Melroy Heemskerk is op uitnodiging van FRD Motorsport een maand naar China. Melroy zal daar het een en ander aan sleutelwerk verrichten maar zal ook het nodige testwerk met de Formule Campus gaan doen. Wellicht zit er ook nog wel testwerk in voor de Formule Renault. Ook zal Melroy samen met het team gaan kijken wat voor nieuwe ideeën ze op kunnen doen voor de raceschool die het team daar runt. Op 2 augustus is Melroy weer terug in Nederland en in de tussentijd houdt hij jullie op de hoogte van zijn reilen en zeilen in het verre Oosten middels dit 'dagboek'.

Hallo allemaal,
 
Even een berichtje vanuit het verschrikkelijk warme China. Mijn eerste vlucht met de vliegtuig was gaaf. Het was heel helder dus je kon heel veel van het land zien. Eenmaal aangekomen in Helsinki was het even wachten op de volgende vlucht, en op zich was het zoeken naar de juiste gate een makkie.

Om kwart over vijf konden we het vliegtuig in. Ik zat weer bij het raam net zo als de eerste vlucht. Het vliegtuig naar China was een groot vliegtuig zo een met 2 gangpaden (info voor de liefhebbers Wink). Daar zat ik gezellig naast een zeer vloeiend sprekende Chinees, ik verstond er dus ook geen f*ck van. We zaten met zijn tweeën op drie zitplaatsen, dat was wel lekker, een beetje ruimte kan geen kwaad. Het slapen in het vliegtuig is niet gelukt, ik heb gewoon 8,5 uur om me heen zitten kijken. Ik kwam om 2 uur 's nachts (Europese tijd) aan. Daar was het dus 07.00 uur in de ochtend.
 
Bij aankomst regende het heel hard met wat onweer er bij. De airport zelf is best groot en helemaal wanneer er bijna niemand rond loopt. Eerst maar vriendelijk glimlachen naar de Chinese juffies van de paspoort controle en toen maar eens mijn tassen opgehaald. De tassen werden door de scanner heen gedonderd, en zowaar was alles goed (en dat met alle drugs, en wapens Wink). Het was tijd om mijn eerste stappen te zetten op officieel Chinees grondgebied. Daar stond een drukbellende meneer te wachten met een bordje, met de tekst FRD er op. Ik vriendelijk als altijd, op die meneer afgestapt, en hem de hand geschut. Hij pakte meteen mijn karretje met de tassen af, want een echte heer laat je niet met tassen slepen Smile. Tevens vroeg ik of hij Engels sprak, al snel kreeg ik de indruk dat dat niet zo was. Kortom, weer een fantatische conversatie gehad.
 
Het verkeer hier slaat echt alles. Als je zelfmoord wilt plegen kan je hier beter aan het verkeer deelnemen dan van een flat te springen, de kans van slagen is dan namelijk veel groter. Ze rijden hier echt kriskras door elkaar heen, rood stoplicht doen ze niet aan, je rijdt gewoon door en toetert zo hard als je kan, dan gaan ze vanzelf aan de kant. Rechts inhalen is hier ook geen probleem, mocht de persoon je niet zien dan toeter je gewoon weer even.
 
Rijden naar het circuit was zo'n anderhalf uur. De omgeving is armoedig, het circuit daarintegen is allemaal high-tech. Maarten heeft me een rondleiding gegeven over het circuit en de werkplaats. 'S middags naar een ander circuit geweest in Shanghai. Samen met Pekka Saarinen, Fin die hier werkt voor FRD (tevens autocoureur en teameigenaar), hebben we wat rond gekeken en dingen besproken voor een soort Incentive voor Ford China.
 
Tegen die tijd dat we klaar waren was het al 19.00 uur. Weer een maffe taxichauffeur heeft ons teruggebracht naar het hotel. Om 20.00 uur 's avonds is het gewoon donker hier. In het hotel hebben we even wat gegeten. Het Chinese eten vindt ik helemaal niks, maar ik moet toch wat. Na het eten ben ik naar mijn hotelkamer gegaan. Het hotel ziet er netjes uit. Daar maar even gedouched en maar gaan slapen (toch wat uurtjes gemist).
 
Nu is het inmiddels vrijdag. Vanmorgen heb ik aan een Renault Clio gewerkt. Daar hadden ze wat aanpassingen aan gedaan, en toen deed hij het niet meer. Het is aan mij de taak om het weer goed te krijgen.
 
In de middag was het de bedoeling om samen met Pekka Saarinen wat testwerk te gaan doen met de Formule Campus. Echter hier in China verandert alles met de minuut. Dus dat ging niet door, maar ik kom deze maand vast nog wal aan het stuur.
 
Dat was het zo'n beetje voor nu, hebben jullie vraagje, stel ze gerust. De foto's komen later wel.
 
Ik ga weer even aan het werk.
 
Toedeloe

9458482
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1447
12036
32853
9360657
182183
158014
9458482

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven