Maandagavond 26 april jl vond de eerste wedstrijd plaats van kersverse raceorganisatie DRDO op het circuit van Zandvoort  voor de Renova BMW M3 cup en de Dieselklasse voor diesels tot 2000cc. en juist voor die dieselklasse was SP-Support  naar Zandvoort afgereisd met de Seat Ibiza van de regerend kampioenen uit de Seat Endurance Cup Janjur Monshouwer en Dolf Dekking.

 

Zoals eerder genoemd gaat het hier om een avond race en werden we om 16:00 uur pas bij de inschrijving verwacht, inschrijven en keuren verliep soepel en kon er aan de vrije training worden begonnen. De Seat die voor deze gelegenheid tot startnummer 102 was omgedoopt voelde wat slapjes aan, maar ja wat wil je met banden die al een hele Endurance Cup wedstrijd hun best hadden gedaan. De rijders waren niet ontevreden en het plan was om een paar andere gebruikte banden te steken voor de kwalificatie, maar gezien de sfeer op het circuit en de voelbare competitie spirit besloten we er zelfs 2 nieuwe banden onder te zetten. De nieuwe bandjes zorgden voor een prima 3de startplek achter de 2 aanwezige Golfjes. Om 18:30 uur was er dan de start van de eerste race van 50 minuten en Dolf nam de start voor zijn rekening en reed een keurige stint tot aan de rijderswissel en kwam als 2de diesel de pit in voor de verplichte pitstop.

Janjur nam het stuur over en kwam er na 2 rondjes achter dat we in de pitstop voorbij waren gestoken door equipe 105 met Niek Oude Luttikhuis op de auto. Janjur had dus weer iets te doen in zijn stint en deed wat er van hem verwacht werd en pakte de 2de plek weer terug van die equipe een aantal ronden voor de finish. Echter werd hij nog ingehaald door een Golf en dachten we dat hij 3de was gefinished maar de golf bleek een ronde achterstand te hebben dus een mooie P2 voor Janjur en Dolf.

Na een drupje diesel in de Seat gedaan te hebben was afgesproken dat Janjur de 2de race zou starten en starte hij vanaf de 2de plek op de grid van de diesel klasse en 10de algemeen. Zo kon het dus ook zo zijn dat hij zelfs wat strijd had met de langzaamste M3 ’s. Na ongeveer 18 minuten hoorde we dat Janjur grote moeite had om naar de 5de versnelling te schakelen op het rechte stuk en dat bleek na wat radio kontakt ook zo te zijn, de 5de versnelling was er dus gewoon niet meer. Bij de rijderswissel bleken ook de 1ste en 2de versnelling zoek te zijn, dus moest Dolf het de laatste stint met alleen 3de en 4de doen. Met rondetijden van onder de 2min 13 ging hem dat best aardig af en geholpen door een vroegtijdige finish onder code rood (het werd te donker) sloten we ook deze wedstrijd af met een P2. Al met al een hele vermakelijke avond met veel autosport plezier. Om ca 22:45 uur was er de prijsuitreiking in de GTC Box en een borrel. Met een voldaan gevoel en een beker voor de 2de plek in de dieselklasse keerden we huiswaarts. Namens SP-Support wil ik Danny en Dillon en al hun medewerkers bedanken voor deze bijzondere autosport avond. 31 mei is de volgende wedstrijd, komt allen met je diesel race auto, het is echt de moeite.

Steven van der Plank  
SP-Support Race & Rallyservice

9516702
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
9239
9802
19041
9425629
240403
158014
9516702

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven