Op een zonovergoten Assen begon de dag goed maar eindigde in tranen voor Schouten Racing. Onze Sakerchallenge werd ditmaal georganiseerd door de zusterorganisatie van DNRT: ACNN. Leuke gasten die Drentse mannen en vrouwen, en een goede organisatie op een altijd weer perfecte accommodatie: Het TT-circuit van Assen. Vorige week won Troy Baylis nog de World Superbikes en op 4 mei trokken wij de racehandschoenen weer aan voor 2x een 1-uursrace.

De vrije training nam Coos voor zijn rekening op oude banden en was dus niet treden over de wegligging. Niets aan de set-up doen zei Joris, gewoon nieuwe banden en dan zal ik de kwalificatie wel doen. Zo gezegd zo gedaan en jawel, in de voorlaatste ronde lukte het om de pole-position neer te zetten. Het veld telde totaal 15 Sakers dus dat zag er wederom indrukwekkend uit. Coos nam de start voor zijn rekening maar verschakelde zich en moest Rudolf Meyer en de perfect gestarte Hotspring Saker voor zich dulden bij het uitkomen van de Haarbocht. Een mooi gevecht ontstond maar al na 10 minuten werd Code-60 gezwaaid.

Wij besloten direct om Coos binnen te halen voor het nemen van zijn ere-straf (2e in kampioenschap dus 50 seconden). Een hele slimme actie omdat Coos al snel achter de leiders aansloot met slechts 20 seconden achterstand. De truc pakte echter toch niet goed uit omdat na 25 minuten wederom een Code-60 situatie ontstond die iedereen aangreep (ook wij) voor de verplichte rijderswissel maar ook voor de ere-straffen. Zo verdween onze beoogde voorsprong als sneeuw voor de Drentse zon.

Joris kon een inhaalrace beginnen en lag op een gegeven moment 2e ver achter de goed rijdende Rudolf Meyer. Echter de Saker van het Factory-team met Herbert Boender achter het stuur zat ook beeldvullend in Joris zijn spiegels. Toen een langzamere BMW wat onhandig aan de kant ging en Joris van schrik zijn versnelling miste, profiteerde Herbert en schoof op ten koste van Joris. Joris ging aldus als 33 over de streep maar werd als 2e geklasseerd omdat Rudolf te snel had gereden onder Code-60. Het Factory-team was dus in zijn nopjes want zij deden de beste zaken voor het kampioenschap.

De start van de volgende wedstrijd was voor Joris en hij sloot achter de Factory-Saker aan. Bij het aanremmen van de GT-bocht verremde de achter Joris rijdende Rudolf zich en reed vol op het achterwiel van Joris die reeds aan het insturen was. De Schouten-Saker spinde en botste vervolgens hard in de bandenstapel. De voorkap beschadigd en de achterwielophanging met velg zo krom als een hoepel. Einde oefening dus. Had niet gehoeven maar laten we het maar op een raceongeval houden.

Volgende wedstrijd is het Superraceweekend op 14 en 15 juni in Zandvoort. Hopelijk kunnen we dan weer van de partij zijn en laten zien wat we echt waard zijn.

Joris en Coos Schouten
www.schoutenracing.nl

9474026
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
7319
9672
48397
9360657
197727
158014
9474026

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven