De zomeravondcompetitie is afgelopen en de winter doet al volop zijn intrede. De Dacia’s hebben er een prachtig, spannend seizoen opzitten. Huub Vermeulen heeft samen met Hans Wellink besloten om, ondanks eerdere berichten, de Dacia’s toch nog een zomerseizoen van de DNRT mee te laten rijden.

De 8 races van de zomeravondcompetitie waren op hun eigen manier een uitdaging. Onder de meest extreme omstandigheden hebben de teams van de Dacia’s dit seizoen gereden. Enorme hitte tijdens de endurance op het circuit van Zolder, de nacht doorhalen tijdens de 24-uurs van Oschersleben en slippend over de baan tijdens de regenachtige 6-uurs race op Assen eind september. Uiteindelijk kwam team Erbi als winnaar uit de strijd. Maar voor de overige teams nog volop kansen want zij gaan het tijdens het volgende seizoen weer tegen elkaar opnemen.

Tevens staan er nog wat aanpassingen aan de auto op het programma. In de Dacia komt een nieuw motormanagement, wat inhoudt dat het toerental van 5800 naar 6500 wordt opgeschroefd. Dus niet meer schakelen op het rechte stuk van 4 naar 5!

Ook de PK’s gaan omhoog tot, naar verwachting, boven de 100. Wat betekent dit nou op de baan? De auto’s worden optimaal belast en de Dacia’s zijn weer geduchte tegenstanders want de rondetijden zullen dankzij deze aanpassingen met 2 seconden naar beneden gaan. Je zou dus kunnen zeggen dat de teams in een praktisch nieuwe auto van start gaan, wat zeker voor de ervaren rijder weer een leuke uitdaging is. Al met al dus nóg een mooi seizoen waar de Dacia alles geeft om bovenin het klassement te komen!

Uiteraard zijn de resultaten tezijnertijd te bekijken op deze site.

Kijk voor meer informatie over de cup op: www.loganendurancecup.nl

9065947
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
550
6230
12605
9013205
140829
211729
9065947

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven