In de nieuwsbrief van de Tango Dutch GT4 lezen wij dat er tijdens de Finaleraces drie Donkervoort's zullen debuteren. Aan het stuur zullen wij Stéphane Wintenbergen, Denis Donkervoort en Nico Pronk zien. Niemand minder dan Peter Kox zal het drietal assisteren om het debuut in de Nederlandse GT4 klasse tot een succes te maken.

Kox zal een D8GT delen met de “Nederzwitser” Nico Pronk. “We rijden met dezelfde opstelling als in de GT4 European Cup”, vertelde Denis. “Alleen zal de internationaal bekende coureur Peter Kox samen met Nico Pronk rijden om hem te begeleiden. Stéphane Wintenberger rijdt samen met een vriend en ik zal zelf met onze fabrieksauto rijden.”

Tijdens de Formido Finaleraces moet voor Donkervoort duidelijk worden of de D8GT tegenstand kan bieden tegen de GT4’s, aangezien de Donkervoorts in de GT4 European Cup in de Supersport-divisie uitkwamen. “Daar reden we op gegroefde banden, terwijl we in het Dutch GT4 op slicks gaan rijden”, verklaarde Denis. “30 september is er een balance of performance-test op Circuit Park Zandvoort en dan gaat SRO-testrijder Kurt Mollekens de auto vergelijken met de andere GT4’s. Dan zien we ook voor het eerst hoe de auto het doet op de profielloze banden.”


De afsluitende wedstrijden van het eerste Tango Dutch GT4-seizoen gelden als test op wat men wellicht in 2010 kan verwachten. “Ons doel is om tijdens de Finaleraces het potentieel en de snelheid van de auto te laten zien”, vervolgde Donkervoort. “We zijn benieuwd of er animo voor Donkervoort is en het geldt tevens als kennismaking met het Tango Dutch GT4 voor onze rijders. We mikken op een plek in de top vijf. Met een rijder als Peter Kox moet dat zeker haalbaar zijn. We gaan het avontuur aan, daarna zien we wel verder.”

Naast het nieuws over de Donkervoort valt er in de nieuwsbrief ook te lezen dat we waarschijnlijk de Chevrolet Camaro GT4 in het veld aan zullen treffen het komende seizoen. Er vinden op dit moment al een aantal concrete gesprekken plaats met een aantal potentiële Dutch GT4 teams.

De Chevrolet Camaro GT4 wordt aangedreven door een 6,2 liter V8-motor en is door Riley Technologies voorzien van onder andere een geoptimaliseerd race bodywork en verbeterde koeling van de krachtbron. Voor de overbrenging wordt gebruik gemaakt van de handgeschakelde Tremec 6060 versnellingsbak, met zes verzetten en korte verhoudingen. De Camaro GT4 kan optioneel uitgerust worden met ABS en speciaal voor het GT4 met air jacks.

De Camaro GT4 is gebaseerd op de vijfde generatie van de populaire Amerikaanse sportwagen. Mark Donohue behaalde in 1968 in de Trans-Am Series de eerste autosporttitel voor de Chevrolet Camaro. Daarna volgde nog vele andere kampioenschappen. Bill Riley, oprichter van Riley Technologies, was betrokken bij de meest recentere successen van de Camaro.

“We zijn door General Motors aangewezen om de Camaro te ontwikkelen voor de Koni Series, de Amerikaanse tegenhanger van het GT4”, vertelde Riley. “De auto heeft een fantastische geschiedenis in de autosport. We hebben veel met General Motors in de Trans Am-series gewerkt in de jaren ’80 en ’90. Dus het voortzetten van de samenwerking was eigenlijk een logische keuze. De Camaro heeft een fantastische motor en leent zich heel gemakkelijk voor racegebruik.” De Camaro GT4 is te koop voor een prijs van circa $ 149,000 (omgerekend iets meer dan € 100,000).

Voor meer nieuws over de Tango Dutch GT4 kijk snel op hun site.

9506242
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
8581
10008
80613
9360657
229943
158014
9506242

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven