Op Circuit Park Zandvoort werd afgelopen weekend het Dutch Power Pack Festival verreden. De Dutch GT4 wordt aankomend weekend verreden op Spa Francorchamps, dus Henry Zumbrink had een relatief rustig weekend met de deelname aan de Toerwagen Diesel Cup. Met onverwachts mooi weer kon hij zijn BMW, samen met teamgenoot Ferdinand Kool, ondanks de nodige problemen tijdens de kwalificatie en de eerste race, op zondag naar het podium sturen en met de beker voor de tweede prijs naar huis gaan.

Tijdens de trainingen en de kwalificatie waren er wat problemen voor beide heren in hun normaal snelle BMW, die duidelijk vermogen miste. Het publiek kon dan ook diverse keren genieten van de BMW die over de paddock reed, aangezien Zumbrink en zijn monteurs er achter wilden komen waarom de turbo problemen ondervond. Uiteindelijk besloot het team een aantal zaken te vervangen, waaronder de desbetreffende turbo. De kwalificatie werd afgesloten met een tiende tijd, het maximaal haalbare op dat moment.

Op zaterdag verliep de race nog niet zoals Henry dit beoogt had. Na twee ronden viel de auto stil, waarna er langzaam terug gereden moest worden naar de pits voor reparatie. Het team heeft de auto zo snel mogelijk gerepareerd, waarna deze met drie ronden achterstand terug de baan op kwam en Zumbrink en Kool, ondanks dat ze weer snelle tijden konden rijden, als laatste werden afgevlagd.

Hoewel Ferdinand Kool op zondag de start van race twee achteraan het veld moest beginnen, bleek al snel dat de problemen van zaterdag volledig verholpen waren door het werk van de monteurs. Hij kon de strijd aan met de opponenten en wist de BMW naar de zesde positie te rijden , alvorens hij het stuur aan de rijder uit Amerongen overgaf. Henry zette, net als zijn teamgenoot, “de tanden in  het stuur” en wist naar de tweede positie te rijden en  samen met Kool mocht hij het weekend op het podium afsluiten.

Zumbrink over het Dutch Power Pack Festival: “Ondanks de problemen aan het begin van het weekend, hebben we dit opgelost en het weekend alsnog goed afgesloten. Het was balen dat we vermogen misten tijdens de trainingen, maar zoals iedereen kon zien, hebben we er alles aan gedaan om de problemen boven water te krijgen. Het team heeft hard gewerkt, waardoor we tijdens de race op zondag helemaal naar voren zijn gereden en uiteindelijk als tweede zijn geëindigd!”

Henry vervolgt: “Wellicht ook nog even leuk om te melden: vorige keer hadden we helaas nog al veel tijd verloren dankzij de successtraffen. Aan het begin van dit raceweekend zijn alle rijders en teams bij elkaar gekomen en is er unaniem besloten om de strafseconden te halveren. Tijdens de rijderswissel hoeven we dan niet meer 25 seconden stil te staan, maar nu nog 13 seconden. Dit kan veel uitmaken, kijk maar naar de uitslagen van de Pinksterraces! Hoewel we dit weekend veel ups en downs hebben gekend, hebben we het weekend toch succesvol afgesloten.”

Henry Zumbrink wordt dit jaar gesteund door: Volvo Reede Amerongen, Shell Reede Amerongen, Uem Autoschade, Alres Products, PLAYBOY VAN ES HOME, Impact Incasso, Parodontologie P. Eigenhuis, Rica Engineering, Explora Ede, Autohandel Henk Heikamp, Okker reclame, BGT Maarsbergen, Trime Line, Holding Triple B, Melkfabriek Leusden, vader Hans Zumbrink en monteur Giel van Os.

Tekst: PR

9042481
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2074
5584
29276
8959249
117363
211729
9042481

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven