Vandaag is bekend gemaakt dat Casey Stoner komend seizoen uit gaat komen voor Red Bull Racing Australië in het V8 Supercars kampioenschap 2013. De twee-voudig MotoGP kampioen heeft een één-jarig contract getekend om in de VE Commodor van Craig Lowndes te gaan rijden in de Development Catagorie. "Het is een oefenjaar om te zien hoe het gaat en of ik het wel iets vind," laat Stoner weten. "Ik zal alles geven wat er in mij zit maar we willen er niet al te diep in gaan zitten voor het geval het niet iets voor ons is. Het was de bedoeling dat ik niet alle races zou rijden maar daar zijn we van terug gekomen. Ik wil zoveel mogelijk achter het stuur zitten en daarmee zoveel mogelijk begrijpen wat het is om een V8 te rijden."

Jamie Whincup wist op 0.002 seconden tijd van zijn teamgenoot Craig Lowndes de pole in handen te nemen en kwam beter weg dan gisteren bij de eerste race. Lowndes daarentegen verloor wel een plaats als het voltallige veld van start gaat voor de tweede race in de V8 Supercars. Na een aantal bochten is er dan een megacrash waardoor Tim Slade, Garth Tander, Tony D'Alberto en Todd Kelly betrokken raken. Todd Kelly kan nog wel even verder maar moet dan even later, gedurende de zeven ronden tellende safetycar periode, opgeven.

In Hamilton, Nieuw Zeeland, heeft Jamie Whincup de eerste race in de V8 Supercars op zijn naam weten te schrijven. In de tweede ronde moest de safetycar al naar buiten komen om de wagen van Shane van Gisbergen op te halen die gelijk al in de muur terecht kwam na een aanrijding waarbij meerdere rijders betrokken raakten. Van Gisbergen was hiermee de eerste uitvaller en dus geen punten voor de Nieuw Zeelander in zijn thuis race.

Craig Lowndes, die de pole in handen had weten te nemen voor de eerst race in de V8 Supercars, kwam bij het doven van het rode licht erg slecht weg net als zijn teamgenoot Jamie Whincup. Alex Davison wist ten volle te profiteren en nam de leiding in handen. Deze positie wist hij niet lang vast te houden want Whincup wist in de eerste ronden de leiding al over te nemen.

Bij de start viel Jamie Whincup vijf plaatsen terug maar niet voor lang want in de achtste ronde had hij de leiding alweer in handen om zijn vierde overwinning van vier races dit seizoen op zijn naam te schrijven. Mark Winterbottom had de strijd om een overwinning nog niet opgegeven maar moest aan de meet met bijna 5 seconden toegeven en genoegen nemen met een tweede plaats. Shane van Gisbergen eindigde wederom op een hele mooie plaats en voor de tweede keer dit seizoen mocht hij voor een derde plaats het podium opzoeken.

6329586
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2029
7208
9237
6267379