Rondenlang reed Team Divitec Racing aan de leiding van de zaterdagrace in de Supersport I-divisie van de Dutch Supercar Challenge. Jeroen Reijntjens reed in Assen een schitterende eerste stint en ging als leider in de pits. Maar tien minuten voor het vallen van de finishvlag, in een poging de eerste overwinning van het team te behalen, schoot Carlo Kuijer van de baan. De Opel Astra GTC werd daarbij dusdanig beschadigd, dat de zondagrace voor het team in het water viel door onvoldoende voorbereidingstijd.

De coureurs van Team Divitec Racing kampten tijdens de vrije training en kwalificatie op vrijdag met forse koelingproblemen. Omdat het team besloot om voortijdig te stoppen om schade door oververhitting te voorkomen, reed Jeroen Reijntjens 'slechts' een vijfde kwalificatietijd. Reijntjens: "We hadden pole kunnen trainen, maar het kwam er helaas niet uit." De monteurs van Team Divitec Racing voerden daarna forse wijzigingen uit aan de koeling en de luchtgaten, om zo de twee races van twee uur te kunnen uitrijden.

Reijntjens ging goed van start en lag na een aantal ronden vierde in een treintje van de leidende Corvette, een Porsche en een Renault Megane. In de Ruskenhoek plaatste Reijntjens een mooie inhaalactie op de Renault Megane, waarna hij door pitstops van de Corvette en de Porsche rondenlang aan de leiding ging in de Supersport I-divisie. "Het ging gewoon goed. Ik had een goed ritme. We reden de tweede snelste raceronde. De snelheid zit er gewoon in tegenwoordig."

Na de late pitstop die vlak voor het sluiten van de pits werd uitgevoerd, behield Carlo Kuijer de leiding, vlak voor de drie Renault Meganes. Rondenlang reed Kuijer voorop, waarna hij onder zware druk kwam van kampioenschapleider Jochen Habets in de Renault Megane. "Ik schoot rechtdoor in de Ruskenhoek op het stuk asfalt dat er ligt, en ik nam de noodweg terug naar het circuit. Maar toen ik de baan op ging stuurde ik te scherp naar links, waardoor ik op het natte gras kwam en de controle verloor. Ik bleef maar glijden totdat ik met de rechtervoorkant in de vangrail kwam. Einde verhaal, helaas."

"Het ging nu mis omdat ik meer de grenzen ging opzoeken. Ik kreeg namelijk steeds meer vertrouwen in de auto. Dus toen ging ik tijdwinst zoeken dat er op dat ogenblik voor mij niet is. De meeste fouten worden je vergeven, maar dit was er één die niet vergeven kon worden door de condities op de baan," aldus Kuijer. Door de crash moesten de teammonteurs flinke reparaties uitvoeren. De radiator lag in tweeën, de voorkap was losgeraakt, evenals de achterwielophanging, en de wagen zat vol modder en zand uit Assen.

Op de drukke zondag met maar liefst 55.000 toeschouwers had de Dutch Supercar Challenge te kampen met zware regen. Reijntjens ging als zestiende van start. "Onze auto moet het best goed kunnen doen in de regen, maar de ramen besloegen na twee ronden en toen zag ik de lijn van de baan niet meer. Vandaag was een gewoon een rotdag." Na een paar minuten stilstaan wilde Kuijer toch verder rijden om ervaring op te doen. "We mochten de pitstraat niet meer uitrijden vanwege het geluidsniveau. Ondanks wijzigingen aan de demper zaten we met 111 decibel blijkbaar op hetzelfde geluidsniveau als gisteren, terwijl 104 decibel is toegestaan. Einde van een spannend en bewogen weekend," stelde Kuijer vast.

De volgende keer dat de Opel Astra GTC V6 3.5 weer in actie komt, is tijdens Rotterdam City Racing op 17 augustus. Dan geeft Team Divitec Racing een demonstratie in de Rotterdamse straten, samen met andere wagens van de Dutch Supercar Challenge. De meeste plaatsen langs het circuit in de Rotterdamse binnenstad zijn gratis toegankelijk. Het volgende raceweekend is over zeven weken in Spa-Francorchamps, gevolgd door de A1GP op Zandvoort op 4 en 5 oktober. De seizoensfinale vindt wederom in Assen plaats op 25 en 26 oktober.

PR

9476771
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
10064
9672
51142
9360657
200472
158014
9476771

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven