Hoe gaaf is het om in teamverband een avontuur aan te gaan tijdens een maar liefs acht uur durende race op het circuit van Zandvoort? Een soort mini-Le Mans, maar dan leuker! Het DNRT maakt al sinds jaar en dag racen met een klein budget op verschillende manieren mogelijk, maar Endurance biedt (vanwege het rijden met verschillende rijders) misschien wel de meeste autosport per euro. Heeft u interesse? Dan gaat 12 oktober een belangrijke dag voor u worden. Deze race 'endurance-nieuwe-stijl' zal iets grootschaliger worden aangepakt dan dat u mogelijk van het DNRT gewend bent. Wees niet bang dat we ons 'groen' moeten gaan gedragen. We rijden nog steeds op benzine en diesel.

Er is een passende klasse voor elke auto, die voor een rondje Zandvoort minimaal twee minuten nodig heeft. Op rondetijd zullen we het veld onderverdelen in drie verschillende klassen. Daarnaast is er een klasse voor Citybugs-auto's. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog de Koppeldivisie. Hierbij is het de bedoeling dat alle leden van een team met hun eigen auto rijden en elkaar tijdens de race afwisselen. De technische eisen zijn laagdrempelig. Zie het standaardreglement op onze DNRT-site en in de eventuele bijlage van de informatie per email. Vanaf bladzijde 11 worden er zaken omtrent het tanken, brandblussers, kleding en monteurs omschreven. Maar ook de volledige pitstop, welke afwijkt van de niet-Endurance wedstrijden! Verder is de enige aanvullende eis, dat iedereen rijdt met Interstate banden (geleverd door racebanden.nl) en Hawk remblokken (geleverd door dutchraceandrallyparts.nl). Type en maatvoering zijn vrij. Dankzij de verplichte afname van deze onderdelen heeft het DNRT een redelijk scherpe kwantumkorting kunnen bedingen.

Voor het inschrijfgeld hoef je niet thuis te blijven. Voor nieuwkomers in deze sport is er een speciaal tarief van €500,- per team. Maar ook aan onze trouwe Endurance-rijders is er gedacht. Bij wijze van dank vragen we ook aan hen slechts €500,- per team! Need to say more?

De race zal halverwege worden onderbroken. Tijdens deze anderhalf uur pauze krijgt iedereen de kans om de auto's extra service te verlenen. Zo krijgen ook nieuwe teams meer kans om deze race op volle kracht te volbrengen. De Startopstelling van het tweede gedeelte race is de finish van het 1e gedeelte, (dus geen tussentijds parc fermé) koppelauto’s mogen een ander teammaatje laten starten.

Ook aan de catering is gedacht. Er worden verschillende tenten van professionele teams opengesteld om daar een hapje en een drankje te halen. Natuurlijk is dit vrij toegankelijk voor deelnemers. Er is zelfs een lunch voor onze eigen helden: de marshalls van de OCA! Maar ook bezoekers zijn hier welkom. Er lopen hier ook herkenbare mensen rond, die geïnteresseerden kunnen voorzien van informatie.

Wat denken we op 12 oktober te bereiken? Wij willen volgend jaar een wedstrijdkalender presenteren met races van uiteenlopende lengte op afwisselende circuits. We zullen meer informatie via de media gaan verstrekken. Elk team dat zich aanmeldt, wordt exclusief aan het publiek voorgesteld via onze Facebook-pagina en natuurlijk via onze eigen DNRT-website. Let op: voorinschrijving is een must! Maar hoe gaaf is het om te zien, tegen wie je het straks op moet nemen?

We hopen op een mooi startveld. Daarvoor hebben we wel jullie hulp nodig. Deel daarom dit bericht met zoveel mogelijk mensen. Zorg ervoor, dat je deze race-wederopstanding niet mist. Maak er deel van uit, vertel het voort en help dit mooie iniatief naar een hoger niveau. Hoe meer rijders, des te mooier de evenementen en des te groter de mogelijkheden.

Inschrijven (wanneer dit nog niet gedaan is) is mogelijk via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Meer informatie is te vinden op www.dnrt.nl Vergeet ook niet om onze Facebook-pagina DNRT Nederland te volgen!

In het pauzeprogramma krijgen we naast demo's, een heuse 'pit walk' (voor wie graag wat dichterbij de racers willen komen) ook een presentatie van mister Endurance himself: Jan Lammers! Zoals hij zelf zegt: 'De 24 uurs van de DNRT op Oschersleben was de enige Endurance-race, waarbij ik het echt jammer vond dat hij voorbij was!' Begrepen Jan, jij deelt vandaag de DNRT-auto samen met de journalisten.

PR

9947601
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1583
5275
15020
9912942
103000
147943
9947601

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven