Tijdens de Paasraces, 3 en 5 april op Circuit Park Zandvoort, schiet het nationale autosportseizoen 2010 uit de startblokken. Aevitae Bleekemolen Racing zal op vaderlandse bodem in liefst vier verschillende Dutch Power Pack-klasses uitkomen. Naast deelname van Sebastiaan Bleekemolen en Melvin de Groot aan het Dutch GT4 Championship, zal de renstal ook volop meeracen in de Renault Clio Cup, Suzuki Swift Cup en de Toerwagen Diesel Cup.

Michael Bleekemolen
Hoewel Michael Bleekemolen dit seizoen 61 jaar wordt, is de voormalig Formule 1-coureur nog lang niet van plan om zijn racehelm aan de wilgen te hangen. De racenestor met ruim veertig dienstjaren heeft voor 2010 een fraai autosportprogramma samengesteld. Vorig jaar claimde de geroutineerde ‘Bleek’ bij de Clio’s op Spa-Francorchamps een podiumplaats, terwijl de Aerdenhouter in 2008 nog een race op zijn naam schreef. Het zijn feiten die aangeven dat hij nog immer het juiste racegevoel weet te vinden. Dit jaar zal Michael Bleekemolen duidelijk herkenbaar over het circuit racen, aangezien zijn Clio volledig in de blauwe huiskleur van Wijzonol is gespoten. Internationaal komt Michael dit jaar met Ronald van de Laar uit in de ADAC GT Masters. Dit is de Duitse GT3 klasse waarin alle belangrijke fabrikanten zijn vertegenwoordigd en het deelnemersveld voornamelijk bestaat uit voormalige DTM en F1-coureurs en professionele fabrieksrijders. Dit maakt het ADAC GT tot het meest competitieve GT3 kampioenschap van Europa.

Sebastiaan Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen richt zich dit jaar op de Porsche Supercup en het Dutch GT4 Championship. Na een jaar afwezigheid is Sebastiaan weer terug in de prachtige Porsche-strijd die zich afspeelt in het voorprogramma van de Formule 1. De 31-jarige Haarlemmer is gebrand op succes. Hij wil dat 2010 zijn beste raceseizoen ooit wordt. Half maart waren reeds de eerste twee Supercup-manches in Bahrein. "Het is genieten om er weer bij te zijn," gaf Sebastiaan na afloop aan. "Alle 25 coureurs kunnen supergoed rijden. Dit is echt racen. Het is heel bijzonder om hier tussen te zitten." Op nationaal niveau komt Sebastiaan wederom uit in het Dutch GT4 Championship. Hij zal de BMW besturen, waarmee hij vorig jaar twee keer een race won. Het participeren in de eredivisie van de Nederlandse autosport doet hij met een nieuwe ploeggenoot. Dit seizoen zal Melvin de Groot aan zijn zijde plaatsnemen. "Het is heel prettig om een team te vormen met een coureur als Melvin," geeft Sebastiaan Bleekemolen aan. "Hij is niet alleen een sterke rijder die weinig foutjes maakt, hij is tevens naast de baan erg prettig om mee samen te werken. We hebben totaal geen onderlinge rivaliteit, hetgeen belangrijk is bij raceformats zoals in het Dutch GT4 waar je naast individuele ook teamraces hebt. Melvin en ik willen in 2010 graag geziene gasten worden op het podium. In de lange wedstrijden blijft de BMW heel goed presteren, al hoop ik ook dat we in de sprintraces kunnen scoren."

Jeroen Bleekemolen
Jeroen Bleekemolen heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een coureur van internationaal topniveau. De 28-jarige Aerdenhouter is momenteel onder meer titelverdediger en tweevoudig kampioen in de Porsche Supercup en won twee jaar geleden de LMP2-klasse van de legendarische 24 uur van Le Mans. Ook in 2010 heeft Jeroen een intensief en gevarieerd programma. Naast deelname met Spyker aan de raceklassieker van Le Mans, richt Jeroen Bleekemolen zich internationaal op de American Le Mans Series waar hij een Porsche RSR bestuurt. En ook de prestigieuze Porsche Supercup kan rekenen op zijn deelname. In laatstgenoemde klasse was Jeroen de afgelopen twee jaar een klasse apart. Zo reed hij zich liefst achttien keer achter elkaar naar het podium, een unieke reeks die nog nooit eerder door een Porsche Supercup-rijder was neergezet. In het openingsweekend van 2010 racete Jeroen in de tweede Supercup race naar de tweede plaats. In Nederland behoort dit jaar het Dutch GT4 Championship tot zijn prioriteiten. Afgelopen jaar won Jeroen Bleekemolen alle vier individuele Dutch GT4-races waaraan hij deelnam. Hoewel hij in 2010 één raceweekend zal moeten laten schieten, behoort hij wel degelijk tot de grote titelfavorieten.

Melvin de Groot
Melvin de Groot is een vertrouwde naam bij Bleekemolen. De afgelopen jaren was de 32-jarige Amsterdammer één van de absolute smaakmakers in de Renault Clio Cup. Na een derde plaats in het eindklassement van 2008, knokte De Groot afgelopen jaar tot de allerlaatste racecentimeter mee om de titel. Mede dankzij twee overwinningen en in totaal negen podiumplaatsen, pakte de directeur van VG Recycling het vice-kampioenschap bij de Clio’s. In zijn vierde seizoen bij Aevitae Bleekemolen Racing vindt de man die tevens actief is als wijnproducent een nieuwe uitdaging in het Dutch GT4 Championship. "De afgelopen drie jaar heb ik met enorm veel plezier meegedaan aan de Clio Cup. Maar dit seizoen deed zich de mogelijkheid voor om samen met Sebastiaan Bleekemolen mee te doen in het Dutch GT4. Dit is een kans die ik graag met beide handen aanpak. Een hele nieuwe uitdaging met serieus snelle tegenstanders. Ik kijk er enorm naar uit!"

Ronald van de Laar
Ronald van de Laar heeft in 2008 en 2009 aan alle races van het Duitse ADAC GT Masters kampioenschap deelgenomen met zijn Porsche GT3 Cup S. Ook dit seizoen strijdt de Zandvoorter weer mee om de punten, zij het met een andere auto: een Porsche 997 GT3 Cup R. In deze internationale competitie kent elke auto twee bestuurders. Dit jaar wordt de directeur van AHC Risk Strategy wederom bijgestaan door Michael Bleekemolen. "Dit seizoen rijden we in het GT Masters kampioenschap wederom onder de vlag van Aevitae Bleekemolen Racing," is Ronald van de Laar verheugd. "De specialisten van Bleekemolen verzorgen het onderhoud en de service. Daarbij profiteren we natuurlijk van hun ervaring uit de Porsche Supercup." Van de Laar zal in 2010 tevens veelvuldig te zien zijn op z’n Zandvoortse thuiscircuit. Hij neemt immers deel aan de Toerwagen Diesel Cup. In deze klasse van het Dutch Power Pack vormt Ronald van de Laar een duo met Harry Laeven. Van de Laar zal met veel zelfvertrouwen de raceauto van Aevitae Bleekemolen Racing instappen. Hij kende immers een uitstekend begin van 2010 door samen met Sebastiaan Bleekemolen het Winter Endurance kampioenschap op zijn naam te schrijven.

Dennis van de Laar
Bij Aevitae Bleekemolen Racing zal Dennis van de Laar in het Dutch Power Pack debuteren. "We begeleiden Dennis al een jaar en hij is er klaar voor om te gaan racen," zegt coureur/begeleider Sebastiaan Bleekemolen over de 16-jarige Zandvoorter. "We verwachten dat Dennis erg snel zal zijn en zeker als kampioenskandidaat gezien kan worden." Het eerste succes heeft Dennis al binnen. Op 13 maart j.l. was hij één van de drie winnaars bij de verkiezing van Talent First 2010. Dit is een initiatief van de KNAF waarbij jonge talenten de kans krijgen om hun racekwaliteiten te tonen. "Dennis heeft de afgelopen maanden heel veel getraind en absoluut talent,"" heeft ook Michael Bleekemolen gezien. "We zijn heel blij dat wij zijn talenten mogen inzetten in de Suzuki Swift Cup." Net als Michael bij de Clio’s, zal Dennis de kleuren van Wijzonol verdedigen. Hij zal in het Wijzonol-blauw zijn Suzuki over de baan sturen.

Harry Laeven
Harry Laeven is autosportdebutant bij Aevitae Bleekemolen Racing. Tijdens zijn rookieseizoen in de autosport zal hij samen met Ronald van de Laar uitkomen in de Toerwagen Diesel Cup. Harry heeft een intensief trainings/testprogramma afgelegd in diverse auto’s. Hij kan niet wachten om de eerste meters in de nieuwe BMW 123D te rijden.

Addie van de Ven
Addie van de Ven mag in de Clio Cup 2010 zeker tot de kanshebbers op succes worden gerekend. De rijder, die dit seizoen de overstap maakt naar Aevitae Bleekemolen Racing, zal zeker weer voorin te vinden zijn. Met één overwinning en in totaal vijf podiumplaatsen kende Addie afgelopen jaar de weg naar het ereschavot. Vanaf Pasen toont de immer goedlachse Van de Ven zijn capaciteiten namens de snelle renstal. Hij zal dat, net als de racende teamleider Michael Bleekemolen, doen in een Clio die volledig is gespoten in de blauwe huiskleuren van sponsor Wijzonol.

René Steenmetz
Vorig jaar veroverde René Steenmetz namens Aevitae Bleekemolen Racing de titel in de Olympia Cup, de klasse voor gentleman drivers. In een erg spannende ontknoping verwees Steenmetz zijn ploeggenoot Hans Bos naar de tweede stek van het eindklassement. Na veertien seizoensraces bleek de kampioen met het minimale verschil van één punt aan het langste eind te trekken. René Steenmetz, wiens zoon Ruud dit jaar ook weer meerijdt in de Renault Clio Cup, zal in 2010 zeker zijn Olympische titel willen verdedigen.

Hans Bos
Hans Bos is sinds zijn racedebuut in 2007 verbonden aan de Bleekemolens en zal na zijn nipte verlies van de Olympische titel in 2009 gebrand zijn op succes. Met zijn constante rijden, is hij in de Olympia Cup zeker weer een titelpretendent. Maar in zijn tweede seizoen in de Renault Clio Cup wil Bos meer. Op zijn verlanglijstje staan nu ook topdrie klasseringen in de algemene wedstrijd. "Afgelopen jaar was mijn rookie-seizoen in de Clio Cup," geeft Bos aan. "Ik heb enorm veel meegemaakt en opgestoken. Maar ik heb ook geleerd wat ik vooral niet moet doen. Afgelopen seizoen kon ik de Olympische titel net niet binnenhalen maar ik ben absoluut van plan om dat komend seizoen recht te zetten. Natuurlijk ga ik mijn stinkende best doen om tevens in het algemene klassement zoveel mogelijk podiums te pakken."

Dennis de Borst
Ook Dennis de Borst racet dit jaar mee in de Olympia Cup. De 35-jarige directeur van Febo bestuurt reeds sinds 2002 een Clio. Hoogtepunt in zijn autosportloopbaan is het kampioenschap dat hij in 2005/2006 in een Renault Clio RS met John de Vos veroverde in het Winter Endurance Kampioenschap in de klasse tot 2.000cc. De inwoner van Krommenie komt sinds 2008 uit voor Aevitae Bleekemolen Racing. De afgelopen twee jaar claimde hij de zesde stek in de eindrangschikking van de Olympische klasse. "Het seizoen 2009 kende voor mij een moeizame start, maar in de tweede helft heb ik veel progressie kunnen maken," zegt Dennis de Borst. "Terugkijkend is het jaar mij heel goed bevallen en heb het prima naar mijn zin gehad bij Aevitae Bleekemolen Racing. De progressie die ik heb gemaakt in de tweede helft van 2009, hoop ik dit jaar door te kunnen trekken zodat ik kan meestrijden voor een algemene eindklassering binnen de toptien," aldus De Borst.

Björn Cornelissen
Björn Cornelissen is eveneens een bekend gezicht bij de renstal van Bleekemolen. De 18-jarige coureur uit Nieuwegein maakte er eind 2007 zijn autosportdebuut. Na te zijn begonnen in de Suzuki Swift Cup, maakt Björn sinds 2009 deel uit van het Clio-veld. Ook dit jaar gaat hij gasgeven in de rappe Renault. "De Clio Cup heeft een Olympische klasse waarin ik ga strijden voor podiumplaatsen. Voor wat betreft de algemene eindstand ga ik voor een toptien klassering," geeft Cornelissen zijn ambities aan. "Ik zal het zwaar krijgen met de vele geroutineerde coureurs in de cup. Maar met de begeleiding van Aevitae Bleekemolen Racing heb ik er alle vertrouwen in," aldus de snelle tiener.

Suzuki Swift Cup
In de Suzuki Swift Cup komt Aevitae Bleekemolen Racing dit jaar uit met twee snelle tieners. Naast de 16-jarige debutant Dennis van de Laar, is Niels Kool na twee volledige seizoenen inmiddels een Swift-routinier. In 2008 maakte Kool als 15-jarige naam door als jongste autocoureur van Nederland over de circuits te razen. Inmiddels heeft de rookie van destijds veel meer racekilometers in lijf en leden en is zijn prestatiecurve stijgende. De inwoner van Lijnden maakte in de tweede helft van het seizoen 2009 veel indruk. Tijdens de Finaleraces lag Niels zelfs even aan kop en was hij dicht bij zijn eerste podiumplek. Teamleider Sebastiaan Bleekemolen verwacht dit jaar veel van zijn jonge Suzuki-honden. "We denken dat Dennis van de Laar erg snel zal zijn en zeker als kampioenskandidaat gezien kan worden. Dat laatste verwachten we ook van Niels Kool, die al twee seizoenen bij ons in de Swift Cup racet. Niels wordt sneller en sneller; 2010 moet zíjn jaar worden," aldus Sebastiaan Bleekemolen.

Toerwagen Diesel Cup
In de Dutch Power Pack is er ook ruimte voor endurance-wedstrijden. Zo zet Aevitae Bleekemolen Racing twee wagens in die deelnemen aan de Toerwagen Diesel Cup. Willem Cornelissen en Martin de Kleijn bemannen een door BMW-dealer Bert Story ondersteunde BMW, terwijl de andere TDC-vierwieler bestuurd zal worden door Ronald van de Laar en Harry Laeven. Martin de Kleijn is al sinds 1997 als coureur actief. De 37-jarige eigenaar van MDK Containers deed ooit het examen van zijn racecursus in een zelfgebouwde BMW 325i. In zijn raceloopbaan heeft de inwoner van Bosch en Duin veel in Renaults gereden. Naast de Mégane Cup, was De Kleijn tevens actief met de bekende Clio’s. Met een 7de plaats in het eindklassement, kende Martin in 2006 een uitstekend seizoen voor Team Bleekemolen. Dit jaar zoekt hij een nieuwe uitdaging. Samen met Willem Cornelissen bemant Martin de Kleijn een BMW 123d, waarmee het duo zal participeren in de Toerwagen Diesel Cup. De lat ligt hoog in 2010; finishen in de top is het streven. De raceactiviteiten van Martin de Kleijn worden mede mogelijk gemaakt door Beelen Sloopwerken, De Watertoren en Peet Borst.

PR

9505794
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
8133
10008
80165
9360657
229495
158014
9505794

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven