Afgelopen weekend reed Marijn van Kaltmhout met zijn Benetton Judd 4.0 V10 met 750 'Paardenkrachten' over het circuit van Zandvoort tijdens de Masters of Formula 3. Hier liet hij met zijn collega's uit de EuroBoss Series, het heerlijke geknetter en gesnerp van de Formule 1 door de Zandvoortse ether schallen. "Ook de honderden klanten die de Stern Groep en ikzelf hebben uitgenodigd, genoten met volle teugen," verteld Van Kalmthout. "De EuroBoss is de mooiste klasse die er is. Als ik mijn ogen sluit en weer opendoe, blijkt het nog echt waar te zijn ook!"

"Ik ben dolblij dat ik dit weekend hier heb kunnen rijden. Twee weken geleden op Brands Hatch was de wagen zwaar beschadigd geraakt. Maar mede dankzij de hulp van Mansell Motorsport en de helpende hand van Klaas Zwart van Ascari, was de voormalige Formule 1 bolide van Jean Alesi net op tijd klaar," aldus Van Kalmthout.

De vrije training van zaterdag stond in het teken van het hervinden van het vertrouwen om in de megasnelle vierwieler te rijden. “Bovendien waren er nog wel wat technische probleempjes, onder meer met de remmen. Ook de wishbones waren ongelijk, waardoor de Benetton niet goed rechtdoor reed en ik continu moest bijsturen. Niettemin ging het zaterdag erg lekker. Met de kwalificatie racete ik een rondje van 1 minuut 28 blank. Dat was al weer 3,5 seconden sneller dan ik in de vrije training had gedaan. Mijn Engelse engineer Kevin Mansell en mijn ‘racevader’ Hans Kitsz waren erg enthousiast over het resultaat dat ik haalde met deze niet optimaal bestuurbare auto. Ik moet zeggen, ik was er zelf ook tevreden mee.’’

Het tijdsbestek tussen de kwalificatie en de eerste race had het technische team wederom de handen vol. ”Het wisselen van de zesde versnelling duurde veel langer dan gepland, waardoor ik bijna niet kon deelnemen aan de race. De race werd uiteindelijk 5 minuten uitgesteld, dat was mijn redding. Maar het was echt kantje boord en een enorme stresssituatie’’, geeft Marijn van Kalmthout aan. “Mijn start was niet super. Hoewel ik de meervoudig kampioen Klaas Zwart in zijn Ascari Judd 4.0 V10 moest laten gaan, ging het vervolgens erg goed en reed ik naar de tweede plek op het podium. Ik heb ongelooflijk genoten. Dit is de mooiste klasse om mee te rijden.’’

Op zondagmiddag stond er nog een tweede manche uit de EuroBOSS Series op het programma. Naast de rol van coureur was Marijn van Kalmthout deze dag tevens gastheer van vele relaties en sponsors van hemzelf en de Stern Groep. “Honderden mensen heb ik van dichtbij kunnen laten zien hoe een Formule 1 auto eruit ziet en hoe alles eromheen werkt. Iedereen was laaiend enthousiast. Dit is qua gevoelswaarde natuurlijk uniek’’, aldus Marijn van Kalmthout.

"Mijn start van deze race was erg goed. Ik ging vlak naast Klaas Zwart en Frits van Eerd vol de Tarzanbocht in’’, vertelt de racende Forddealer uit Hoofddorp. “Ik had er erg veel zin in. Achteraf gezien had ik de race rustig kunnen uitrijden en achter Zwart als tweede finishen, maar zo zit ik toch niet in elkaar. Je hebt racers en deelnemers, zo noem ik het maar. Ik ben een racer en ging er dus vol voor. Helaas ging ik in de 2e ronde vlak achter Klaas Zwart bij de Hugenholtzbocht een fractie te vroeg op het gas, waardoor ik op de Hunserug in de rondte ging. Bij het achteruit rollen sloeg de auto af en omdat er op de Formule 1 geen startknopje zit, was de race helaas direct klaar. Niettemin hadden alle gasten en klanten genoten. Al duurde mijn laatste race maar twee rondjes. Ze hebben echt vuurwerk gezien!. Maar dat neemt niet weg dat ik geleerd heb volgende keer het gas iets later in te trappen……"

Foto: PR

9044443
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4036
5584
31238
8959249
119325
211729
9044443

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven