Na 3 races met verschillende winnaars reden Joris en Coos op het einde van de dag met een voldaan gevoel naar huis. Een 2e plaats in de laatste officiële DNRT wedstrijd evenals een 2e plek in het kampioenschap. Jadbalja-2 met Robbert Visser en Herbert Boender zijn kampioen. Mannen gefeliciteerd!

De tijdtraining nam Coos voor zijn rekening en kwam niet verder dan een 4e plek. De pole ging naar de sterk rijdende Hotspring Racing met daarachter  de sterke debutanten van dit seizoen QI-ACS en Team Hekker. Leuk is overigens te noemen dat ook Jeroen Bleekemolen deze dag van de partij was. Hij kwam in de kwalificatie overigens door een klein technisch probleem niet uit de verf.

De race over 15 ronden was voor Joris en hij sloot na een goede start aan achter Hotspring en QI-ACS. Hotspring trok een klein gaatje van 20 meter en Joris bleef in de versnellingsbak van QI-ACS hangen. Joris bewaarde zijn geduld en wachtte op het foutje dat er uiteindelijk ook kwam. Bij het uitkomen van de Kinzobocht had Joris een betere exit en kon zo een uitremactie doen in de S-bocht. Met nog 3 rondjes te gaan bleef Joris verstandig achter Hotspring rijden om zo een 1-2 voor Bas Koeten Racing veilig te stellen.

Coos ging aldus in race 2 als 2e van start maar had moeite met de balans in de auto. Hotspring verloor terrein maar Hekker ging er als een speer vandoor. Wat die hadden gevonden in de set-up zal wel een raadsel blijven, maar Jaap reed de ene 1:49 na de ander. Ver daarachter was het gevecht gaande tussen Gerrit Meyer (Go-Fast), Coos, Rudolf Meyer, QI-ACS en  Herbert Boender (Jadbalja-2). Als aan een touwtje gingen ze over de baan. Rudolf maakte echter een foutje en QI-ACS en Herbert moeten ietsje afhaken. Gerrit liep bij Coos weg maar Hekker viel ineens terug door………. te weinig brandstof. Zo dom van die mannen, ze zijn er altijd zo serieus met bezig en dan dit. Het was niet anders, want Coos kreeg op deze manier gemakkelijk de 2e plaats in de schoot geworpen.

Joris startte in de endurance-race over 70 minuten als een raket maar zag boven op de Hunzerug al een code-60 vlag. Een  startongeluk tussen kampioenschapleiders Jadbalja-2 en Saker Promo was daar de oorzaak van. Toen na 3 ronden 60 km/u  de rotzooi was opgeruimd kon Joris het racetempo weer aanvangen en liep direct rap weg van de rest. We hadden na de klaagzang van Coos over de auto de set-up gewijzigd en dat pakte goed uit. Joris zat goed in zijn vel en ging er eens lekker voor zitten. Ook Joris kon in het begin tijden 1:49 rijden! Na 3 kwartier racen maakten we onze pitstop na eerst onder de wedstrijdtoren de 50 seconden ere-straf te hebben ingelost. Dit bleek toch wel cruciaal voor de einduitslag want door de bijna uitval van Jadbalja-2 (ze reden na de crash op vele ronden achterstand) kon de rest met weinig strafseconden veel op ons goed maken en ons zelf passeren. Coos ging als 3e de baan weer op maar  zat blijkbaar niet goed in zijn vel en de zeer strak sturende Saker bouwde snel af met de grip. Coos moest Hekker en VDI nog laten passeren maar kon Jeroen Bleekemolen gelukkig nog net voor blijven.

Al met al dus spannende races met QI-ACS als dagwinnaar, 1 puntje voor Schouten Racing gevolgd door Jadbalja-Go Fast.

Als toetje op de taart rijden we volgende week 25 en 26 oktober een gastoptreden tijdens de Dutch Supercarchallenge in Assen. Kom dat zien, spektakel, dikke auto’s en mooi vrouwelijk schoon gegarandeerd!

Meer info: www.schoutenracing.nl

9922331
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
153
3082
9389
9885139
77730
147943
9922331

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven