De trainingen en kwalificatie verliepen heel goed voor Henry Zumbrink die met zijn Corvette C6 in de kwalificatie zelfs een nieuw ronderecord voor de Dutch GT4 wist neer te zetten met een tijd van 1:46.666. Hiermee pakte hij dan ook de pole voor de race op maandag. Op zaterdag reed teamgenoot Danny van Dongen al naar een tweede plaats in zijn race, waarna Henry op maandag natuurlijk graag zijn startpositie vooraan het veld wilde omzetten naar een plaatsje op de hoogste trede van het podium. Zo gezegd, zo gedaan. Zumbrink wist zijn race van start tot finish te leiden en zijn race te besluiten op het podium.

 

Op maandagmiddag werd de hoofdrace gereden, waar Henry vanaf dezelfde positie mocht vertrekken en halverwege de race het stuur zou overgeven aan zijn co-rijder van Dongen. De heren waren er erg op gebrand hun goede resultaten eerder in het weekend voort te zetten en de winst binnen te slepen. Dit mocht helaas niet zo zijn. De heren werden ervan beschuldigd een valse start te hebben gemaakt en te hard te hebben gereden in de pitstraat, waardoor zij uiteindelijk niet verder kwamen dan een zevende positie in de race. Het laatste woord hierover is nog niet gesproken, aangezien het team niet dezelfde data had en in hun overtuiging geen valse start maakte. Zumbrink werd echter door de wedstrijdleiding wel naar binnen werd geroepen voor een drive-through penalty, terwijl volgens de reglementen aan het einde van de race een tijdstraf zou moeten krijgen bij een definitieve beslissing. Dit verhaal wordt vervolgd, mocht hierover uitsluitsel komen dat Henry Zumbrink en Danny van Dongen alsnog tijd krijgen toegekend om hun positie in de race te verbeteren, houden wij u op de hoogte.

Henry Zumbrink: “In mijn ogen heb ik geen valse start gemaakt, dit zou je toch moeten merken. Het team kon hierover geen data terugvinden en ook op de beelden is niet de terug te halen. Daarnaast zouden we dan na de race een tijdstraf moeten krijgen, in plaats van de drive-through penalty. Maar we zien het wel, als er meer bekend wordt en we toch tijd terugkrijgen, krijgen we in elk geval meer punten.” Henry vervolgt: “Ik heb in elk geval, tot de laatste race, een superweekend gehad! Ik heb het ronderecord met de Corvette gezet, de pole positie gehaald én mijn race op maandag gewonnen. Jammer dat het dan zo moet aflopen met vreemde beslissingen. In elk geval op naar de volgende race en we hebben bewezen dat wij een wagen hebben waarmee de tegenstanders rekening moeten houden!”

Henry Zumbrink wordt dit jaar gesteund door: Volvo Reede Amerongen, Shell Reede Amerongen, Uem Autoschade, Alres Products, PLAYBOY VAN ES HOME, LIEBHERR W&H NEMAASKO, Janssen Staalbouw, Impact Incasso, Parodontologie P. Eigenhuis, Rica Engineering, Explora Ede, Autohandel Henk Heikamp, Okker reclame, GPS parkeer systemen, BGT Maarsbergen, Trime Line, Digigrafie BV, Quesar IT Solutions, vader Hans Zumbrink en monteur Giel van Os.

Bezoek de website van Henry Zumbrink voor meer informatie: www.henryzumbrink.nl

9042664
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2257
5584
29459
8959249
117546
211729
9042664

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven