Het Dutch Nissan GT Academy Team heeft indruk gemaakt tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces op Circuit Park Zandvoort. Bertus Sanders startte in de tweede race vanuit de pitstraat met zijn Nissan 370Z GT4, maar hij zag toch kans om de vierde plaats veilig te stellen. Hij kwam slechts 0,1 seconde tekort voor een podiumplek en reed onderweg de snelste raceronde. “Dit is een geweldige opsteker voor het team,” aldus een enthousiaste Sanders. Ook in de eerste race en de hoofdrace liet het team veel progressie zien.

Bertus Sanders moest de tweede race vanwege technische problemen als laatste vanuit de pits beginnen. Bertus maakte vervolgens veel indruk met een prachtige inhaalrace, waarin hij en passant de snelste raceronde reed. De Nissan-coureur was bijna continu de snelste op de baan. In de slotfase vond hij aansluiting bij de rijders die streden om de tweede plaats. Uiteindelijk werd Bertus als vierde geklasseerd, minder dan een seconde achter de als tweede geklasseerde Max Braams en op slechts 0,1 seconde achter derde man Maik Barten. “Het ging gemakkelijk,” blikte Bertus op zijn inhaalrace terug. “Ik kon mij snel naar voren vechten. Ik was niet alleen snel, maar ik kon ook van start tot finish goede rondetijden rijden. Dit is een prachtige opsteker voor het hele team.” Sanders realiseerde zich dat hij op het podium had kunnen eindigen. “Ik startte als laatste, tijdens de race verloor ik ook nog tijd toen Dick Freebird vlak voor mij stilviel. Ondanks dat kwam ik maar een fractie van een seconde tekort voor een podiumplek.” Tim Coronel eindigde netjes als vijfde, komende vanaf de twaalfde startplek. Toch was Coronel niet helemaal tevreden: “Ik kwam twee keer in het gedrang, daardoor moest ik iets afhaken,” blikte hij op zijn race terug.

Sandor van Es stapte zaterdag na de eerste race met gemengde gevoelens uit zijn Nissan 370Z GT4. “We hebben duidelijk progressie geboekt ten opzichte van de Paasraces,” stelde hij tevreden vast. “Het verschil met de kop van het veld is kleiner. Helaas verloor ik mijn kans op een goed resultaat bij de start. Vlak voor mij remde een andere deelnemer hard, waarna ik hem raakte. Mijn voorbumper raakte beschadigd en dat had invloed op het weggedrag van mijn auto. Ik had meer last van onderstuur. Om mijn voorbanden te sparen moest ik iets gas terugnemen. Daardoor verloor ik de aansluiting.” Sandor eindigde als zesde, gelijk aan zijn startpositie. Thomas Arends kampte in die race met problemen met de nokkenasverstelling en de brandstoftoevoer. De nationale GT Academy winnaar werd als negende geklasseerd.

Bertus Sanders en Sandor van Es eindigden tweede Pinksterdag als zesde in de 50 minuten durende hoofdrace. De equipe had last van een onwillig ABS en een langzaam leeglopende band, die tijdens de rijderswissel werd gewisseld. De andere Nissan equipe, Tim Coronel en Thomas Arends, viel al in de beginfase terug nadat Tim een lekke band had opgelopen tijdens een aanrijding. “Na de pitstop om de band te vervangen zat de snelheid er heel goed in,” concludeerde Tim tevreden. “De auto heeft potentie, de volgende keer ga ik voor de champagne.” Thomas Arends had veel geleerd tijdens zijn tweede raceweekend. “Ik heb nu veel meer vertrouwen in de auto. Ik kijk erg uit naar de volgende races op het voor mij onbekende circuit van Zolder.”

Bart van Thienen, Communications director bij Nissan Nederland, toonde zich positief. “Ik ben heel blij met de progressie die we hebben geboekt. Thomas heeft zich ook weer van zijn goede kant laten zien. Hij houdt de stijgende lijn in zijn prestaties goed vast.” En ook teambaas Frans Verschuur was optimistisch gestemd: “De Nissan370Z heeft zeker tijdens de tweede race, waarin Bertus Sanders de snelste raceronde op de klokken zette, aangetoond voorin mee te kunnen strijden. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst, maar er is nog veel werk te verzetten!”

Tekst: PR

9042495
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2088
5584
29290
8959249
117377
211729
9042495

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven