Het internationale autosportseizoen 2011 is inmiddels van start. Ook Aevitae Bleekemolen Racing is klaar voor de start van de eerste race. En het belooft een druk seizoen te worden voor het raceteam van de ‘Bleekjes’. Met maar liefst 15 auto’s in vier verschillende nationale en internationale raceklassen mikt het team op klinkende overwinningen.

 

Porsche Supercup
Dat Sebastiaan Bleekemolen deel uitmaakt van Team Bleekemolen en wederom uitkomt in de Porsche Supercup zal niemand verbazen. Maar met voormalig Supercup-kampioenen Patrick Huisman en Alessandro Zampedri binnen de gelederen maakt Aevitae Bleekemolen Racing duidelijk voor niets minder dan de titel te willen meestrijden in wat wordt genoemd de meest competitieve raceklasse ter wereld.

Met Patrick Huisman, viervoudig Porsche Supercup-kampioen, kampioen van 2005 Alessandro Zampedri en Sebastiaan Bleekemolen moet Aevitae Bleekemolen Racing in de top van het kampioenschap mee kunnen draaien. De 25 overwinningen die deze rijders samen hebben behaald vertegenwoordigen immers 15% van het totaal aantal zeges van de 196 races die tot op heden in de Porsche Supercup zijn gereden. Het team van Sebastiaan Bleekemolen doet er alles aan om dat aantal overwinningen te verhogen.

Ook Jeroen Bleekemolen heeft een substantieel aandeel in de Porsche Supercup-zeges, maar aangezien hij ook dit seizoen bij een ander team racet is hij een geducht concurrent van het team dat ook zijn achternaam draagt. Overigens is het voor Jeroen letterlijk ieder weekend “vol gas”. Want naast de Supercup zien we Jeroen dit seizoen onder andere in de Duitse Porsche Carrera Cup,  de American Le Mans Series, verschillende 24-uurs races waaronder die van Le Mans en het Dutch GT4.

ADAC GT Masters
Ook bij het Duitse ADAC GT Masters kampioenschap zet Aevitae Bleekemolen Racing een Porsche in. Een 911 GT3 Cup R om precies te zijn. En net als de twee voorgaande seizoenen zal deze bestuurd worden door het duo Ronald van de Laar en Michael Bleekemolen. En net als in de Supercup is de competitie zeer zwaar. Van de Laar en Bleekemolen nemen het op tegen Aston Martins, Porsche’s, Ferrari’s en meer auto’s van het zwaarste kaliber.

In 2010 eindigde Van de Laar het seizoen als vierde bij de Gentlemen Drivers. In 2011 mikt de Zandvoorter op niets minder dan de eindoverwinning in zijn klasse.

Clio Cup
De Renault Clio Cup en Bleekemolen lijken haast onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Al jaren doet Aevitae Bleekemolen Racing met meerdere auto’s mee in de meest competitieve, nationale autosport-klasse. In 2011 verschijnt het team met maar liefst acht auto’s aan de start. Vier van deze auto’s strijden zelfs mee in de Europese Clio cup.

De Eurocup Clio is een initiatief van Renault Sport Frankrijk en dient als ondersteuning voor de nationale kampioenschappen in Europa. Een coureur mag alleen deelnemen aan deze internationale klasse als hij ook deelneemt aan een nationale serie zoals de Dutch Renault Clio Cup.

De mannen die in 2011 de Aevitae Bleekemolen Racing Clio’s besturen zijn: Sebastiaan Bleekemolen, Ruud en René Steenmetz, Niels Kool, titelverdediger Addie van de Ven, vicekampioen 2009 Melvin de Groot, Dennis de Borst en Alexander Keijzers. De eerste vier coureurs komen daarbij ook uit in de Eurocup.

Toerwagen Diesel Cup
De Toerwagen Diesel Cup gaat in 2011 zijn vierde seizoen tegemoet. Het is in Nederland dé klasse die op de circuits voor het nodige "endurance-spektakel" zorgt. Daar wil Aevitae Bleekemolen Racing natuurlijk deel van uit maken. Daarom brengt het team komend seizoen maar liefst drie auto’s aan de start. De duo’s die deze BMW’s besturen zijn Willem Cornelissen / Martin de Kleijn, Henry van Os / Kees Bouhuys en Marcel van Leen / Ron Swart.

Dennis van de Laar
Dennis van de Laar, protegé van Michael en Sebastiaan Bleekemolen, kende in 2010 een uitstekend autosportseizoen in de Suzuki Swift Cup. In zijn debuutjaar in de opstapklasse van de nationale autosport wist Dennis als derde te eindigen in het algemeen klassement. Een uitstekende prestatie!

Dat Dennis over een meer dan gezond portie talent en ambitie beschikt, blijkt uit de testsessies die hij in de wintermaanden heeft doorlopen. Op diverse circuits kwam de Zandvoorter onder hoede van Van Amersfoort Racing in actie met een Formule Renault 2.0L. Dennis liet daar uitstekende resultaten zien. In 2011 maakt Van de Laar jr. dan ook zijn debuut in het NEC Formule Renault 2.0 kampioenschap en de Eurocup Formula Renault 2.0.

Kortom, Aevitae Bleekemolen Racing staat aan de vooravond van wellicht het drukste autosportseizoen uit haar geschiedenis. De kennis en ervaring die het team de afgelopen jaren in de verschillende raceklassen heeft opgedaan, brengt de coureurs van het team in 2011 ongetwijfeld naar fraaie podiumplaatsen.

Woord van dank
Het beoefenen van autosport op het hoogste niveau en meestrijden om de winst is afhankelijk van vele facetten. Kennis en ervaring heeft Aevitae Bleekemolen Racing in de afgelopen decennia in zeer ruime mate opgedaan. Maar zonder de bijdrage, in de ruimste zin van het woord, van sponsoren is alle kennis en ervaring een stuk minder waard. Aevitae Bleekemolen Racing is dan ook zeer dankbaar voor het vertrouwen van en de samenwerking met de volgende partners:

AHC – Sotrax – Aevitae - State of Art - Eenzet Carwash - Alfredo Espresso – HydroPro - Voordeligdrukken.nl – SVH – Oranjedak - Pin & Ga – Vijzelaar – Bleekemolens Race Planet – Febo – Domaine de l'Amaurigue - Bert Story – MDK Containers - Kartell Collection – 925.nl – TBrenger GmbH – AlarmDirect.nl

PR

10046849
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3582
5193
31911
9988192
84077
118171
10046849

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven