Het succes van de tweede plaats tijdens de recente Pinksterraces brak de Match Racing Ginetta G50 op bij de met 43.000 toeschouwers weer drukbezochte Masters op Circuit Park Zandvoort. “De Ginetta is een lichte auto en heeft het minste aantal pk’s van het veld. Dan heeft het reglementair verplichte extra succesgewicht van 30 kilogram veel invloed”, aldus teameigenaar Martin de Weerd. Dat de Match Racing Ginetta desondanks met een zesde, negende en achtste plaats in alle races van het Dutch GT4 Championship in de toptien eindigde mocht dan ook al een prestatie op zich worden genoemd.

Tijdens de Masters of F3 kwam de koningsklasse van de vaderlandse autosport, het Dutch GT4 Championship drie keer in actie. In plaats van de gebruikelijke twee, kwam Match Racing dit keer met één Ginetta G50 aan de start. De rijders van de tweede auto hadden namelijk raceverplichtingen in het buitenland. Ook vaste rijder Nicky Catsburg, tijdens de Pinksterraces nog goed voor twee tweede plaatsen was verhinderd maar werd vervangen door Donny Crevels, één van de vaderlandse toppers die in zijn carrière onder andere de Italiaanse Formule 3 titel behaalde.

In de eerste sprintrace eindigde de als achtste gestarte Quint Engel op een keurige zesde plaats. “Ik werd na de start even op het zand gedrukt en viel terug naar plaats negen maar kon gedurende de race toch weer drie plaatsen goedmaken. Als je dan bedenkt dat ik alleen maar op oude banden heb gereden ben ik zeker tevreden met de constante tijden.” De tweede sprintrace mocht Crevels voor zijn rekening nemen. Vanaf de twaalfde startplaats wist de Amsterdammer meteen twee plaatsen te klimmen, werd weer ingehaald maar  slaagde er toch in drie plaatsen goed te maken waardoor hij als negende de finish passeerde. “Het ging steeds beter, dat blijkt wel uit het feit dat ik in de 14de ronde mijn snelste tijd reed. Het gat naar het groepje voor me werd steeds kleiner maar ze waren in het begin te ver weggelopen.”

Crevels nam de start van de race over 50 minuten voor zijn rekening. “Ik had er meteen drie te pakken maar werd door iemand geraakt waardoor de stuurstang krom was en het stuur scheef stond. Ik had daarna last van onderstuur. Desondanks had ik leuke gevechten en kon nog mensen inhalen”, aldus een tevreden Match Racing-piloot.Engel nam vervolgens het stuur over en bracht de Match Racing Ginetta als achtste naar de finish. “Het begon redelijk, maar vervolgens verloor ik eerst de zesde, toen de vijfde en de derde versnelling. Daarop heb ik de bak in vier gezet en de race op overleven uitgereden. Gelukkig hadden we een flinke voorsprong op de auto’s achter ons”, vervolgde de Ginetta-rijder. “Het succesgewicht heeft op onze lichte auto veel invloed. Daarbij kwam in de lange race de aanrijding en de haperende versnellingsbak. Gelukkig konden we de auto aan de finish brengen”, aldus teameigenaar Martin de Weerd.

Match Racing was tijdens de Masters ook actief in de Toerwagen Diesel Cup. Met hun VW Golf eindigde het duo Ronald Morien/Dennis de Groot in de eerste race op een zesde plaats terwijl de combinatie in de tweede race als zevende de finish passeerde.

PR
9506319
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
8658
10008
80690
9360657
230020
158014
9506319

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven