Autorlando Sport was tijdens de kwalificatie het team die de snelste tijd neer wist te zetten. Met een 2:01.183 was het Richard Lietz die voor het team met de Porsche 997 GT3 RSR in de slotfase de pole pakte. Land Motorsport pakte de tweede plaats gevolgd door het Renault Mégane Trophy team van Equipe Verschuur.

Om 14.00 uur vanmiddag werd het startsein gegeven voor de rollende start van de vierde editie van de 24-uur van Dubai. Een van de eerste wagens met problemen is de nr. 29 van het First Motorsport team 1 met de Porsche 996 Supercup waarbij onze landgenoten Emile Bezemer en Mommy Krant uitkomen. Het ziet ernaar uit dat er problemen zijn met de koeling van de versnellingsbak, maar deze zijn te verhelpen waardoor het team de race kan voortzetten. Later in de race zullen ze dan echter wel op moeten geven. 

De eerste echte uitvaller is de nr. 10 wagen van Duller Motorsport 2. De motor van de BMW M3 E46 GTR is opgeblazen en voor het team zit het er na ruim een half uur al op. Ook zit het erop voor het derde team van Equipe Verschuur met de Renault Clio. Problemen met de versnelling is de reden waarom het team de Renault in de pitbox moet parkeren.

Problemen ook voor Bas Koeten Racing. Een oververhitte motor zorgt voor de problemen maar na flink koelen met water kan het team de baan weer op. Maar dit zal niet de enige keer zijn. Tot drie keer aan toe moet de BMW Z3 M Coupé naar binnenkomen. Uiteindelijk vervangt het team de radiator in de hoop dat daarmee de problemen zijn opgelost. Maar helaas, na enige tijd komt de BMW weer naar binnen met een oververhitte motor. Na al deze problemen zijn ze nog wel steeds in de strijd.

De eerste code 60 wordt veroorzaakt door een crash van Carworld Motorsport met de Renault Clio Cup van Rob en Charlie Frijns, Roger Grouwels en Pieter Dubois. De rijder is oké maar ook voor dit team geldt dat ze de 24 uur niet gaan volmaken. De overige teams nemen van de gelegenheid gebruik om nu te gaan pitten. 

De Renault Mégane Trophy van Equipe Verschuur 1 met Bernhard ten Brinke, Hoevert Vos en Harrie Kolen wordt na drie uur racen de pitstraat ingereden met problemen. Na een half uur gesleuteld te hebben aan de oververhitte motor moet helaas de keuze gemaakt worden dat de race voor het team over is.

Na ruim een uur wordt de code 60 opgeheven en kan er weer geracet worden. Bij de Audi CR-8 wordt een nieuwe benzinetank geïnstalleerd. Even later moet de Audi ook even binnen komen om een loszittende diffuser vast te zetten waarna het team weer naar buiten kan om voorlopig de snelste tijd van iedereen op de klokken te zetten.

Na 6 uur rijden gaat het Land Motorsport 1 aan de leiding voor Al Faisal Racing en ARC Bratislava. Dan krijgt het team van Al Faisal Racing problemen en zal lange tijd in de pitstraat doorbrengen om de gebroken vooras. Ze vallen hierdoor terug naar een 15de plaats.  

Equipe Verschuur 3 komt naar binnen om een opgeblazen motor te vervangen. Na 9 uur rijden moet Ho Pin Tung, die uitkomt voor Select Gravity Racing International, helaas de strijd staken als de Mosler MT900 GT3 niet meer gerepareerd kan worden. Nog meer problemen voor Equipe Verschuur. De Renault Clio III RS komt de pit in met schade. De Clio werd geraakt door een Porsche waardoor ze in de muur terecht kwamen. Gelukkig bestaat de schade alleen aan het bodywork en is de motor en de rijder oké. Na een check-up gaat het team de baan op.

Na 12 uur rijden is het ARC Bratislava die aan de leiding gaan met de Porsche 911 GT3 voor Land Motorsport 2 en Jetalliance Racing.

9517206
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
205
9538
19545
9425629
240907
158014
9517206

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven