De gehele Bas Koeten karavaan arriveerde in Oschersleben (vm.Oost-Duitsland) voor de reguliere DNRT-races en aanvullend de 24-uursrace. 9 Sakers namen deel aan totaal 5 sprintraces om punten voor de Saker Challenge te vergaren. Op vrijdag verliep de vrije training (Coos) goed en werd direct de snelste tijd  geregistreerd.

Aanvullend zette Joris op vers rubber in de Kwalificatie Saker 34 op pole. Op vers rubber bereikte Joris met een geweldige 1:37.185 op het 3,7 KM korte circuit een gemiddelde snelheid van 137 KM/U. Goed voor de Pole met achter zich Jadbalja 2 en Jadbalja Persoonality.

In de 1e race (10 ronden) kwam Coos matig van start doch behield de leiding en stond deze in een foutloze race niet meer af. Jadbalja 2 eindigde als 2e en Hotspring als 3e .

In de 2e race lag Joris aan kop met Hotspring direct achter zich op grote afstand van de rest van het veld. In de code 60-situatie halverwege de race werd de voorsprong van 8 sec. door de achterliggende Jadbalja’s dichtgereden, hetgeen natuurlijk niet kan en mag als je allen 60KM/u exact moet rijden. Hotspring ging bij het opheffen van code 60 als een speer er vandoor en haalde Joris in. Een titanengevecht ontstond waarbij ze elkaar meermalen op hoge snelheid raakten/duwden met als gevolg dat Joris spinde en 5 plaatsen verloor. Voer genoeg voor flinke discussies na de race.

Vanaf de 6e positie startte Coos in de 3e race zeer goed, en bereikte door een “net-aan-uitremaktie” en een alert reagerende Hotspring (Gerben, excuses en dank) de 2e plaats achter Rudolf Meyer (Jadbalja). Een uitremaktie halverwege de wedstrijd bracht Saker 34 de eerste positie. Op een oliespoor verloor Coos de Saker bijna (net als vele anderen) doch behield daarna eenvoudig de 1e plaats 3,3 sec. voor respectievelijk Rudolf, Jadbalja 1 en Hotspring.

Zaterdag ontvingen we juist voor de start van de 4e race het bericht dat de wedstrijdleiding ons op verzoek van Rudolf 10 strafseconden uitdeelde, met als gevolg dat we 5 plaatsen terugzet zijn in de einduitslag van race 3 en dus ook startpositie van race 4. Het betrof het te vroeg reageren op de groene vlag (nagerekend 1 seconde winst). {De wedstrijdleiding maakt ons insziens een fout door enerzijds de interne info van de concurrentie voorrang te geven boven de baancommissarissen die de aktie niet afkeurden, anderzijds de aantoonbare code-60-winst (8 sec.!) in wedstrijd 2 niet mee te nemen in haar beoordeling}.

Joris trok zijn racepak uit en liet het stuur over aan Coos die in het tumult net op tijd aan de start verscheen. Het adrenaline-nivo was blijkbaar bij Coos ook te hoog want, met opnieuw een raketstart, mistte hij volledig de eerste bocht en wist in 1 aktie 20 pilonnen te raken. Uiteindelijk als 5e geëindigd. Hotspring won de race met Rudolf als 2e.

In de 5e en laatste race startte Coos wederom uitstekend en kwam (nu beheerst) als 3e door achter Hotspring en Rudolf. Een loszittend en hevig trillend rechtervoorwiel maakte de Saker zeer listig in linkerbochten. Gelukkig zijn er meer rechterbochten en kon in een uiterste uitremaktie de 2e plek veroverd worden. Hotspring won, Rudolf 3e. Vermeldenswaard en tekenend voor de competitie is het feit dat de snelste tijd van de eerste 5 gefinishte Sakers binnen een marge van 0,1 sec lag!

In het totaalklassement is Schouten Racing als derde geëindigd achter winnaar Hotspring en Rudolf. In het klassement zijn geen wijzigingen ontstaan. Schouten Racing blijft 2e achter Jadbalja 2 die op Oschersleben 4e werd. Coos’ zoon Dirk werd door Huub Vermeulen als winnaar uitgeroepen van het “Trekker-Wheelie-klassement”.

www.schoutenracing.nl

9065651
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
254
6230
12309
9013205
140533
211729
9065651

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven