Scuderia Praha heeft met de Ferrari 488 GT3 in het eerste gedeelte van de 12 uur van Mugello de beste zaken gedaan en heeft daarmee de eerste plaats in handen. Forch Racing Powered by Olimp met de Porsche 991 GT3 R en Konrad Motorsport met de Lamborghini Huracàn GT3 liggen om niet al te grote afstand op de tweede en derde plaats.



Scuderia Praha mocht van pole vertrekken maar al in de eerste meters na de start werd het team naar de vierde plaats verwezen waarbij Herbert Motorsport met de Porsche 991 GT3 R de leiding in handen nam om deze lange tijd niet meer af te staan. Ook kwam er in de eerste ronde al een code 60 in het veld door de #75 Porsche 991 Cup van IDEC Sport Racing die in contact kwam met de Porsche 991 GT3 R van Robert Lukas. Nadat het groen weer werd gezwaaid duurde het nog maar twee ronden voor de eerste rijders gelapt werden.

Nadat Porsche 991 Cup van APO Sport in de grindbak terecht komt vind een groot gedeelte van het veld het een goed moment om naar binnen te komen voor de eerste pitstop. Hierdoor is het dan ook gelijk goed druk in de pitstraat waar er verder geen accefietjes plaatsvinden en een ieder na nieuwe banden weer door kan. De Schuderia Praha Ferrari besluit buiten te blijven en weet op die manier de leiding weer in handen te nemen.

De Vortex V8 komt hard in aanraking met de bandenstapel waardoor er wederom een code paars ingezet wordt. Ook Hofor Racing heeft nog geen pitstop gemaakt en heeft, met Christiaan Frankenhout, de tweede plaats in handen maar is veel sneller dan de Ferrari en binnen niet al te lange tijd pakken zij de leiding in de wedstrijd totdat ook zij naar binnen moeten voor een bandenwissel en coureurwissel waarbij Chantal Kroll het stuur in handen neemt.


In de A6-AM klasse is het de Renault RS01 FGT3 van GP Extreme die de leiding in handen heeft voor Hofor Racing en de Lamborghini Huracàn GT3 van GRT Grasser Racing Team.

De TCR klasse heeft Bonk Motorsport met de Audi RS3 LMS TCR de leiding in handen met de Seat Leon TCR V3 van NKPP Racing by Bas Koeten Racing op de tweede plaats terwijl de Seat Leon Cup Racer V1 DSG van SICL.com de derde plaats op dit moment in handen heeft.

SP2 heeft in de top drie alleen maar Porsches 911 Cup waarbij die van Porsche Lorient Racing de leiding in handen heeft. Speed Lover en de tweede wagen van Porsche Lorient Racing hebben nummers twee en drie in handen.

In de A2 klasse rijden drie wagens waarbij Stanco&Tanner Motorsport met de Renault Clio Cup III de leiding in handen heeft gevolgd door de Peugeot RCZ van Team Eva Solo/K-Rejser en de Toyota GT86 CS-V3 van Endurance Team Romania.

In de Cup1 klasse zal de nummer 1, 2 en 3 altijd dezelfde zijn omdat er maar 1 wagen in deel neemt en dat is de BMW M  235i Racing Cup van Bonk Motorsport.

In de 991 cup is het Olimp Racing by Lukas Motorsport die de leiding in handen heeft. MSG Motorsport heeft de tweede plaats in handen terwijl de derde plaats voor PROsport Performance is.

Morgen om 10.00 uur gaat de tweede helft van de wedstrijd van start waar na acht uur het zwart wit gezwaaid zal worden en de officiele winnaar bekend gemaakt wordt.

De Nederlanders:

Christiaan Frankenhout is de eerste die wij in het rijtje van deelnemers tegenkomen op de zevende positie overall. Met de Mercedes AMG GT3 van Hofor Racing heeft hij even de leiding in handen weten te nemen.

Wim de Pundert #25 komen wij als tweede Nederlander tegen op de negende plaats. Ook hij rijdt in een Mercedes AMG GT3 maar dan bij HTP Motorsport.

Kevin Veltman en Remon Leonard Vos hebben met de #30 Mercedes AMG GT3 een twaalfde positie overall in handen.

Bob Herber en Martin Lanting kwamen aan het einde van deze eerste sessie nog even in de grindbak maar het duo heeft zich met de BMW E90 van JR Motorsport op de 30ste positie geplaatst.

NKPP Racing by Bas Koeten Racing met de Seat Leon TCR V3 (DSG) rijden met Gijs Bessem, Harry Hilders en Bas Koeten op de 33ste positie.


Michael Verhagen heeft met JR Motorsport pech. Hij staat met de BMW M4 Silhouetten in de pitstraat met technische problemen.

Ook waren er behoorlijke problemen met de Lamborghini Huracán Super Trofeo van Rik Breukers. Zij hadden in de vrije training die vanochtend op het programma stond de nodige problemen. De katrol aan de voorzijde van de motor die de olie en het water door de motor pompt was afgebroken en om dit te kunnen repareren moest het team de hele motor vervangen. Tijdens deze eerste sessie is het niet gelukt, maar ze proberen morgen zeker weer op de grid te staan voor de laatste acht uur van de wedstrijd. 

Volledige uitslag is te vinden via www.raceresults.nu

9028034
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4605
5465
14829
8959249
102916
211729
9028034

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven