Afgelopen weekend werd op Circuit Park Zandvoort de RTL GP Masters verreden en natuurlijk mocht daar het Dutch GT4 Championship niet ontbreken. Het Las Moras Racing Team was ditmaal met twee equipes actief in de eredivisie van de Nederlandse autosport. Luc Braams en Wim van Genderen reden met de vertrouwde Burando Camaro GT4 en Max Braams en Kevin Veltman maakten hun, tot nu toe eenmalige, debuut met een BMW M3 GT4 van Ekris Motorsport. Luc Braams pakte een tweede plaats in de Legend Cup en Max Braams en Kevin Veltman wisten na een probleemvol begin het weekend af te sluiten met een mooie zesde plaats.

De kwalificatiesessies werden verreden op vrijdag en de omstandigheden waren niet optimaal. De baan was nat tijdens de start van de sessie, maar droogde langzaam op. Wim van Genderen wist niet het maximale uit de Camaro te halen en kwalificeerde zich als 12de. Max Braams deed het iets beter tijdens zijn eerste kwalificatiesessie en zette de BMW M3 GT4 op de 10de startplaats neer. De tweede sessie ging de beide equipes beter af. Luc Braams stuurde de Burando Camaro naar een keurige 8ste plaats met een tijd van 2:01.257. Ook nu waren de weersomstandigheden lastig, want vlak na het begin van de sessie begon het te regenen en werd de baan langzamer. Kevin Veltman profiteerde hier van en zette de Ekris BMW op een mooie vierde plaats op de grid voor de tweede race van het weekend.

De eerste race van het weekend werd op vrijdagmiddag verreden en verliep voor beide equipes niet optimaal. Max Braams kreeg problemen met de stuurbekrachtiging van de Ekris BMW M3 en moest opgeven, maar Wim van Genderen zorgde voor veel ophef tegen het einde van de race toen hij spinde op het rechte stuk en hard in aanraking kwam met de muur. Voor van Genderen was de race, doe onder de safetycar finishte voorbij en de Camaro GT4 was aardig beschadigd. De monteurs werkten hard aan de auto en op zaterdagmorgen stond de Camaro, op een paar butsen na, er weer tip top bij.

Op zaterdagmiddag was het tijd voor de tweede race van het weekend en nadat het bijna de hele morgen droog was geweest begon het vlak voor de start van de race te regenen. Tijdens de opwarmronde was de baan nog redelijk droog, maar al snel veranderde dat in een volledig natte baan. Luc Braams was goed onderweg en wist de snelle Camaro GT4 langs de BMW M3 van Pieter Christiaan van Oranje te zetten, na in de eerste ronde een plekje verloren te hebben. Braams rijdt op de negende plaats en ligt tweede in de Legends Cup op dat moment. Braams weet Rob Kamphues mooi achter zich te houden en als er na vijf ronden een safetycar de baan op komt schuift de Burando Camaro door naar plaats 8. Als de safetycar naar binnen gaat zijn er nog twee ronden te gaan, maar Braams houdt het hoofd koel in de regen en stuurt de Camaro GT4 naar een mooie tweede plaats in de Legends Cup. Voor Kevin Veltman is de race na één ronde al voorbij als ook hij naar binnen kont met een technisch probleem.

46.500 toeschouwers zitten zondag om 13:00 uur klaar om de hoofdrace van het Dutch GT4 Championship van start te zien gaan. Het weer is compleet omgeslagen en onder een mooi zomers zonnetje vertrekken de beide equipes voor de derde race van het weekend. Equipe Braams en van Genderen hebben het lastig in het GT4 veld, maar weten toch op te klimmen naar een 8ste plaats. Max Braams en Kevin Veltman kunnen eindelijk laten zien wat ze waard zijn want na twee uitvalbeurten blijft de M3 GT4 verstoten van technische problemen en weten zij de auto als zesde algemeen over de finish te rijden. Zo eindigt een lastig weekend voor beide equipes alsnog positief en neemt equipe Braams / van Genderen weer belangrijke punten en een mooie trofee mee naar huis. Voor Max Braams was het ondanks de technische problemen een prima weekend en heeft hij laten zien dat hij ook in Het Dutch GT4 veld goed mee kan komen.

“Het was een goed weekend. De auto reed echt super in de regen en dat betaalde zich in de tweede race van het weekend uit met een tweede plaats in de Legends Cup. Er had wel meer in gezeten als er geen safetycar was geweest, want tijdens die rondjes besloegen mijn ramen compleet en zag ik niets meer. Toen ik na de safetycar weer wat kon zien  was de race al voorbij, maar de auto was echt goed. We hadden tijdens de trainingen op donderdag wel wat problemen met een aandrijfas vandaar dat ik maar vier rondjes heb kunnen rijden en Wim van Genderen had pech tijdens zijn race op vrijdag, maar de schade bleef beperkt tot blikschade en het team had de auto er zaterdag weer goed bij staan. We kijken vol goede moed uit naar de volgende race op Assen. We zijn nog met wat modificaties bezig om de auto op een droge baan ook beter te krijgen dus dat komt wel goed,” verteld Luc.

“Het was een mooie ervaring, maar we hadden helaas veel technische problemen. Tijdens mijn race begaf de stuurbekrachtiging het en daardoor spinde ik even en moest ik opgeven. Kevin Veltman had tijdens de tweede race een zelfde soort probleem en moest al 1 ronde opgeven. Het team baalde er goed van en hebben de auto 100% gecheckt voor de hoofdrace en die hebben we op een mooie zesde plaats afgesloten. Het was wel wennen om ineens op een droge baan te rijden. Ik had alleen nog maar op een natte baan gereden en dan duurt het even voordat ik in mijn ritme kwam, maar ik heb een mooi gevecht gehad met Pim van Riet en ben natuurlijk voor mijn vader gefinisht,” aldus Max.   

PR

9042553
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2146
5584
29348
8959249
117435
211729
9042553

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven