Maanden aan voorbereiding waren er voor nodig dit Wyzonol Trophy weekend op het circuit van Zandvoort goed te laten verlopen, medewerking van de NAV, de DNRT en de Brandweer van de gemeente Zandvoort hebben dit mogelijk gemaakt. De Westfield tent op de Bavaria paddock stond weer prominent in het zicht, vele bezoekers en rijders mochten we weer verwelkomen in de tent tijdens dit weekeinde.

Het publiek wat massaal op dit evenement afkwam stond ouderwets rijen dik voor de kassa, een zeer goedgevulde tribune met vele toeschouwers die de TopGear Westfield cup tussen de Clio’s, Formule Fords, DTCC, de Dutch Supercar Challenge en de Tourwagen Dieselcup konden aanschouwen. Een tweetal rijders moesten we missen, een licentie niet in orde en Peter-Jan Weijters die helaas vanwege een nek blessure niet deel kon nemen aan dit super weekeinde. Minder goed gezind waren de weergoden ons dit weekeind, op de vrijdag en zaterdag viel het nog mee, zondag was het voor de toeschouwers die geen “uitwijk” mogelijkheid hadden een lange dag.

Kwalificatie:
Het had in de morgen eerst nog geregend maar de kwalificatie was gelukkig droog, men was er op gebrand een goede tijd te zetten tijdens dit weekeinde voor het grote publiek. De enige dame in het veld zette met de Oto2rent Westfield de snelste tijd op de klok, hierachter was de strijd echter nog niet gestreden, Mies van Grunsven stond lange tijd bovenaan, Louis Hutzezon jr. stond lange tijd op de derde plaats todat plotsklaps Kirtan Nandkoemarsing van Team Moro zich met de top 4 ging bemoeien, maar er waren nog meer verrassingen, John Pronk met de BROOD Westfield, op de vrijdag niet getraind wegens zakelijke verplichtingen, reed zonder aarzelend zijn auto op de derde plaats tijdens de kwalificatie. Francois Claeijs die met de STAR Westfield uit eindelijk maar één vrije ronde kon rijden reed deze wel goed en zette de auto op de 2e positie achter mevrouw Lazell. Dirk van Lonkhuizen ook een rakker die zijn draai begint te vinden in de cup reed naar de vierde positie uiteindelijk voor Mies van Grunsven en Kirtan Nandkoemarsing, de Savali Westfield bestuurd door Hutzezon jr. dit weekeinde moest vertrekken van de 7e positie gevolgd door Jan Frensch die de set-up voor de kwalificatie van de Easy-Wash Westfield niet 100% voor elkaar had. 

Race 1
Uitgerekend op het moment van opstellen op de startgrid begint het even hard te spetteren, niet lang, maar wel genoeg om een aantal mensen binnen de TopGear Westfield cup op het verkeerde been te zetten, todat de eerste mensen begonnen te glijden kreeg men de situatie pas goed door, bij de start van de wedstrijd waren er een aantal mensen zeer snel weg, Paolo Massaro en Kirtan Nandkoemarsing hadden een bliksem start, in de eerste bocht pakte Kirtan zelfs de tweede postitie achter Hayley Lazell, de Tarzan bocht kwam iedereen nog ongeschonden door op Dirk van Lonkhuizen na die met zijn voorwiel de bandenstapel raakte en moest opgeven, echter onder aan de Hugenholtz bocht ging het mis, Kirtan verslikte zich in de gladheid en ging dwars vele glijpartijen in deze bocht waren het gevolg. Louis Hutzezon trok zich hier niets van aan, s’morgens had hij de juiste keuze gemaakt door op de regenbanden set te gaan rijden nu deed hij nu goede zaken en pakte direct de tweede positie, Francois Claeijs had ook geen hinder van deze situatie en reed op naar voren, Paolo Massaro had ook goede zaken gedaan, gestart als 14e lag hij binnen een halve ronde op p4.

Met het opkomen van het rechte stuk gaat het echter mis voor Francois Claeijs, hij spint en komt achterste voren het rechte stuk op glijden, schiet achteruit de bandenstapel in en staat te wachten om de baan weer op te rijden, ook Paolo Massaro verslikt zich ook in deze gladde bocht en schuift er ook vanaf in eerste instantie zonder schade ook deze staat te wachten todat Mies van Grunsven er aan komt glijden en beide auto’s helaas mee pakt, geen persoonlijk letsel maar 3 auto’s met schade is het gevolg, een tweetal ronden is er een saftey car situatie waarna het veld weer wordt losgelaten.

De ervaring kwam om de hoek kijken, At Reitsma reed direct na deze situatie op de derde positie, Jan Frensch had zijn slechte startpositie inmiddels vervangen door de 4e plaats en zette de druk vol op de ketel bij At Reitsma die Jan liet gaan op jacht naar Louis Hutzezon, in de zevende ronde moet Louis het onderspit delven en pakt Jan Frensch de tweede positie over. De Oto2rent Westfield is dan inmiddels 4 seconden los, op basis van haar ervaring anticipeert Hayley naar de overwinning in race 1

Achter deze top 3 is de strijd nog niet gestreden, Tim Roks in de TopGear Westfield verschalkt At Reitsma en Kirtan Nandkoemasing die lange tijd op p4 heeft gereden, John Pronk die de BROOD Westfield dwars liet vertrekken vanaf zijn startplek kon zijn goede 3e startpositie niet uitbuiten en moest genoegen met P9.

Race 2
Men moest er even op wachten, wel of niet een wet race, maar om 17.30 uur vertrokken de rijders in de TopGear Westfield Cup vanaf de startgrid voor de laatste race van het Wijzonol Trophy weekend. Wederom twaalf ronden stonden er op het programma. Zaterdagavond was er door de monteurs van Westfield Nederland en helpende handen voor gezorgd dat de auto’s van twee van de drie pechvogels weer hersteld waren voor de race op zondag.

Ook nu weer de wisselende omstandigheden, het regende welliswaar niet meer maar de baan was nog spekglad, de afstellingen werden tot op het laatste moment nog aangepast op de startgrid. Met het oprijden van de startgrid werden de courreurs verrast door het vrouwelijk schoon op hun startpositie, het bleek voor een enkeling moeilijk zijn concentratie bij het racen te houden, degene die zich er niets van aantrok was Hayley Lazell ze pakt gelijk weer de leiding echter Jan Frensch rook zijn kansen en zette gelijk druk op de ketel, de omstandigheden zijn zeer listig op de baan, Hayley moest vanwege haar mindere achterbanden, welke ook reglementair niet meer gewisseld mochten worden haar meerdere erkennen in Jan Frensch en korte tijd later ook Louis Hutzezon er ook voorbij laten gaan en op “safe” de wedstrijd uit rijden.

Louis Hutzezon heeft de beste regenbanden en neem de leiding over van Jan Frensch die dit een gedeelte van de race toestaat maar bij een mooie uitrem actie Hutzezon weer terugpakt en de leiding gedurende de wedstrijd niet meer uit handen geeft. Paolo Massaro, Franscois Claeijs en Dirk van Lonkhuizen zijn alle 3 achteraan gestart, Dirk van Lonkhuizen doet de beste zaken en rijdt naar de vijfde postitie, Paolo en Francois komen niet verder dan P12 en P9. Gérard Morren die in de openingsfase goed mee rijdt en At Reitsma verschalkt moet bij het uitkomen van de Audi S ervaren hoe glad het toch nog is, even iets te vroeg op het gas en hij glijd er vanaf, helaas met een kapotte voorwielophanging moet hij de strijd staken. Kirtan Nandkoemarsing gaat bij het uitkomen van de Audi S ook iets te snel op het gas en spint ook. Hij heeft iets meer geluk en weet zijn Westfield aan de praat te houden maar verliest hierdoor een aantal plaatsen. Tim Roks in de TopGear Westfield reed wederom naar de 4e positie gevolgd door Marcel Iding.

Na afloop vond de prijsuitreiking plaats in de Westfield tent, de catering van Taat & Friends had meer dan zijn best gedaan gedurende het weekeinde, de muzikale omlijsting werd verzorgd door iqevents waardoor aan sfeer geen gebrek was.

Eind uitslag Westfieldcup 7 september 2008

1e plaats Jan Frensch
2e plaats Louis Hutzezon (jr)
3e plaats Hayley Lazell
4e plaats Tim Roks
5e plaats Kirtan Nandkoemarsing
6e plaats Marcel Iding

De volgende race van de TopGear Westfield race cup wordt gehouden op 12 en 13 september op circuitpark Oschersleben.

9065642
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
245
6230
12300
9013205
140524
211729
9065642

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven