Tim Coronel heeft in de smalle straten van Porto een prima weekend beleeft in de SEAT Leon Eurocup. Coronel pakte een zesde plaats in de eerste race en beklom het podium na race twee. Een derde plaats achter Puyo en winnaar Michelisz was het resultaat op het lastige en vochtige stratencircuit van Porto. Coronel kende tijdens de tweede race een wereldstart en pakte de tweede plaats, maar moest na vijf ronden zijn meerdere erkennen in de snelle Diego Puyo. Coronel wist de rest van het veld achter zich te houden en reed snel maar beheerst naar zijn tweede podium van het seizoen.

 

Tijdens de kwalificatie sessie zat Coronel er goed bij, maar een gele vlag en een onwillig setje banden zorgde ervoor dat hij tegen het einde van de sessie het ultieme rondje niet meer kon rijden.
“Tijdens de kwalificatie zat ik er steeds goed bij. Ik zat bijna de hele sessie ronde de tweede tijd, maar net toen ik mijn derde setje banden had laten monteren was er een gele vlag en daarna wilde de bandjes niet meer. Er kwamen aan het einde nog drie man onder mijn tijd door wat mij uiteindelijk de zesde plaats opleverde”, aldus Tim Coronel na de kwalificatiesessie.

Tim Coronel start vanaf een zesde plaats en in de smalle straten van Porto is het lastig inhalen en de muur staat ernstig dichtbij. In de eerste ronde gaat het al meteen mis en in het achterveld staan er SEAT's in de muur. Coronel blijft uit de problemen en kan alleen maar volgen. Barth leidt, voor Pedala en Puyo. Coronel rijdt op een zesde plaats en is in gevecht met Michelisz en Freitas. Terwijl de marshals hard werken om de gestrande auto's van de baan te krijgen rijdt de Italiaan, Roda, zijn SEAT Leon in de muur en komt de safetycar op de baan. Als de safetycar van de baan is gaat de race weer los en weet Freddy Barth de race te winnen voor Pedala en Puyo. Coronel vecht voor wat hij waard is en finisht als zesde.
“Ja, een mooi maar lastig baantje hier in Porto hoor. De muur staat heel dichtbij en een foutje wordt onmiddellijk afgestraft. Ik heb de eerste race vrij behouden gereden en wist uit de problemen te blijven. Er had misschien wel wat meer ingezeten, maar ik wou niet teveel risico nemen.”

De startgrid voor de tweede race wordt omgedraaid tot en met plaats acht en daardoor mag Coronel vanaf plaats drie starten. Het is wat gaan miezeren maar de staande start van Tim Coronel is goed en pakt de tweede plaats achter Norbert  Michelisz die de leiding behoudt. Diego Puyo rijdt achter Coronel en zet de druk er aardig op. Coronel weet Puyo lang achter zich te houden, maar in de vijfde ronde weet Puyo er dan toch voorbij te gaan. Coronel heeft meteen Matejovski op zijn bumper, maar die maakt in de negende ronde een fout en zet de SEAT Leon in de bandenstapel. Freddy Barth kan hem nog net ontwijken, maar beide heren verliezen kostbare tijd en posities. Dit tijdverlies van Barth is duur want de Hongaar Michelisz wint de race en mag de volgende race in het WTCC zijn kunsten vertonen. Coronel kan de snelle Puyo niet meer pakken en finisht als derde. Coronel staat zesde in het kampioenschap met 20 punten. Diego Puyo leidt het kampioenschap met 36 punten.

“Tijdens race twee had ik een super start en kon de tweede plaats pakken. Puyo reed erg hard dit weekend en ik had moeite om hem achter mij te houden. Bij het aanremmen van een krappe linkerbocht schakelde ik terug, maar reed over een hobbel in de weg zodat ik mis schakelde en daardoor snelheid verloor. Puyo kon hem er vrij gemakkelijk naast zetten en ging mij voorbij. Jammer, maar een derde plaats is mooi en de kostbare puntjes voor het kampioenschap zitten weer in the pocket.”

PR

9942267
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1524
4309
9686
9912942
97666
147943
9942267

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven