Racing Team Holland by Ekris Motorsport heeft voor de ogen van 14.607 toeschouwer ook de tweede race van de GT4 European Series tijdens de Zandvoort Masters gewonnen. Ricardo van der Ende en Bernhard van Oranje versloegen in Zandvoort met hun BMW M3 GT4 de PROsport Performance Porsche 911 GT4 van Jörg Viebahn en Bertus Sanders. De Aston Martin Vantage van het Zweedse Alfab Racing met Roos/Behrens eindigde op enige afstand als derde. In de GT4 Am klasse wonnen Liesette Braams en Rob Severs met hun BMW M3 GT4.

Bij de start wist Duncan Huisman de kop te pakken, maar de Camaro coureur kon maar kort van de leiding genieten. In de derde ronde zette Ricardo van der Ende in de Tarzanbocht zijn BMW op spectaculaire wijze weer naast de Camaro GT4 om vervolgens in de Gerlachbocht definitief voor Huisman te komen. Van der Ende en Huisman streden vervolgens verder om de leiding, terwijl achter hen een mooie strijd om de vierde plaats ontstond tussen Simon Knap, Jan Joris Verheul, Cor Euser en Bertus Sanders. Daniel Roos reed tussen de beide vechtende groepjes in op een derde plaats.

Net nadat de pit window open was gegaan dook Verheul naast Knap bij het ingaan van de Hans Ernst bocht. Verheul raakte daarbij de zijkant van de BMW, waardoor beiden snelheid verloren en Cor Euser er met de Lotus voorbij kon. Op hetzelfde moment kreeg ook de leider in de GT4 Am klasse pech. Bernhard ten Brinke wist zijn Nissan 370Z GT4 met een beschadigd wiel naar de pits te rijden, maar moest daar noodgedwongen opgeven.

Na de pitstops van de leiders aan het einde van de 18de ronde kwam Bernhard van Oranje weer voor Luc Braams op de baan. De Racing Team Holland-coureur liep echter snel uit. Jörg Viebahn  kwam net als gisteren sterk opzetten. Met zijn Porsche haalde hij eerst Erik Behrens bij, om vervolgens in de 25ste ronde en met nog 11 minuten te gaan Braams te passeren. In de resterende ronden reed Viebahn nog naar Bernhard van Oranje toe, maar het gat was te groot om het nog binnen de tijd goed te maken. Na een uur kwam Van Oranje als eerste over de streep, op bijna vier seconden gevolgd door Viebahn. De Alfab Racing Aston Martin finishte op bijna 27 seconden als derde.

Liesette Braams en Rob Severs profiteerden in de GT4 Am klasse optimaal van de pech bij het Nissan GT Academy Team. De Las Moras Racing Team BMW M3 GT4 lag tot kort voor de pit window open ging achter Bernhard ten Brinke en kwam na het uitvallen van de Nissan aan de leiding. Na de pitstops wist Braams de leiding zonder problemen te behouden.

Ricardo van der Ende: “Bernhard heeft het knap gedaan. Hij moest racen tegen een onzichtbare tegenstander, ik had Duncan vlak achter me. Duncan heeft mijn race gemaakt, mijn complimenten daarvoor! Ik ben er elke ronde voor gegaan. Competitie hoort thuis op de baan, dit was zo vet. Echt kicken!” Bernhard van Oranje: “Volgens Ricardo kreeg ik van hem een perfecte auto voor mijn stint. Ik zal hem nog even vragen wat perfect volgens hem inhoudt…. Ik kon de race gelukkig vanuit een kansrijke positie aanvangen en vanaf het begin hard wegrijden bij de concurrentie.”

Jörg Viebahn: “Van achteraan gestart deed Bertus het perfect. Simon Knap hield ons even op, waardoor de kop weg kon lopen. Hij spaarde daarna de banden om mij de best mogelijke auto te geven. Twee ronden extra waren voldoende geweest voor de overwinning. Ik was echt aan het ‘pushen’, de auto was perfect.” Bertus Sanders: “Ik wilde bij de snelle jongens aansluiten. Ik heb een half uur geprobeerd mijn banden te sparen zodat Jörg kon toeslaan. Daar hebben we onze tweede plaats aan te danken.”

Daniel Roos: “Ik belandde in de ‘middle of nowhere’. Ik heb daarna mijn eigen race gereden om de banden te sparen voor Erik. We hadden veel problemen met onderstuur hier. Ik spaarde de banden voor Erik en hij deed vervolgens zijn werk. Het is hun achtertuin, dus om hier te komen en als derde te finishen is gewoon goed!” Erik Behrens: “Zandvoort is een fantastisch circuit, het is lastig en tactisch. Ik reed een goede stint, een goede start in het bijzonder. Toen kwam de regen en ik hoorde dat de baan erg glad werd. Ik reed drie ronden langzamer, toen kwam de Porsche me voorbij. Daarna reed ik naar Braams en de tweede Camaro toe, die spinde. Ik wist Braams in te halen, na een goed maar fair gevecht.”

De volgende ronde van de GT4 European Series vindt plaats op het circuit van Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen tijdens het weekend van 24-26 juli.

9923292
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1114
3082
10350
9885139
78691
147943
9923292

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven