Op 20 mei 2008 werd er gestreden om de 2e race in het DNRT Diesel Endurance op het Circuit van Zolder.  Intermobiel Racing arriveerde op 19 mei in Zolder bij Hostellerie De Kluis waar zij de laatste tactieken besproken en de nacht door brachten. De volgende dag was het vroeg op voor de keuring die om 07.00 uur plaats zou vinden. Met de nieuwe verzegelde brandstofpomp zou deze keuring helemaal goed zijn en hadden we ook geen problemen.

Voor de vrije training gingen er nieuwe remblokken rondom onder zodat we daar geen problemen mee zouden hebben. Om 09.00 uur was het dan zo ver en de vrije training ging van start. Marius Berghuijs was de eerste die de baan op ging om de remmen in te remmen en de laatste check te doen van de auto. Na ongeveer 20 minuten in remmen ging Marius even een paar ronden op het gas en liet een tijd noteren van 2:04:8 en stond daarmee tot zo verre op P3. Maar er was meer uit te halen. Tijdens zijn stind klonk er ook een raar geluid uit de motor wat later een kapotte interkoeler bleek waardoor we iets in moesten leveren aan vermogen. Daarna nam Jeroen Brunsveld het stuur over. Maar dit was helaas voor korte duur. Jeroen constateerde dat er een vreemde trilling links voor aan de auto was en besloot om binnen te komen. Bij binnenkomst ging de auto direct in de box om te kijken wat het probleem was. Nu bleek dat er 1 tapeind was afgebroken en er 1 al los en gescheurd was.

Het team van Oranje Dak waarmee wij de pitbox deelde kwam ons assisteren en constateerde gelijk ook dat de fusee stuk was en we op zoek moesten naar een nieuwe. Met dank aan NKPP (op dat moment onze concurrent in het kampioenschap) kregen we een Fusee van hun te leen zodat we aan de race konden deelnemen. Ondertussen was de vrije training al voorbij en stonden we nog steeds P3 en starten de kwalificatie. De monteurs van Oranje Dak bleven ons helpen en met nog 10 minuten op de klok was de auto klaar en kon Marcel Timmer direct de baan op om een tijd te zetten. Na 1 ronde riepen we Marcel binnen i.v.m. een slingerend wiel. Dit bleek een loszittend wiel te zijn i.v.m. de nieuwe tapeinden waar een kleine braam op zat. Na dit te hebben hersteld had Marcel met nog 2 minuten op de klok misschien net 1 ronde om te kwalificeren. Net voor het vallen van de vlag kwam Marcel over Start \ Finish en kon dus nog 1 ronden trappen. Hij sloot de ronde af met een 2:04:5 een P3. Na de kwalificatie had Intermobiel Racing besloten om alles aan de auto na te lopen en de uitlijning in orde te maken, zodat de auto er met de race er piekfijn voor zal staan.

En om 13.00 uur was het dan zo ver. De auto’s gingen de baan op voor de race en Marius zou de start weer doen. De opstelling verliep (zoals gewoonlijk) chaotisch en de start liep gelijk al iets uit. Na de opwarm ronde stond alles goed op zijn plek en konden we starten. Dit maal een gescheiden start i.v.m. het grote start veld. Marius had een lekkere start en kon direct aansluiten bij P2 waar hij ronde na ronde een mooi gevecht mee leverde maar helaas niet kon passeren. Na ongeveer 11 ronde begon de auto ineens te glijden en te rollen over de voorbanden waardoor de auto veel onderstuur kreeg. Marius verloor de aansluiting met P2 en direct kroop P4 en 5 op zijn bumper. Nu was het ronde na ronde verdedigen om de positie te behouden wat natuurlijk niet ten gunste komt van de ronde tijden. P2 liep uit en verdween een beetje uit beeld. Na ongeveer 25 min. knokken verremde Marius zich in de 2e chicane kwam P4 RH Racing (Nr.14) langzij. Zij aan zij kwamen ze de bocht uit. Uiteindelijk trok Marius aan het kortste eind en viel terug naar P4. Maar in de volgende bocht (Bolderberg) zat er een Dacia voor Nr. 14 (P3) hij probeerde deze te passeren maar de Dacia stuurde in en er was contact. Hierdoor zat Marius gelijk op het vinkentouw en pakte P3 terug.

Na 50 minuten was de wissel een feitt en nam Jeroen Brunsveld het stuur over. Op dat moment stonden we P3. Tijdens de stop hadden we snel wat aanpassingen gedaan aan de afstelling om het onderstuur te verhelpen. Dit bleek een goede zet en Jeroen Brunsveld voelde zich direct thuis in de auto. Jeroen kwam op de baan op P3 en zijn taak was om deze proberen te behouden. Jeroen reed goede constante ronde tijden en kon lekker inlopen op P2. Na 25 minuten rijden in zijn stint kwam P2 binnen en pakte Intermobiel de 2e plaats over. P1 was op dat moment te ver uitgelopen om die te kunnen pakken. Intermobiel Racing was op dat moment nog de leider in het kampioenschap en moest daarvoor een ere straf inlossen van 2 minuten deze zou Jeroen met de eerste code 60 of met zijn stop inlossen. Het eerste gebeurde en er kwam een code 60.

Jeroen kwam direct binnen maar helaas kwam NKPP ook binnen voor ons voor hun ere straf van 1.50 en moesten wij door de pits rijden en verder gaan. Gelijk werd het einde code 60 en Jeroen bleef op de baan tot zijn stop. Op dat moment kregen we van de WL te horen dat Jeroen 6 km\h te hard had gereden in de pits en kregen we een extra straf van 12 sec. Jeroen kwam binnen voor de wissel en loste gelijk de ere straf in. Marcel nam het stuur over en zou gelijk in de eerste ronde binnen komen om ook gelijk de 12 sec. straf uit te zitten. Door deze in totaal 2.12 min. durende straf incl. drive through waren we terug gevallen naar P5. Marcel ging gelijk goed van kiet op de baan om zo tijd goed te maken.
Ronde na ronde was Marcel de snelste op de baan met ronde tijden tussen de 2:04.00 en 2:04.8 en liep hard in op de andere deelnemers. Al snel waren we terug op P2 alleen lag P1 NKPP op een halve ronde voor en werd dat nog een harde kluif voor Intermobiel Racing. Na 1 uur en 15 min haalde we Marcel binnen voor de laatste stop. Vlak voor deze stop kregen we weer te horen van de WL dat we te hard in de pits hadden gereden en kregen we nu een extra straf van 40 sec. Maar de voorsprong op P3 was redelijk en we konden ondanks de straf P2 behouden. Nu nam onze troef Menno Kuus het stuur over. Zijn taak was om P1 NKPP te pakken die nu op 1 ronde voor lag. Menno haalde alles uit de kast om in te lopen op P1. Menno reed lekker ronde tijden en 15 min. voor het einde zagen we iets wat ons ten goede zou komen. NKPP kwam binnen met een lekke band en moest deze gaan wisselen.
Intermobiel pakte P1 en ging na al die straffen en problemen (nog steeds stukke interkoeler) aan de leiding. Helaas was dit voor Intermobiel Racing ook voor korte duur. Met nog 13 min op de klok kwam Menno binnen en stapte uit de auto met de worden: “ Levens gevaarlijk deze auto” Blijkt dat Menno al een lange tijd rond reed met alleen nog maar een rem rechts achter de rest was op tot op het staal. Hij heeft het lang vol gehouden met nog goede ronde tijden maar om schade te voorkomen moest hij stoppen. Menno had de auto al een aantal keer net uit de muur op Start \ Finish kunnen houden. Maar nu werd het echt te gevaarlijk. Het team besloot om niet op te geven op P1 en ging de remmen wisselen en met nog 8 min. op de klok stuurde we Jeroen Brunsveld op de baan om de auto over de finish te sturen. Op dat moment reden we op P7. Jeroen moest alle zeilen bij zetten om de auto op de baan te houden maar wist toch nog om P6 op de baan te passeren. Maar de auto werd steeds meer onbestuurbaar en Jeroen schoot een aantal keer van de baan door de grintbak. Hij kon zijn P6 wel behouden. In de laatste 2 minuten ging het dan nog fout voor de Nr. 14 (P5). Deze werd in de 1e chicane geschept door een spinnende VW en moest opgeven. Hierdoor belande Intermobiel Racing toch nog op een P5 en wist zo nog wat extra punten binnen te slepen na een zeer heftige race.

Op dit moment heeft Intermobiel Racing de 3e plaats in het kampioenschap met voor hun met 1 punt verschil Team I D Racing (Nr. 35) en op P1 met een voorsprong van 7 Punten NKPP (NR.16).

Op naar het Super Racing Weekend op Zandvoort op 14 en 15 Juni 2008.

9489923
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2270
10101
64294
9360657
213624
158014
9489923

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven