Het weekend was wisselvallig voor Henry Zumbrink, zowel qua weersomstandigheden, als met resultaten. Na een teleurstellend vroeg einde van zijn eigen race, had hij een zeer opvallend optreden in de hoofdrace van het weekend, waar hij een opmars maakte vanaf de zevende naar de koppositie, met een aantal nooit vertoonde inhaalacties.

De vrije trainingen op vrijdag, evenals de kwalificatie op zaterdag verliepen zeer naar wens voor Zumbrink. De Amerongse coureur wist een derde tijd te trainen, waardoor hij op zondag voor zijn eigen race vanaf de tweede startrij mocht vertrekken. “Er zat nog wel meer in de wagen dan een derde tijd, maar er was veel verkeer en natuurlijk werd ook de nodige tegenstand geboden in het veld. Een derde plaats is een goede uitgangspositie voor mijn race,” aldus Zumbrink.

Op zondag werd de race verreden om twaalf ronden. De race werd gereden in de regen, Henry moest hier even aan wennen, aangezien hij nog niet eerder in deze omstandigheden had gereden met de Corvette. De opwarmronde ging al goed en bij de start kwam Zumbrink zo goed weg, dat hij direct de koppositie pakte. Echter deze race eindigde al direct in de eerste bocht. Duncan Huisman had geen remmen op zijn BMW M3 en raakte Henry hard van achteren. Beide wagens kwamen in de grindbak terecht en waar Huisman zijn race kon vervolgen, moest Zumbrink zijn Corvette laten staan doordat de uitlaat eronder vandaan was gebroken.

Op zondag werd tevens de hoofdrace verreden, waarbij Henry zijn stoeltje tijdens de race zou afstaan aan zijn co-rijder Harmen van Putten. Zumbrink nam de start voor zijn rekening, vanaf een zevende positie kwam hij wederom zeer goed weg. Na het frustrerende einde eerder op de dag, was de jonge coureur op een goed resultaat gebrand. Hij begon een inhaalslag en haalde andere wagens in op de meest onmogelijke en onverwachte punten. Naast een nog niet eerder vertoonde inhaalactie in de Slotemakerbocht, kon hij een andere deelnemer buitenom de Tarzanbocht inhalen. Hij wist zich dan ook naar de eerste positie op te rijden, voordat hij het stuur overgaf aan zijn co-rijder, met een voorsprong van 3 seconden.

Henry over zijn weekend: “Het is heel erg jammer dat ik steeds zo’n pech heb met de races. De eerste race was heel erg jammer, zeker omdat ik direct de leiding pakte. Maar er valt natuurlijk weinig aan te doen als je opponent zonder remmen de bocht doorkomt en je niet meer kan ontwijken. Helaas, want ik had graag willen winnen. Ook de hoofdrace ging helemaal super. Ik kreeg reacties van mensen dat er nog nooit iemand zo’n inhaalactie op de Hunzerug had gedaan, dus ik heb wel kunnen laten zien wat ik waard ben! Ik had 3 seconden voorsprong toen ik het stuur overgaf aan Harmen van Putten. Helaas kon hij deze positie niet behouden en viel terug naar de dertiende positie. Ik heb heel erg veel zin in de volgende race, want dit smaakt naar meer, ik zou graag een keer winnen met de Corvette!”

Henry Zumbrink wordt dit jaar gesteund door: Volvo Reede Amerongen, Shell Reede Amerongen, Uem Autoschade, Alres Products, Playboy van Es Home, Liebherr W&H Nemaasko, Janssen Staalbouw, Impact Incasso, Parodontologie P. Eigenhuis, Rica Engineering, Explora Ede, Autohandel Henk Heikamp, Okker reclame, GPS parkeer systemen, Trime Line, Digigrafie BV., Quesar IT Solutions, Hotel Blitz Berwang, vader Hans Zumbrink en monteur Giel van Os.

10046835
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3568
5193
31897
9988192
84063
118171
10046835

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven