Las Moras Racing Team heeft afgelopen zaterdag wederom van zich doen spreken. Tijdens de twee races van de GT4 European Series, stuurden Liesette Braams (Krimpen aan de Lek) en Rob Severs (Woerden) hun BMW M3 GT4 op de Duitse Nürburgring naar een zege en tweede positie in de GT4 Am-klasse. Duncan Huisman en Luc Braams (Krimpen aan de Lek) pakten zaterdagochtend P1 in de GT4 Pro-divisie en behaalden tevens de algemene overwinning na een spannende strijd op het scherpst van de snede. In de tweede race werd het Chevrolet Camaro-duo als tweede in GT4 Pro afgevlagd. Door hun goede score heeft Las Moras Racing Team tijdens de finale races op het beroemde circuit van Monza (25 en 26 oktober) nog kans op zowel het Pro- als Am-kampioenschap. Marcel Nooren en Jan Joris Verheul hadden net als hun Camaro-teamgenoten de vaart er goed in zitten, maar een technisch mankement wierp hen tweemaal terug. Toch sleepten zij een derde en vierde klassering uit het vuur.
Voor Rob Severs en Liesette Braams was de Nürburgring onontgonnen terrein, maar daar was qua resultaat niets van te merken. Severs en Braams konden duels aangaan met Duitse teams, die jaarlijks veelvuldig in actie komen op de „Ring”. En met een eerste en tweede positie in de beide races, houdt het Las Moras-duo zicht op AM-kampioenschapsleider en derhalve hun voornaamste concurrent André Grammatico. Rob Severs: „We hebben een prima eerste race gehad met een mooie overwinning. In de tweede race had ik echt een geweldige start, klom op naar de zesde plaats overall en lag eerste in de klasse. Dus wat dat betreft heb ik een super weekeinde gehad en veel geleerd op deze gave baan.”„Geweldig om op een mooi circuit als de Nürburgring te rijden. Het is een circuit dat op het oog makkelijk lijkt, maar ondertussen best lastig is”, vertelde Liesette. „Ik heb een uitstekend weekeinde gehad en kon mijn rondetijden steeds verder verbeteren!”
Ondertussen leverden ook Huisman, Luc Braams, Verheul en Nooren in race 1 een adembenemende strijd, waarbij de top drie vaak binnen een seconde van elkaar reed. Nadat Verheul het stuur van Nooren overnam, zorgden problemen met de brandstoftoevoer er voor dat Verheul de strijd om de podiumplaatsen van een afstandje moest volgen. Huisman kreeg alle camera’s op zich gericht, toen hij na de rijderswissel een bloedstollend gevecht uitvocht met de BMW M3 GT4 van Bernhard van Oranje en Ricardo van der Ende en de Porsche 911 GT4 van Jörg Viebahn en Bertus Sanders. Uiteindelijk werden Huisman en Braams als eerste geklasseerd en behaalden daarmee hun eerste zege van het seizoen! Door een tijdstraf van 10 seconden voor Van der Ende en Van Oranje, eindigden Nooren en Verheul nog als derde GT4. „Ik heb saaiere races gewonnen, zullen we maar zeggen”, zei Huisman met gevoel voor understatement. „Het zat zó dicht bij elkaar, vooral de laatste drie ronden waren onwijs spannend. Ik heb derde gelegen, tweede gelegen, heel dicht op de bumper van Ricardo gezeten, maar hij verdedigde de leiding goed.” De Racing Team Holland-coureurs kregen echter na afloop een tijdstraf. „Maar als mijn straf op Spa voor een lichtere aanrijding terecht was, dan was deze dat wat mij betreft ook.”
Ook in de tweede race werd de hoofdrol opgeëist door Las Moras Racing Team toen Verheul en Huisman onderling een stevig duel uitvochten. Terwijl Huisman de kop pakte en bij zijn achtervolgers wegliep, slaagde Verheul er in om Ricardo van der Ende en Bertus Sanders achter zich te houden. Na de pitstop verdedigde Braams goed zijn leidende positie, maar gleed in de 21e ronde op het natgeregende circuit iets door, waardoor Bernhard van Oranje hem wist te passeren en de Camaro als tweede GT4-auto werd afgevlagd. „Race 1 ging natuurlijk perfect voor ons. In de tweede race verremde ik me twee keer. Zonde, anders was Bernhard er onmogelijk langs gekomen. Ik ben over het weekend genomen tevreden, maar de tweede race had nog iets meer in gezeten”, aldus Braams.
Nooren en Verheul besloten het weekeinde als vierde, ondanks problemen met de brandstoftoevoer. „Dat is niet waar we op gehoopt hadden”, aldus Nooren. „Gezien het tempo in de kwalificatie en de rondetijden hadden we goede kansen op de overwinning. Maar het blijft een mechanische sport natuurlijk, helaas. Op naar Monza!”
De volgende GT4-races worden 25-26 oktober verreden op de 'kathedraal van de motorsport', het fameuze Autodromo Nazionale Monza. Het Italiaanse circuit, jaarlijks het decor van de Italiaanse Grand Prix, combineert lange rechte stukken met snelle bochten. De Las Moras-coureurs zullen beroemde bochten als Curva Grande, Lesmo, Variante Ascari en Parabolica moeten bedwingen om een goed resultaat neer te zetten.
Race 1 GT4 European Series Pro-class:
1. Luc Braams / Duncan Huisman, Chevrolet Camaro, in 1:00:12,677 uur
2. Jörg Viebahn / Bertus Sanders, Porsche 911 GT4, op 0,404 seconden
3. Marcel Nooren / Jan Joris Verheul, Chevrolet Camaro, op 7,234
Race 1 GT4 European Series Am-class:
1. Liesette Braams / Rob Severs, BMW M3 GT4, in 1:02:16,860 uur
2. André Grammatico, BMW M3 GT4, op 1:10,611
Race 2 GT4 European Series Pro-class:
1. Bernhard van Oranje / Ricardo van der Ende, BMW M3 GT4, in 1:00:48,762 uur
2. Luc Braams / Duncan Huisman, Chevrolet Camaro, op 14,413 seconden
3. Jörg Viebahn / Bertus Sanders, Porsche 911 GT4, op 36,163
4. Marcel Nooren / Jan Joris Verheul, Chevrolet Camaro, op 1:13,904
Race 2 GT4 European Series Am-class:
1. André Grammatico, BMW M3 GT4, in 1:02:03,323 uur
2. Liesette Braams / Rob Severs, BMW M3 GT4, op 1:23,783
PR
9042866
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2459
5584
29661
8959249
117748
211729
9042866

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven