KTM stelt autosportteams en coureurs, zowel pro’s als amateurs, in de gelegenheid in aanloop naar het autosportseizoen 2009 kennis te maken met succesvolle X-BOW GT4. KTM organiseert op twee uitdagende circuits voor geïnteresseerden een dag lang een uitvoerige testtrack.


De KTM-testrackdagen worden van 25 tot en met 27 februari georganiseerd op het racecircuit van Cartagena in Spanje en op 17 en 18 maart op het Circuit Paul Ricard bij Le Castellet in Frankrijk. De deelnemers krijgen een presentatie over KTM's autosportprogramma en de daarbijhorende fabrieksondersteuning. Vervolgens wordt een intensieve rijdersbriefing verzorgd, waarna de coureurs de baan op gaan.

De KTM X-BOW GT4, die toegelaten is voor diverse GT-kampioenschappen in Europa, is ontworpen om uitsluitend op racecircuits te worden ingezet. De door Dallara ontworpen monocoque van koolstofvezel is uitermate licht en toch zeer sterk. Dat resulteert in een excellent weggedrag en een hoog veiligheidsniveau. Edgar Kleinbergen, directeur van KTM Nederland: “Deze ‘package’ zorgt ervoor dat 1.8g krachten in de bochten mogelijk zijn, en dat op semi-slicks. Snelle rondetijden verzekerd!”

In het eerste jaar van deelname aan de 2008 GT4 European Cup, bezette KTM het volledige erepodium van de 'Sports Light' categorie met de KTM’s X-BOW van het Duitse Reiter Engineering team. “Dit fantastische resultaat en de relatief lage running kosten gedurende het gehele seizoen benadrukken ons KTM-credo 'Ready to Race', zegt Kleinbergen.

De kosten van deelname aan de KTM X-BOW GT4 testtrack-days bedragen € 990 (exclusief reis en verblijfkosten). Dit bedrag wordt teruggestort wanneer een KTM X-BOW GT4 wordt aangeschaft. Voor nadere informatie kunnen geïnteresseerden contact opnemen met KTM Nederland, Edgar Kleinbergen, telefoon 024-328778855 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Direct aanmelden voor één van de testracks kan ook bij KTM Oostenrijk, Bettina Soellradl (telefoon +43 664 961 2651 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De veranderingen ten opzichte van de straatversie van de X-Bow zijn met name terug te vinden in de veiligheidsuitrusting, zoals voorgeschreven door de FIA. In de raceversie van de X-Bow zijn de rollover bars bijvoorbeeld van staal in plaats van aluminium. Aan de zijkant is de monocoque van de X-Bow GT4 voorzien van extra lagen zylonvezel voor aanvullende bescherming tegen impacts van opzij. Verder beschikt de X-Bow GT4 over een raceuitlaatsysteem, verbrede spatschermen en een verbreding aan de zijkant tussen de voor- en achterwielen.

PR

9042533
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2126
5584
29328
8959249
117415
211729
9042533

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven