussen De Graaff/Ribbens met de ETEC-Viper, René Snel met de Porsche GT2 en Berry van Elk in de Mosler MT900. Lange tijd zag het ernaar uit dat Van Elk voor de tweede plaats ging. Maar in de strijd verloor hij het en belande in de grindbak. Hierdoor ging de tweede plaats naar De Graaff/Ribbens en de laatste plaats op het podium was er voor René Snel.

Ook in de Supersport-1 divisie werd er flink gestreden. Danny van Dongen mocht de race van pole vertrekken en wist zelfs na een paar ronden al een gat te slaan naar de rest van het veld. Achter Van Dongen was de strijd ontstaan tussen Henk Thuis, Jochen Habets en Jeroen Reijntjens. De rondetijden van dit drietal zal zo dicht bij elkaar dat het erom ging spannen wie het podium zou gaan betreden. Jeroen Reijntjens kreeg de smaak te pakken en wist Habets in te halen. Natuurlijk probeerde hij dit ook bij Thuis echter lukte het hem niet om hem voorbij te gaan.  

Na de pitstops kwamen de iets minder bedreven rijders in de DSC aan het stuur. Rogier Kroymans die het stuur over had genomen van Danny van Dongen moest al snel Habets voorbij laten gaan. Ook Carlo Kuijer die het stuur van Jeroen Reijntjens had overgenomen kon de druk even niet aan die Habets op hem uitvoerde kwam op het gras terecht en beschadigde zijn wagen zo dat hij de race niet meer kon vervolgen. Habets kwam hierdoor aan de leiding en Henk Thuis eindigde de race op een tweede plaats nadag René Wijnen dertig strafseconden kreeg omdat ook hij de Ruskenhoek af had gesneden.

9069243
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3846
6230
15901
9013205
144125
211729
9069243

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven