Na de dubbele overwinning van Max Braams in de International GT Open, trad Las Moras Racing Team afgelopen weekend wederom aan op het internationale autosporttoneel. Het raceteam uit Krimpen aan de Lek nam deel aan de ‘Silverstone 500’, met aan de start van de 3-uursrace niet minder dan 50 GT’s uit de GT4 European Series en het British GT Championship. Duncan Huisman en Luc Braams lieten op het Britse Formule 1-circuit het merendeel van de sterke internationale concurrentie achter zich en werden uiteindelijk als vijfde in de Europese GT4-klasse geklasseerd. Ondertussen maakte Liesette Braams onder lastige weersomstandigheden een mooie comeback achter het stuur van de BMW M3 GT4. Braams was met teamgenoot Frans Verschuur goed onderweg, maar haalde door een lekke oliekoeler de finish niet.



Veel tijd om bij te komen had Las Moras Racing Team niet na de prachtige overwinningen van Max Braams met zijn Renault RS.01 GT3 op het Zuid-Franse circuit Paul Ricard. Want afgelopen weekend kwam het raceteam weer in actie op Silverstone, voor een drieuursrace van de GT4 European Series. Daarnaast bestond het startveld uit diverse GT’s uit het British GT Championship, waardoor er in totaal precies 100 rijders aan de start verschenen. Onder wie Liesette Braams, die na een lang ziektebed afgelopen weekend haar comeback in de autosport maakte.

Voor de wedstrijd werden de startposities bepaald door de twee beste rondetijden van de kwalificaties bij elkaar op te tellen. Duncan Huisman en Luc Braams kwamen tot een gecombineerde tijd van 4:28,764 minuten, waarmee het snelle tweetal zich van een keurige tweede startplaats verzekerde. Teamgenoten Jelle Beelen en Marcel Nooren kwamen tot een zesde tijd.

Regenbuien voor de start van de race zorgden er voor dat de ‘Silverstone 500’ zondag onder typische Britse en zeer lastige weersomstandigheden werd aangevangen. Luc Braams ging de race voortvarend van start en gaf vanuit kansrijke positie het stuur over aan Duncan Huisman. Huisman werd vlak voor het verlaten van de pitstraat geconfronteerd met het rode licht, waarbij hij veel tijd verloor. Uiteindelijk werd de equipe Huisman / Braams na 64 ronden als vijfde afgevlagd. Luc Braams: “Racen in zo’n dik startveld met 50 GT’s is natuurlijk geweldig leuk. Jammer genoeg kwamen we met onze pitstop net verkeerd uit, anders had het er nog wat beter voor ons uitgezien.”

Teamgenoot Huisman vulde aan: “De eerste stop ging goed, maar toen ik de pitstraat uit reed, ging vlak voor mijn neus het licht op rood. Daar verloren we een hoop tijd mee. De wisselende weersomstandigheden maakte het kiezen van de juiste banden niet makkelijk en we hadden achteraf gezien de laatste stint voor droogweerbanden moeten gaan. Gelukkig zijn we buiten de incidenten gebleven en hebben we de auto schadeloos aan de finish gebracht.”

Liesette Braams genoot ondertussen van haar comeback. Zij deelde het stuur met de ervaren autosporter Frans Verschuur. Onder lastige weersomstandigheden hield ‘Lies’ de auto buiten de diverse incidenten op het circuit. Een losgeraakt onderdeel van een andere auto, doorboorde de oliekoeler en zorgde voor een voortijdig einde aan de race van Braams / Verschuur. “Het is geweldig weer achter het stuur te mogen kruipen. Ik denk dat Frans en ik het goed gedaan hebben. Helaas zijn we niet gefinisht, maar we lagen op koers voor een negende positie in de GT4-klasse. Ik heb een leuk weekend gehad, vol met uitdagingen. Want ik had nooit op Silverstone gereden en om dan op een kletsnat circuit te rijden op banden waar ik niet eerder mee gereden heb, maakte het niet makkelijk. Het is dan geen schande een keer niet op het podium te eindigen”, reageerde Liesette na afloop. “Helaas heb ik binnenkort weer een operatie, maar ik hoop snel weer terug te zijn voor mijn volgende race.”

Waar regerend GT4-kampioenen Marcel Nooren en Jelle Beelen vorig jaar in iedere race de finish haalden, vielen zij nu al vroeg in de wedstrijd uit met een defect differentieel. “Ik kijk uit naar Spa. Daar doen de Camaro’s het altijd goed, dus daar moeten we kunnen terugslaan”, blikte Nooren vooruit.

De volgende wedstrijd van de GT4 European Series staat gepland op 9 juli, dan rijden de coureurs van Las Moras Racing Team een 2-uursrace samen op het legendarische circuit Spa-Francorchamps.

Competition102 GT4 European Series - Silverstone 500 - 11-12 juni 2016

Race: 1. Jörg Viebahn / Peter Terting, Porsche Cayman PRO4 GT4, 65 ronden in 3:03:12.275, 2. Nicolaj Møller Madsen / Andreas Patzelt, Porsche Cayman PRO4 GT4 +29.885 seconden, 3. Simon Knap / Rob Severs, Ekris M4 GT4 +1 ronde, 5. Duncan Huisman / Luc Braams, Chevrolet Camaro GT4 + 1 ronde, niet geklasseerd: Liesette Braams / Frans Verschuur, BMW M3 GT4 + 33 ronden en Marcel Nooren / Jelle Beelen, Chevrolet Camaro GT4 + 59 ronden.

PR

9042467
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2060
5584
29262
8959249
117349
211729
9042467

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven